Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-27, 22:19
  #1
Medlem
Tappade mobilen en gång och det blev sprucken skärm. Fungerar fint att knappa men ibland det går inte att knappa på när det blivit fuktigt (i byxficka eller fått lite vatten(regn)) och då man behöver stänga av en stund (halvtimme) för torka.

Till frågan, är det safe att sätta på skärmskydd av hårdplast på sprucken skärm eller det finns en risk att skärmen går inte att knappa på? Om jag sätter på skärmskydd-plasten man lär inte kunna ta av den om något går fel då skärmen är sprucken och glaset går med skärmskydd-plasten om man tar bort den.
Citera
2018-08-27, 22:38
  #2
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analfabetist
Tappade mobilen en gång och det blev sprucken skärm. Fungerar fint att knappa men ibland det går inte att knappa på när det blivit fuktigt (i byxficka eller fått lite vatten(regn)) och då man behöver stänga av en stund (halvtimme) för torka.

Till frågan, är det safe att sätta på skärmskydd av hårdplast på sprucken skärm eller det finns en risk att skärmen går inte att knappa på? Om jag sätter på skärmskydd-plasten man lär inte kunna ta av den om något går fel då skärmen är sprucken och glaset går med skärmskydd-plasten om man tar bort den.
Den borde torka bättre om den är igång (värme), men då finns risken för kortslutning. Kanske är det just omstarten den egentligen behöver?

Vad är alternativet till att testa skyddsfilm?
Citera
2018-08-27, 22:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Den borde torka bättre om den är igång (värme), men då finns risken för kortslutning. Kanske är det just omstarten den egentligen behöver?

Vad är alternativet till att testa skyddsfilm?

Om jag testar sätta skyddsfilmplasten och det fungerar inte att knappa, jag kan inte ta ut skyddsfilm-plasten utan att glasbitar följer med i klistret.
Citera
2018-08-27, 22:47
  #4
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analfabetist
Om jag testar sätta skyddsfilmplasten och det fungerar inte att knappa, jag kan inte ta ut skyddsfilmplasten utan glasbitar följer med.
Alternativet är väl att glasbitar trillar ut ändå, när du använder mobilen?
Citera
2018-08-27, 22:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Alternativet är väl att glasbitar trillar ut ändå, när du använder mobilen?

De sitter fast, jag vågar inte riskerar det. Någon som har erfarenhet av att sätta skärmskydd på en sprucken skärm?
Citera
2018-08-27, 23:06
  #6
Medlem
hakro807s avatar
Vad du skulle ha gjort skulle varit att sätta på skyddsplast direkt efter skadan. Då skulle inte glasbitar fortsatt ha fallit ur. Men bättre sent än aldrig.
Citera
2018-08-27, 23:29
  #7
Medlem
Hellioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analfabetist
Om jag testar sätta skyddsfilmplasten och det fungerar inte att knappa, jag kan inte ta ut skyddsfilm-plasten utan att glasbitar följer med i klistret.
Kommer inte att hända. Klistra på plasten bara. Har barn som tar sönder skärmar för jämnan. Vill inte dom ska riva upp fingrarna..
Citera
2018-08-27, 23:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellios
Kommer inte att hända. Klistra på plasten bara. Har barn som tar sönder skärmar för jämnan. Vill inte dom ska riva upp fingrarna..
Tack för svaren från dig och alla andra i tråden, går och köper plasten imorgon. Mod kan stänga tråden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback