Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-08-27, 12:01
  #37
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Jag menar inte att misstänkliggöra ts, vill bara nyansera det hela lite.

När denne kallar trådar från förra månaden för gamla misstag så får det igång varningsklockorna lite dock. Jag har dessutom sett folk med tidigare drogploblematik skaffa sig hund som de minsann skulle dö för, för att minuten senare vara så skeva att de inte ens vet var hunden befinner sig.

Oavsett vad så utgår jag från att ts talar sanning och jag vet att poliser kan vara riktiga svin.

Hoppas ts tar väl hand om sin hund och att den isf får komma hem snarast möjliga.

//tripportreat

Ja ibland faller man på målsnöret. Sånt är livet.
Men jag kan lova dig och alla andra som läser detta att han alltid kommit i första hand och kommer fortsättningsvis göra om jag nu får tillbaka honom.

Väntar för tillfället på att länsstyrelsen ska fatta sitt beslut.
Citera
2018-08-27, 18:44
  #38
Medlem
15APRILs avatar
Läste någonstans att ett eller flera vittnen gör skillnad i utredningen och jag har både grannar och vänner som frågar varför det tog honom när jag sköter honom så väl som jag gör.
Någon som har koll på om det har betydelse öht?
__________________
Senast redigerad av 15APRIL 2018-08-27 kl. 18:48.
Citera
2018-08-28, 10:52
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Läste någonstans att ett eller flera vittnen gör skillnad i utredningen och jag har både grannar och vänner som frågar varför det tog honom när jag sköter honom så väl som jag gör.
Någon som har koll på om det har betydelse öht?

Tror inte att några vittnen skulle göra någon skillnad så länge frågan ligger hos länsstyrelsen.
Om du skulle få överklaga ett beslut och få detta till någon typ av rättegång kanske det kan vara aktuellt med vittnesmål.

Är du dömd för något drogrelaterat nyligen?
Citera
2018-08-28, 12:50
  #40
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajmglassen
Tror inte att några vittnen skulle göra någon skillnad så länge frågan ligger hos länsstyrelsen.
Om du skulle få överklaga ett beslut och få detta till någon typ av rättegång kanske det kan vara aktuellt med vittnesmål.

Är du dömd för något drogrelaterat nyligen?

Nix inga domar överhuvudtaget på 9 år.
Citera
2018-08-28, 17:22
  #41
Medlem
exoticspices avatar
Har du haft hund tidigare eller är valpen din första?
Citera
2018-08-29, 09:37
  #42
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Har du haft hund tidigare eller är valpen din första?
Jag gissar att ett omhändertagande kan ha i sin grund i ett tidigare djurförbud eller dylikt -- om det gått till som TS påstår.
Citera
2018-08-29, 16:40
  #43
Medlem
Man undrar ju på vilken grund.

Hur såg det ut hemma vid tillfället

Stökigt, farligt för en hund?
Hundskit o piss på golvet?
Smutsigt vatten?
osv

Annars.. skulle mitt steg 1 vara.

Ringa polisen i LUGNT tillstånd... fråga vad som hände och vart din hund tagit vägen.

Ev ringa hundstallet och fråga om den kommit dit.

Får du inga svar så ja varför inte kontakta tidningen?
Citera
2018-08-29, 17:56
  #44
Medlem
15APRILs avatar
Det är löst och jag får hämta hem honom i veckan!
Citera
2018-08-30, 08:29
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Det är löst och jag får hämta hem honom i veckan!

Skönt, har du fått någon förklaring som du kan dela med dig?

Vad hade de för anledning att ta hunden ifrån dig, enligt dem?
Citera
2018-09-01, 11:07
  #46
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajmglassen
Skönt, har du fått någon förklaring som du kan dela med dig?

Vad hade de för anledning att ta hunden ifrån dig, enligt dem?

Inget jag vill gå in på i detalj, Men extremt kryddat och jag kommer att överklaga och anmäla dessa poliser.

Det enda som kan vara någorlunda positivt var att han slapp sitta i bur på hundstallet var istället hos en jourfamilj. Men var mer eller mindre skräckslagen när jag hämtade honom men allt är åter i sin ordning.
Citera
2018-09-02, 19:18
  #47
Medlem
Poliser bryter inte upp din dörr från ingenstans om inget allvarligt brott ligger bakom + att de stjäl din hund och ger bort den till någon annan. Det är ett grovt tjänstefel som kan leda till sparken. ingen snut vågar göra sånt här i Sverige

Du är inte oskyldig i det hela sen vad du har gjort mot aina skiter jag i. Men aina snor inte valpar så där
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback