Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-26, 11:28
  #1
Medlem
Denoms avatar
Tycker det mesta brukar vara folk som är alldeles för fulla som försöker sig på att dansa ute, finns det ens ställen människor går ut till där de dansar bra nu för tiden?
Citera
2018-08-26, 11:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Tycker det mesta brukar vara folk som är alldeles för fulla som försöker sig på att dansa ute, finns det ens ställen människor går ut till där de dansar bra nu för tiden?
det beror på var du bor, är du i Skåne är törringelund bra.
Citera
2018-08-26, 11:40
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Tycker det mesta brukar vara folk som är alldeles för fulla som försöker sig på att dansa ute, finns det ens ställen människor går ut till där de dansar bra nu för tiden?

Valfritt dansbandsevenemang?
Citera
2018-08-26, 11:48
  #4
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Valfritt dansbandsevenemang?
Är väl bara seniorer och pensionärer som lyssnar på sånt?
__________________
Senast redigerad av Denom 2018-08-26 kl. 11:52.
Citera
2018-08-26, 11:56
  #5
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Är väl bara seniorer som lyssnar på sånt?

Det finns alla möjliga sorters personer på dom evenemangen.

Förstår inte din fråga dock, du frågar efter ställen där folk inte är aspackade men dansar, du lämnar ingen info om vare sig var du bor eller hur gammal du är, sen klagar du ändå när folk kommer med tips
Citera
2018-08-26, 12:04
  #6
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Det finns alla möjliga sorters personer på dom evenemangen.

Förstår inte din fråga dock, du frågar efter ställen där folk inte är aspackade men dansar, du lämnar ingen info om vare sig var du bor eller hur gammal du är, sen klagar du ändå när folk kommer med tips
Jag letar inte efter ställen eller så utan det är bara en generell frågeställning om någon går ut med det huvudsakliga syftet att dansa.
Citera
2018-08-26, 14:08
  #7
Medlem
haiguises avatar
[Valfri dans]-träffar?
Såg ngn flyer för en sambaträff i området jag bor, där kan det nog vara en högre kompetensnivå på deltagarna. Men samtidigt känns det som att där lär vara lite samma ålderspann som på ovan nämnda dansbandsevenemang.
Dvs 40+

Det finns ju annars massa events/tävlingar i många danser t.ex. break, och det är inte bara deltagarna/de tävlande som får möjlighet att dansa.

Edit
Många av dessa är ju dagtid och rätt nyktra tillställningar så vet inte om det faller inom din ram för "gå ut" men om det inte gör det förstår jag inte riktigt vad du efterfrågar.
En klubb med drink limit?
Citera
2018-09-18, 13:20
  #8
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag letar inte efter ställen eller så utan det är bara en generell frågeställning om någon går ut med det huvudsakliga syftet att dansa.

Givetvis, men vad syftar du specifikt på när du säger "gå ut"? Jag antar att du menar att gå ut på nattklubb, men där är det egentligen inte speciellt dansvänlig musik som spelas. Inte såvida ens favoritdans är att hjärndött hoppa rakt uppåt med ena handen flaxandes över huvudet.

Men det finns andra ställen också. Har själv av misstag ramlat in på någon slags nybörjarkväll för salsadansare. Det var på en krog som serverade alkohol men jag skulle uppskatta att runt 80% höll sig nyktra eller på en salongsberusad nivå. De flesta var där enbart i syfte att dansa salsa och ha trevligt med sina sällskap.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback