Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-28, 12:54
  #1
Medlem
Denoms avatar
Såklart det varierar mellan olika länder och vilken inkomst man har men om du utgår ifrån dig själv och dina egna vanor och någon generell bild av det?

Jag äter nog ganska sällan ute på kvällar, det är en så tidskrävande process utöver att det kostar massa pengar så att laga mat hemma upplever jag personligen som enklare än att gå ut för att äta. Men jag kanske går ut ett par gånger i månaden bortsett från eventuella luncher som är betydligt fler men då jag jobbar och inte har några andra alternativ.

Hur ofta är du ute på restaurang och äter mat?
Citera
2018-08-28, 13:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Såklart det varierar mellan olika länder och vilken inkomst man har men om du utgår ifrån dig själv och dina egna vanor och någon generell bild av det?

Jag äter nog ganska sällan ute på kvällar, det är en så tidskrävande process utöver att det kostar massa pengar så att laga mat hemma upplever jag personligen som enklare än att gå ut för att äta. Men jag kanske går ut ett par gånger i månaden bortsett från eventuella luncher som är betydligt fler men då jag jobbar och inte har några andra alternativ.

Hur ofta är du ute på restaurang och äter mat?
ganska ofta eftersom jag jobbar i centrum och dagens kan man få under en hundring.
Citera
2018-08-28, 13:06
  #3
Medlem
KnarkandeAnderss avatar
Vid löning.
Citera
2018-08-28, 13:11
  #4
Medlem
Varje dag på jobb. Ofta med kunder. Men ibland också på kvällen när jag kommer hem om klockan blir efter 18.
Citera
2018-08-28, 13:11
  #5
Medlem
Pripps3.5s avatar
Du igen.

Jag äter inte ute så ofta. Räknar man bort pizza, kebab och donken, så blir det väl en gång i halvåret.
Citera
2018-08-28, 13:12
  #6
Medlem
När det gäller luncher så blir det 2-3 ggr i veckan.
Middag på kvällen, 1-2 per månad.
Mest är jag för hemlagad mat då man vet vad man får och får sätta smaken själv.
Citera
2018-08-28, 13:17
  #7
Medlem
hakro807s avatar
Talar vi om restaurang eller snabbmatsställen? Den extra kostnaden för en pizza är ganska blygsam, några tior extra gentemot att stå i köket själv.
Citera
2018-08-28, 13:19
  #8
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Talar vi om restaurang eller snabbmatsställen? Den extra kostnaden för en pizza är ganska blygsam, några tior extra gentemot att stå i köket själv.
Egentligen gällde frågan restaurang men går såklart att inkludera svar om snabbmat också.
Citera
2018-08-28, 13:22
  #9
Medlem
Pershagen76s avatar
Varje dag till lunch men om vi pratar kvällar eller dagar så är det betydligt mindre nu när jag är tvåbarnspappa, kanske 2 gånger i månaden. När jag var yngre och bodde i stan så var det nog 2 gånger i veckan.
Citera
2018-08-28, 13:23
  #10
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Jag äter ute varje måltid förutom frukosten.

Måndag-fredag äter jag lunch ute, på kvällarna plockar jag upp mat från någon restaurang på vägen hem. På helgerna äter jag ute om jag har sällskap eller plockar hem eller beställer hem om jag är ensam. Finns massvis med fördelar med detta. Jag behöver till exempel sällan mathandla, allt jag har hemma i matväg är mjölk, flingor, frukt, och ibland bröd. Jag slipper all tid matlagning tar, m.m. Minimalt med disk, köksstädning, m.m.
Citera
2018-08-28, 13:27
  #11
Medlem
King-kuntaas avatar
Lunch varje dag om inte tjejen lagar något extra utomordentligt. Kvällsmat äter jag 2-3 gånger i veckan.
Citera
2018-08-28, 13:29
  #12
Medlem
Kalkon77s avatar
Är ute varje dag vid lunch.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback