Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-20, 10:01
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Nej idiot. Billig är inte maten, eftersom den inte köpts. Du har ingen koll på hur marknaden fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Bättre att vi inför 0-skattesystem så får varje familj köpa mat själva till sina barn eller hemundervisa barnen.

Förklara gärna marknaden.

Att du och din familj går runt hemma i radhuset iförda regnbågspyjamaser hela dagarna och hemundervisar Viggo och Vilja till bristyrken kan säkert bidra till att rädda planeten. Men bara om ni låter bli att kasta var tredje fläskkotlett.
Citera
2018-10-20, 10:43
  #38
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qamishli
Förklara gärna marknaden.

Att du och din familj går runt hemma i radhuset iförda regnbågspyjamaser hela dagarna och hemundervisar Viggo och Vilja till bristyrken kan säkert bidra till att rädda planeten. Men bara om ni låter bli att kasta var tredje fläskkotlett.
Regnbågspyjamas det är något för dig som förespråkar höga skatter och (ändå) grismat i skolorna.

Jag föreslår att man tar 8 % skatt istället för dagens 70 %, så får vi ta bort en massa offantligt anställda.
Citera
2018-10-20, 10:50
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Jag föreslår att man tar 8 % skatt istället för dagens 70 %, så får vi ta bort en massa offantligt anställda.

Du skulle förklara marknaden.

Ser ingen förklaring i ditt svar. Du kanske behöver mer tid?
Citera
2018-10-20, 11:38
  #40
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qamishli
Du skulle förklara marknaden.

Ser ingen förklaring i ditt svar. Du kanske behöver mer tid?
Mer tid kanske, eventuellt. Men skulle jag själv analysera orsaken, tror jag att det är mer motivation som skulle behövas.
Citera
2018-10-20, 12:03
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Mer tid kanske, eventuellt. Men skulle jag själv analysera orsaken, tror jag att det är mer motivation som skulle behövas.

Ja, gör så, vänd dig inåt och utåt. Finn motivationen!
Sen återkommer du med din redogörelse för hur marknaden fungerar så att diskussionen förs framåt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback