Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-26, 12:06
  #1
Medlem
Jag funderar på att skaffa en till hund och har en hanhund på 5 år. Han är kastrerad och bryr sig inte om andra hundar som vi möter när vi är ute och går. Men han har aldrig träffat en valp och som jag förstått det så går inte hanar ihop med valpar?
Citera
2018-08-26, 12:10
  #2
Medlem
HyperXs avatar
Att hanar inte går ihop med valpar? Whaaaaaat

Om ni har en hund med iallafall lite hyfs går dom ihop med vilken jävla hund som helst?
Citera
2018-08-26, 12:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperX
Att hanar inte går ihop med valpar? Whaaaaaat

Om ni har en hund med iallafall lite hyfs går dom ihop med vilken jävla hund som helst?

Han är snäll. Jag har hört från många hundägare att hanhundar inte funkar med valpar.
Citera
2018-08-26, 12:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NivekOgre
Han är snäll. Jag har hört från många hundägare att hanhundar inte funkar med valpar.

Snicksnack. Det är en utmärkt idé, man låter den äldre delta i uppfostran. Det kommer naturligt.
Citera
2018-08-26, 12:36
  #5
Medlem
Sofiero9245s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Snicksnack. Det är en utmärkt idé, man låter den äldre delta i uppfostran. Det kommer naturligt.

Nej det kommer inte naturligt. Hoppas du inte har hund själv.
Citera
2018-08-26, 12:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiero9245
Nej det kommer inte naturligt. Hoppas du inte har hund själv.

Jag har hund. Har växt upp med hundar och alla runt om mig. Skiter i vem du tror att du är din jävla hynda.
Citera
2018-08-26, 13:03
  #7
Medlem
En bra hund tar hand om valpar oavsett kön. Min hanhund fyller snart 9 och han är väldig tillåtande och förlåtande gällande småvalpar upp till 6-7månader. Inte sällan lägger han sig ner för bättre kontakt. Där efter fostrad han dem. Inte med våld utan med lätta puffar och grymtande. Han har aldrig varit arg eller tvär mot en valp.
Citera
2018-08-26, 13:22
  #8
Medlem
khys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiero9245
Tror jag knappast. Hur många hundböcker har du läst? , noll antar jag. Jag har precis läst 88 stycken! . Så du vet ingenting.
Du verkar kunna sååå mycket om hundar, så snälla tillför något till frågeställningen..
Men du verkar tro att bara för att du har läst böcker så kan du allt? Skulle bli väldigt mycket lättare att t.ex. ta körkort om allting fungerade som du verkar tro.

Alla hundar är såklart olika, men är din hund som de flesta så fungerar det utan problem. Visst kommer din äldre hund säga till valpen några gånger, men det är när han har tröttnat på att den är på honom hela tiden och det ingår i uppfostran av valpen.
Citera
2018-08-26, 13:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiero9245
Nej det kommer inte naturligt. Hoppas du inte har hund själv.


Det gör det visst. Förutsatt att hunden är frisk i huvudet och man ger hunden chans att umgås med andra hundar.
Citera
2018-08-26, 13:29
  #10
Avstängd
Kan en hankatt uppfostra en hundvalp tror jag inte en normalt funtad hanhund har problem att göra detsamma.
Citera
2018-08-26, 14:46
  #11
Medlem
Hanhundar är som regel mer toleranta mot valpar än vad tikar är.
Jag har alltid haft hanhundar, och aldrig haft några problem när vi skaffat en valp till.
Citera
2018-08-26, 14:48
  #12
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse95
Hanhundar är som regel mer toleranta mot valpar än vad tikar är.
Jag har alltid haft hanhundar, och aldrig haft några problem när vi skaffat en valp till.
Ja det är min erfarenhet av det också då jag har haft valpar runt äldre hundar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback