Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-26, 15:37
Medlem
Säkert har många funderat varför S inte plockar fram ex vis Ingvar Carlsson och Thage G Peterson i valrörelsen. Eller har de gjort det utan att jag uppmärksammat det? I ett läge där S behöver all hjälp de kan få. Nu menar jag såklart inte att dessa stofiler kan fixa röster hos yngre personer, men några gamlingar som tänkt ge fasen i valet kunde man kanske få till valurnan? Eller är herrar Carlsson och Peterson själva väldigt skröpliga?
Citera
2018-08-26, 15:41
Medlem
Dom stod ju för en socialdemokratisk politik, ingenting gemensamt med genusaktivisterna som kallar sig S idag.

Det är knäpptyst bland mina allra rödaste vänner på facebook också, undrar varför.
Citera
2018-08-26, 15:54
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Varför skulle något parti plocka in gamla stötar från förr? Tvivlar på att något parti har nåt att vinna på det. KD har varken fått en "Alf-effekt" eller en "Bert-effekt" till exempel. Göran Persson låter sig intervjuas av Aftonbladet/Expressen typ en gång i veckan för att "ge sin syn på saken" (mestadels tokiga prognoser om SD verkar det som) och det är aldrig intressant.
Citera
2018-08-26, 16:03
Medlem
BrittaFittovs avatar
Dom är för stolta för att inse sin roll som nyttiga idioter.
Citera
2018-08-26, 16:56
Medlem
Jag såg Göran Persson skymta fram någonstans i media, men minns inte var.
Men vad ska de säga? Det finns inga riktiga sossar kvar och hela deras ideologi är död/ dödad.
Om de nu ens hade någon från första början.
Citera
2018-08-26, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Säkert har många funderat varför S inte plockar fram ex vis Ingvar Carlsson och Thage G Peterson i valrörelsen. Eller har de gjort det utan att jag uppmärksammat det? I ett läge där S behöver all hjälp de kan få. Nu menar jag såklart inte att dessa stofiler kan fixa röster hos yngre personer, men några gamlingar som tänkt ge fasen i valet kunde man kanske få till valurnan? Eller är herrar Carlsson och Peterson själva väldigt skröpliga?
Håller med! Konstigt att man inte låter partiveteraner komma fram i rampljuset.
Citera
2018-08-27, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
Varför skulle något parti plocka in gamla stötar från förr? Tvivlar på att något parti har nåt att vinna på det. KD har varken fått en "Alf-effekt" eller en "Bert-effekt" till exempel. Göran Persson låter sig intervjuas av Aftonbladet/Expressen typ en gång i veckan för att "ge sin syn på saken" (mestadels tokiga prognoser om SD verkar det som) och det är aldrig intressant.

När man plockar in gamla stötar så måste man välja rätt stöt! Hade jag vart sosse och jobbat i partiet hade jag valt just Carlsson och Peterson. De är visserligen torra, speciellt Thage G, men har alltid framstått som de mer hederliga sossetypen, erlanderpojkar som de är. Men knappast nån under fyrti vet vilka de är, dock kanske de skulle kunna få några gamlingar att masa sig till vallokalen. Nu kanske partiet fått nys om att de är gaggiga, vad vet man. Själv bryr jag mig mest om att mitt parti, SD, får mycket röster!
Citera
2018-08-27, 10:50
Medlem
dom borde damma av och plocka fram feldt

han verkar ju ha blivit klokare med åren och han är väl inte äldre än politikerna i usa..

"Kjell-Olof Feldt: Ett fattigare och farligare land
Av Kjell-Olof Feldt • Publicerad den 13 november, 2017"

https://kvartal.se/artiklar/ett-fatt...arligare-land/
Citera
2018-08-27, 15:52
Medlem
Ingvar Carlsson var med och förde fram den äckliga Mona Sahlin så han är väl förbrukad.
Göran Persson avskydde både Wallström och Sahlin och kanske därför han hoppade av.
Vet inte vad han har emot SD idag, han känner sig knappast stolt över socialdemikraterna.
Juholt och Feldt verkar vettigast bland veteranerna.
Citera
2018-08-27, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Ingvar Carlsson var med och förde fram den äckliga Mona Sahlin så han är väl förbrukad.
Göran Persson avskydde både Wallström och Sahlin och kanske därför han hoppade av.
Vet inte vad han har emot SD idag, han känner sig knappast stolt över socialdemikraterna.
Juholt och Feldt verkar vettigast bland veteranerna.

Helt rätt att Carlsson jobbade för att få fram Mååna. Han kan inte vart i ordning då, han borde ha insett hennes brister.
Göran P är ingen som drar röster, han är för dryg och retar bara folk.
Feldt är ansedd för långt åt höger.
Dock har Carlsson en viss air av folklighet, en hyvens vanlig kille, lite som politikens Bosse Larsson, så honom kunde de väl kasta in i några i all hast arrangerade pensionärsmöten.

Men kanske S redan gett upp, och det är väl det bästa.
Citera
2018-08-27, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman

Carlsson ligger väl rent generellt lågt. Har för mig att han meddelat partiet att han gått i pension och inte vill direkt göra så mycket mer. Thage G Peterson verkar fortfarande vara mer aktiv i sina hjärtefrågor om anti-NATO och anti-Kärnvapen. Där brukar han vara en återkommande debattör. Persson brukar ju återkomma lite då och då och säga saker. Vet inte riktigt hur poppis han är i dagens S; han verkar inte riktigt ha så mycket till övers för genustramset och identitetspolitiken.

De som är lite yngre och de som aspirerar till att kanske en dag igen bli ett socialdemokratiskt högdjur ligger nog lågt just nu. Ingen vill så att säga bli pestsmittade av det nuvarande dåliga läget och urusla opinionssiffrorna. Bättre då att hålla låg profil och sedan kunna återvända om/när vinden vänder. Om inget annat bättre att sitta på kammaren och slipa knivarna för den dagen de åter planerar att hugga lite kamrater i ryggen för att åter igen ta sig fram till köttgrytan och vinna ett passerkort till Rosenbad.
Citera
2018-08-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
dom borde damma av och plocka fram feldt

han verkar ju ha blivit klokare med åren och han är väl inte äldre än politikerna i usa..

"Kjell-Olof Feldt: Ett fattigare och farligare land
Av Kjell-Olof Feldt • Publicerad den 13 november, 2017"

https://kvartal.se/artiklar/ett-fatt...arligare-land/

Feldt är ju en idiot. Han menar Sverige blir farligare och fattigare, men är ändå otydlig med orsakerna till att det blivit så, vilka som orsakat det, hans eget ansvar i och med att han höll käften när det pågick, och att Sverigedemokraterna hade helt rätt när de tidigt förutsåg problemen.

Det är de gamla sossarna som bär ansvaret till att så många av dagens yngre svenskar inte värnar om sverige, sitt eget folk, sin egen kultur, utan istället bara lägger sig på rygg inför islam och delar ut välfärd till varenda utlänning, som om pengar växte på träd.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback