Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-28, 05:37
  #1
Medlem
Hej första inlägget här, hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig med lite info eller erfarenheter!

Jag är väldigt sjuk tyvärr & sjukvårdens piller & mediciner håller på att ta kål på mig, har en svår autoimmun sjukdom = kroppen inflammerar sig själv hela tiden samt att jag får dras med jobbiga infektioner. Jag undrar om det finns någon speciell cannabis sort som kan fungera som ett sorts naturligt antibiotika?

Tack på förhand!
Citera
2018-08-28, 05:56
  #2
Avstängd
styckets avatar
Ja Cannabis, eller hampa har en anti-inflamatorisk effekt. Antingen kan man köpa gräs från gatan men då kan det tex vara besprutningsmedel och liknande kemikalier som använts under odlingen, så jag hade undvikit det.

Det du vill göra att att inhandla hampa produkter. Tex. hampaprotein, eller hampafrön, hampa te, hampachoklad (choklad är också antiinflamatoriskt). Något som blivit väldigt populärt på senare tid är CBD-olja. CBD är bara en av alla hundra hälsosamma molekyler cannabis innehåller. Dock har CBD bevisats inneha stora hälsoeffekter. Bland annat är det muskelavslappnande och bara det i sig per automatik minskar inflamation i kroppen eftersom stress ökar inflamation.

Vad jag vet finns ämnet CBD i alla hampa produkter. Tex köpte jag hampablommor och gjorde te på från litauen. Med en enkel google sökning på "buy hemp buds", eller "buy cbd oil", eller kanske bara "köpa hampa produkter". Så kommer du hitta lite länkar

Lycka till! och föresten köp boken som handlar om antiinflamatorisk mat. Den finns på svenska. Du får söka lite efter den
Citera
2018-08-28, 08:17
  #3
Medlem
nicodeas avatar
Jag tycker att du kan prova på hampaolja(cbdolja) och hampa te, har en lugnande och sövande och svag antiinflammatorisk effekt, rå hampa(hampa te) på tex filmjölk har flera antiinflammatoriska egenskaper.

Här kan du köpa det, naturligt, lagligt och svenskodlat :


https://hampabonden.se/front-page/3-hampa-olja
https://hampabonden.se/hampa-the/hampa-te
Citera
2018-08-29, 01:18
  #4
Medlem
Tack för hjälpen till er båda två, jag äter bara antiflammatorisk mat o det har hjälpt till. Ska testa den där oljan, 👍 Åker till Amsterdam om 1vecka hoppas att jag kan köpa den där. Första gången där så jag hoppas att jag hittar lite grejer som kan hjälpa mig 🙂
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback