Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-26, 12:37
  #1
Medlem
Ska fylla en tom vägg nu med foton och vill kunna planera utan att börja göra hål.

Ska köpa x antal ramar på Ikea i olika storlekar och ska sen bygga en fotovägg på en yta som är 2,4x2 meter drygt

Hur ska jag göra livet lättare för mig? Tänkte rita upp allt i Photoshop men verkar onödigt jobbigt med mått och diverse.

Finns det något verktyg online där man kan skriva in "väggmått" sen alla "tavelmått"? Och sen placera runt omkring?
Citera
2018-08-26, 12:52
  #2
Medlem
Inte direkt svar på din fråga men du kan googla 'tavelvägg mallar' så får du massor av träffar, ingen app men väl förslag och hjälp.

T ex; https://artyswede.se/inspiration/201...r-tavelvaggar/
Citera
2018-09-02, 04:16
  #3
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Ska fylla en tom vägg nu med foton och vill kunna planera utan att börja göra hål.

Ska köpa x antal ramar på Ikea i olika storlekar och ska sen bygga en fotovägg på en yta som är 2,4x2 meter drygt

Hur ska jag göra livet lättare för mig? Tänkte rita upp allt i Photoshop men verkar onödigt jobbigt med mått och diverse.

Finns det något verktyg online där man kan skriva in "väggmått" sen alla "tavelmått"? Och sen placera runt omkring?
Kika här på lite tips och mallar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback