Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-26, 08:09
  #1
Medlem
15APRILs avatar
Polisen storma in i lägenheten igår kväll o börja leta efter droger vilket inte finns.

En kvinnlig polis sa att min hund behövde gå ut trots att han var ute för 1,5 timme sen,
Valp som han är 6 månader, Blir han av egen erfarenhet orolig och stressad, Kissade då i trapphuset.

Polisen kommer tillbaka i lägenheten och berättar att min hund körts till Djurskyddets hundstall i Bromma.
Försökte förklara för poliserna att han är VALP. Men det verkar inte fatta det.

Får inte kontakt med DS Hundstall förens på måndag.
Men vad kan jag förvänta mig på måndag?
Citera
2018-08-26, 08:15
  #2
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Polisen storma in i lägenheten igår kväll o börja leta efter droger vilket inte finns.

En kvinnlig polis sa att min hund behövde gå ut trots att han var ute för 1,5 timme sen,
Valp som han är 6 månader, Blir han av egen erfarenhet orolig och stressad, Kissade då i trapphuset.

Polisen kommer tillbaka i lägenheten och berättar att min hund körts till Djurskyddets hundstall i Bromma.
Försökte förklara för poliserna att han är VALP. Men det verkar inte fatta det.

Får inte kontakt med DS Hundstall förens på måndag.
Men vad kan jag förvänta mig på måndag?

Har ingen erfarenhet av fall likt detta men jag vet att när man har med myndigheter att göra så vinner man grymt mycket på att vara lugn, sansad och städad.

Förklara omständigheterna och ge ett så propert intryck du kan så ska det förhoppningsvis gå bra.

//tripportreat
Citera
2018-08-26, 08:15
  #3
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
aj. Samma sak hände min vän, en polis som hade något otalt med honom hittade inga droger så han tog hans hund, 5 år gammal amstaff. Han såg aldrig hunden igen och det blev egentligen aldrig några svar eftersom dessa människor bara hänvisar en till varandra. Sen vet man inte hur djup staten är heller men det är en annan tråd.
Citera
2018-08-26, 09:10
  #4
Medlem
Polisen stormar inte in till gemene man och stjäl hundar bara sådär. Where is the poop?
Citera
2018-08-26, 09:13
  #5
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Varför var Polisen hos dig? Bäcknar du?
Citera
2018-08-26, 09:15
  #6
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Kul om Snuten tog typ kylskåpet istället, ställer ju till en del det med😧 för övrigt så dödar jag den personen som rör min hund, livstid what ever..
Citera
2018-08-26, 09:20
  #7
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Varför var Polisen hos dig? Bäcknar du?

Nix men har hållt på med droger för ett par år sedan, Varför dom igår kväll kom 5 st har jag ingen aning om men jag har en granne som mer eller mindre hatar att jag skaffat hund och ett någorlunda normalt liv.
Citera
2018-08-26, 09:23
  #8
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledsenpack
Polisen stormar inte in till gemene man och stjäl hundar bara sådär. Where is the poop?

Tydligen, Jag var inte samarbetsvillig samt ansåg det att han inte hade det bra här vilket är rent jävla bullshit samt att han kissade i trappen - Ja VALP!
Citera
2018-08-26, 09:47
  #9
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Kontakta lokaltidningen, berätta precis som det är.
Citera
2018-08-26, 09:53
  #10
Medlem
MeowTse-Tungs avatar
Låter helt sjukt, inte mycket ni knarkare duger till men ta hand om hundar brukar ni fixa helt OK. Hoppas det ordnar sig för dig.
Citera
2018-08-26, 10:04
  #11
Medlem
Nog lika bra.
Polisen har säkert en bra anledning.
För många djur som far illa i dagens samhälle.
Gissar på att du är en sån som har skaffat dig en Amstaff som ni även kallar Pitbull..
Citera
2018-08-26, 10:09
  #12
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gringo13
Nog lika bra.
Polisen har säkert en bra anledning.
För många djur som far illa i dagens samhälle.
Gissar på att du är en sån som har skaffat dig en Amstaff som ni även kallar Pitbull..

Nåja, men nog får väl djuret vara vanvårdat innan det blir omhändertaget. Som hämnd för annat förefaller det som en ganska vidrig aktion.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback