• 1
  • 2
2018-08-26, 17:25
Medlem
Denoms avatar
Efter vi nu har haft det som gått igenom allt mellan CS med mephedrone och framåt), benso phenazepam och framåt, cannibinoider med spice, opiater nu senast i trenden med fentanyler och hallucinogener i viss mån som mxe och nbome även om det inte varit lika stort, vad blir nästa RC trend som dyker upp tror du?
Citera
2018-08-26, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Efter vi nu har haft det som gått igenom allt mellan CS med mephedrone och framåt), benso phenazepam och framåt, cannibinoider med spice, opiater nu senast i trenden med fentanyler och hallucinogener i viss mån som mxe och nbome även om det inte varit lika stort, vad blir nästa RC trend som dyker upp tror du?
Mayahuascap, rc ayahuasca hehe
Tror det ser ut som det ser ut.. Kommer nog komma rc-analoger av alla drogsorter, dit vi är påväg.. Allt för att kunna nå dessa stadier av medvetande.

Och varje gång det görs en analog av analogen så blir den bättre eller sämre... Men syntetiskt slår nog aldrig det som finns på naturlig väg på ett legalt sätt.

För det som står bakom naturen är mycket smartare än människan.. Det som får hela naturen att växa ur marken och bilda miljarders miljarder kemikalier varje dag. Genom att bara leva.
Senast redigerad av Siktarn 2018-08-26 kl. 17:46.
Citera
2018-08-26, 20:25
Medlem
Overklighetss avatar
Om man bortser från fentanyl-hajpen så tycker jag det har sett dåligt ut med rc-opiater. Tianeptine är väl okej, men inget revolutionerande. Analoger av oxy eller kanske heroin hade varit intressant.

Var man med på tiden med mxe och methylone o.s.v. så får man lätt för sig att storhetstiden är över. Märkligt tycker jag, att de inte lyckas framställa något med samma potential i dessa dagar.
Citera
2018-08-26, 20:36
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Om man bortser från fentanyl-hajpen så tycker jag det har sett dåligt ut med rc-opiater. Tianeptine är väl okej, men inget revolutionerande. Analoger av oxy eller kanske heroin hade varit intressant.

Var man med på tiden med mxe och methylone o.s.v. så får man lätt för sig att storhetstiden är över. Märkligt tycker jag, att de inte lyckas framställa något med samma potential i dessa dagar.
Jag gillade tiderna med mxe och methylone riktigt mycket, fentanyl är ju förvisso något som många börjat med nu senaste åren säkert mycket mer än nivåerna de två drogerna nådde men jag tycker inte alls fentanyl är lika intressant.
Citera
2018-08-26, 20:46
Medlem
Jag hoppas på mdpv igen, men det är nog osannolikt.
Citera
2018-08-26, 20:52
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag gillade tiderna med mxe och methylone riktigt mycket, fentanyl är ju förvisso något som många börjat med nu senaste åren säkert mycket mer än nivåerna de två drogerna nådde men jag tycker inte alls fentanyl är lika intressant.

Nej, det är sant förstås. Att det är en fråga om tycke och smak. Vidare så verkar det vara som så att det kommer ut något nytt, i någon ny klass som folk börjar uppskatta. När det sen klassas så kommer det en sämre uppföljare som följs utav sämre och sämre alternativ. Det finner jag konstigt. Hur de verkar framställa den bästa först.

Men nu för tiden så finns ju de flesta klassiska drogerna ganska lättillgängligt att köpa på nätet. Så jag undrar om RC-scenen kommer få någon återuppväckelse öht när det finns beprövade grejer som garanterat funkar som de ska, typ lika åtkomliga som RC:s.
Citera
2018-08-26, 20:53
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Jag hoppas på mdpv igen, men det är nog osannolikt.
Nej det har ju redan klassats överallt, skulle vara om det dök upp någon ny analog.
Citera
2018-08-26, 20:56
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Nej, det är sant förstås. Att det är en fråga om tycke och smak. Vidare så verkar det vara som så att det kommer ut något nytt, i någon ny klass som folk börjar uppskatta. När det sen klassas så kommer det en sämre uppföljare som följs utav sämre och sämre alternativ. Det finner jag konstigt. Hur de verkar framställa den bästa först.

Men nu för tiden så finns ju de flesta klassiska drogerna ganska lättillgängligt att köpa på nätet. Så jag undrar om RC-scenen kommer få någon återuppväckelse öht när det finns beprövade grejer som garanterat funkar som de ska, typ lika åtkomliga som RC:s.
Med tanke på hur bra M1, räka, mxe och mdpv varit även jämfört med allt annat på marknaden så finns det garanterat potential i nya substanser att inte bara förlita sig på en legal gråzon för att sälja mycket.
Citera
2018-08-26, 22:54
Då pregabalin blivit olagligt kanske någon ny GABA drog? Hade faktiskt vart intressant med någon potent gaba.

Tycker det är samma hela tiden. Så fort någon analog kommer och är pontent blir den stor.

RC är inte lika trendigt och hypat som det var förr, bara samma samma nytt namn fast sämre tyvärr.

Får hoppas kineserna hittar på någon ny och skojig dödsdrog.
Citera
2018-08-29, 09:37
Medlem
Citat:

Var inte så säker på det! Ab-fubinaca och 5c-ab-pinaca är de 2 bästa rc:s jag testat utav ca 20 nya och gamla.

Pinacan var så jäkla synd att de tog bort för det hjälpte otroligt bra mot min hjärtklappning ;( det enda som funkat i medicinsk väg. Helt sjukt att det funkade så bra också... utan biverkningar..hade de skrivit ut den på apotek hade jag gått till läkaren direkt.
Citera
2018-08-29, 18:53
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Var inte så säker på det! Ab-fubinaca och 5c-ab-pinaca är de 2 bästa rc:s jag testat utav ca 20 nya och gamla.

Pinacan var så jäkla synd att de tog bort för det hjälpte otroligt bra mot min hjärtklappning ;( det enda som funkat i medicinsk väg. Helt sjukt att det funkade så bra också... utan biverkningar..hade de skrivit ut den på apotek hade jag gått till läkaren direkt.

Nej, det har du rätt i. Jag får hålla med om att de där cannabinoiderna är det mest spännande i dagsläget. Kul också att de har medicinska egenskaper men de fick gärna ha lite längre verkningstid. 5c-ab-pinaca oralt fick man ju dock den effekten med att det höll i sig i några timmar. Synd att den försvann som sagt.

Har du provat nån av de nya? Mmb-022, 5-cl-adb-a eller mphp-2201 och hur gick det i så fall?
Citera
2018-08-29, 21:43
Medlem
Citat:
Nej, det har du rätt i. Jag får hålla med om att de där cannabinoiderna är det mest spännande i dagsläget. Kul också att de har medicinska egenskaper men de fick gärna ha lite längre verkningstid. 5c-ab-pinaca oralt fick man ju dock den effekten med att det höll i sig i några timmar. Synd att den försvann som sagt.

Har du provat nån av de nya? Mmb-022, 5-cl-adb-a eller mphp-2201 och hur gick det i så fall?
Ja men jag vet inte vad jag ska säga om dessa.. Endast testat pyttelite och har ingen tillgång. Jag skulle exkludera 5-cl-adb utan att ens ha testat den.. Bläprofil

De andra två verkar som att mmb-022 är mer åt indicahållet och mphp-2201 är mer åt sativa... Men dessa verkar faktiskt rätt ofarliga jämfört med de flesta tidigare cannabinoiderna på senaste åren.. 5f-mdmb-2201 var otäck! Likaså många andra syntetiska cannabinoiderna. Jag gillade dock AB fubinaca och pinacan men inga andra var bättre än cannabis men inte nån annan rc var bättre än cb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in