Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-28, 08:30
  #1
Medlem
Hej!

Har hamnat i träsket där jag dricker 1 NOCCO (minst) varje dag. Blir en i bilen tillsammans med min frukost på väg till arbetet.
Börjar känna att detta inte är hållbart, rent ekonomiskt. Tyvärr ogillar jag smaken av kaffe, vill ha i mig något svalt och läskande, gärna kolsyrat.

Vore helt optimalt om det fanns någon form av brustablett som innehöll en hög mängd koffein och vitaminer. Då kunde jag använda en sodastream och göra min egen "NOCCO".

Har ni något förslag på vad jag skulle kunna ersätta NOCCO/Celcius med för att dra ner på kostnaderna? Vilka brustabletter har ni provat eller kan rekommendera?

Vet att powerking/redbull finns i lightvarianter men vill komma ifrån det här med att köpa burkar, känns lite WT om jag ska vara ärlig
Citera
2018-08-28, 08:40
  #2
Medlem
franges avatar
Koffeintabletter finns att köpa på närmaste apotek. Vitaminer är knappast nödvändigt om du har en någorlunda varierad kost men skall du tvunget ha så vanliga multivitamintabletter på samma apotek eller vilket matbutik som helst.
Eller så äter du bara en frukt.

Edit: koffeintabletter finns nog inte som brustabletter, däremot gör multivitamintabletter det om jag inte minns fel.
Tänk dock på att det inte nödvändigtvis är nyttigt att överdosera vitaminer heller - så du behöver inte direkt ringa sjukhuset i panik om du skulle missa "din dagliga dos" någon gång.
__________________
Senast redigerad av frange 2018-08-28 kl. 08:44.
Citera
2018-08-28, 09:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Koffeintabletter finns att köpa på närmaste apotek. Vitaminer är knappast nödvändigt om du har en någorlunda varierad kost men skall du tvunget ha så vanliga multivitamintabletter på samma apotek eller vilket matbutik som helst.
Eller så äter du bara en frukt.

Edit: koffeintabletter finns nog inte som brustabletter, däremot gör multivitamintabletter det om jag inte minns fel.
Tänk dock på att det inte nödvändigtvis är nyttigt att överdosera vitaminer heller - så du behöver inte direkt ringa sjukhuset i panik om du skulle missa "din dagliga dos" någon gång.

Hey!

Absolut kan jag ta koffeintabletter men tanken är ju att hitta något läskande. Visst, skölja ner tabletterna med ett glas juice skulle kunna fungera.
Men på arbetsplatsen har vi en kolsyremaskin så vore bra att kunna fylla ett glas med vatten och slänga ner en brustablett för att få en god smak, lite vitaminer och en rejäl dos koffein.
Citera
2018-08-28, 09:48
  #4
Medlem
Brustabletter ska du glömma, det är bara skit liksom andra produkter med sötningsmedel eller annat skit. En sådan tablett med alla mineraler och vitaminer behövs ju om du slarvar med kosten.

Om du nödvändigtvis måste dricka energidrycker så har ju tex Lidl Nocco-kopior för runt 10:an och Redbull runt 10kr och kopior runt 4kr.

Det är ju värdelöst sötningsmedel i Noccon, så den skulle jag undvika.
Energidryck utan socker är ju sinnes.

Lär dig dricka kaffe om du måste dricka något. Lite socker och mjölk i kaffet kan hjälpa dig i början. Annars skiter du i det.

Frange är ju skön som vanligt:

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Koffeintabletter finns att köpa på närmaste apotek. Vitaminer är knappast nödvändigt om du har en någorlunda varierad kost men skall du tvunget ha så vanliga multivitamintabletter på samma apotek eller vilket matbutik som helst.
Eller så äter du bara en frukt.

Edit: koffeintabletter finns nog inte som brustabletter, däremot gör multivitamintabletter det om jag inte minns fel.
Tänk dock på att det inte nödvändigtvis är nyttigt att överdosera vitaminer heller - så du behöver inte direkt ringa sjukhuset i panik om du skulle missa "din dagliga dos" någon gång.

"Eller så äter du en frukt", bara ta en sådan enkel sak som c-vitamin, hur mycket c-vitamin tror du en <frukt> innehåller?
Innehåller den t.ex zink och hur får du i dig dina 10-20 mg zink per dag?

Nu har jag ingen aning om vad alla sk energidrycker innehåller och jag rekommenderar ingen att dricka dem, men med din inställning kommer du hamna i problem, om du inte redan gjort det utan att veta om det.
__________________
Senast redigerad av UltraMind 2018-08-28 kl. 09:50.
Citera
2018-08-28, 10:08
  #5
Medlem
Spakkels avatar
Du kan även ersätta det med någon PWO som smakar bra. Personligen kan jag rekommendera en som heter "Kruth Series Pure Energy". Den innehåller inte lika mycket "kemiskt skit" som andra PWO kan göra. Men det finns många att välja på såklart. Blir nog mycket billigare i längden med PWO jämfört med massa burkar.
Citera
2018-09-29, 22:19
  #6
Medlem
Bakis brustabletter
Citera
2018-10-01, 14:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGuld
Hej!

Har hamnat i träsket där jag dricker 1 NOCCO (minst) varje dag. Blir en i bilen tillsammans med min frukost på väg till arbetet.
Börjar känna att detta inte är hållbart, rent ekonomiskt. Tyvärr ogillar jag smaken av kaffe, vill ha i mig något svalt och läskande, gärna kolsyrat.

Vore helt optimalt om det fanns någon form av brustablett som innehöll en hög mängd koffein och vitaminer. Då kunde jag använda en sodastream och göra min egen "NOCCO".

Har ni något förslag på vad jag skulle kunna ersätta NOCCO/Celcius med för att dra ner på kostnaderna? Vilka brustabletter har ni provat eller kan rekommendera?

Vet att powerking/redbull finns i lightvarianter men vill komma ifrån det här med att köpa burkar, känns lite WT om jag ska vara ärlig


Jag har köpt koffeintabletter av ett märke som motsvarar en nocco per tablett i några år nu. En tablett kostar inte ens en krona.
Caffeine från body science hos mm Sports. Har testat alla koffeinpiller och bara dessa har gett effekt.

Dock är nocco/energidrycker ren skit för din hälsa. Där blev jag lite upprörd. Du tror väl inte nocco innehåller viktiga vitaminer och mineraler... Bakläxa.
Citera
2018-10-01, 14:38
  #8
Medlem
Vad sägs som att dra ner på energidryck-konsumtionen genom att till exempel börja dricka te?

Känner till flertalet framgångsrika män som inte dricker kaffe öht utan i princip endast grön-te.

Jag dricker ytterst sällan något koffeinhaltigt numer, och det har drastiskt minskat min ångest.
Citera
2018-10-01, 14:41
  #9
Medlem
Bara bögar som dricker NOCCOOOO!##
Citera
2018-10-02, 01:06
  #10
Medlem
paprikaflickans avatar
Börja dricka kaffe om du vill åt koffeinet.

Vill du mest ha något törstsläckande och läskande och har en sodastream kan jag rekommendera att ha i en skvätt lime- eller citronkoncentrat. Jag tycker det blir svingott, kostar inget och innehåller nästan inga kalorier. Nyttigr dessutom.

Att dricka energidrycker tycker jag du ska sluta med.
Citera
2018-10-13, 17:11
  #11
Medlem
Det var ett jäkla moraliserande i tråden, låt grabben dricka brustabletter!

Citat:
Ursprungligen postat av MrGuld
Har ni något förslag på vad jag skulle kunna ersätta NOCCO/Celcius med för att dra ner på kostnaderna? Vilka brustabletter har ni provat eller kan rekommendera?

Jag tar vid behov en brustablett från Willys innan kaffet på morgonen. Den innehåller koffein, guarana och något mer uppiggande skit. Smakar helt ok då det är sötningsmedel i. Rekommenderas.

Kommer inte ihåg vad märket heter, kan kolla när jag har vägarna förbi.
Citera
2018-10-21, 02:11
  #12
Avstängd
Hur skulle det funka? Har du hört tala som bcaa pulver??
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback