Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-08-26, 12:16
  #37
Medlem
Direktreklam är kanske irriterande men knappast folkförakt. Sätt en lapp på dörren.
Citera
2018-08-26, 13:15
  #38
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

I dagarna fick jag Biltemas katalog i brevlådan. Tror biltema att deras potentiella läsare/köpare är efterblivna som inte har Internet???

Hur tänker man här??? Är inte katolog väldigt ute/mongo???


Vad för fel är det med att undvika skärmar för en stund
böcker tidningar mm är bättre än sitta framför skärm framför allt när man ska sova
Och ja jag känner till diverse appar tillägg som f.lux etc men ändå
Dessutom man kanske hittar någon produkt man inte tänkte på för man måste ju söka som oftast
Citera
2018-08-26, 13:20
  #39
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

I dagarna fick jag Biltemas katalog i brevlådan. Tror biltema att deras potentiella läsare/köpare är efterblivna som inte har Internet???

Hur tänker man här??? Är inte katolog väldigt ute/mongo???

Många av deras kunder är +55 och bor i glesbygd och mer vana vid papperskataloger. Sedan är en katalog en sorts reklam det med.

Varför ifrågasätter du inte IKEAs feta katalog?
Citera
2018-08-26, 13:30
  #40
Medlem
de hade inte sålt en pryl till min farsa utan papperskatalogen, nu sitter han och gottar sig när det kommit en ny version och planerar sina inköp, så nog har den sin funktion.
Citera
2018-08-26, 13:56
  #41
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad för fel är det med att undvika skärmar för en stund
böcker tidningar mm är bättre än sitta framför skärm framför allt när man ska sova
Och ja jag känner till diverse appar tillägg som f.lux etc men ändå
Dessutom man kanske hittar någon produkt man inte tänkte på för man måste ju söka som oftast

Självklart är det bra att läsa böcker med mera.

Men Biltemas underskattar deras kunder. Biltema utgår ifrån att dom är lantisar som inte ens kan knyta sina egna skor. Än mindre ha tillgång till Internet.
Citera
2018-08-26, 14:12
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Självklart är det bra att läsa böcker med mera.

Men Biltemas underskattar deras kunder. Biltema utgår ifrån att dom är lantisar som inte ens kan knyta sina egna skor. Än mindre ha tillgång till Internet.

Tror du verkligen att Biltema tar fram katalogen för att de underskattar kunderna?
Självklart har företaget genomfört omfattande marknadsundersökningar som påvisar att katalogen är en lönsam investering.
Citera
2018-08-26, 14:25
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jurgentysk
Ikea brukar skicka hem också och klientelet som köper saker där är mongon.
Det skiter väl IKEA och Biltema i. Bara det går bra för dem...
Citera
2018-08-26, 22:05
  #44
Medlem
https://nixa.nixadresserat.se/#/login
Testa att anmäla er här om ni vill slippa den.
Citera
2018-08-27, 05:46
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Detsamma gäller IKEAS kunder. IKEA tror inte att deras kunder har Internet. IKEA tror att deras kunder bor i grotta.

IKEA har säkert bättre koll på sina kunder än du. De har en katalog för den som föredrar det, de har en hemsida för den som önskar och en app för den som tycker det är bäst.
Citera
2018-08-30, 20:34
  #46
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Jag är själv ingen direkt miljökämpe, men var är alla häftiga reaktioner på att Biltema och IKEA skickar ut tjocka kataloger som människor nödvändigtvis inte har efterfrågat? Det kan vara intressant att få hem pappersreklam, men inte en katalog över en affärs kompletta sortiment.
Citera
2018-09-02, 16:40
  #47
Medlem
Det fungerar uppenbarligen jättebra eftersom du skriker ut över hela internet att du fått en Biltemakatalog. ”Top-of-mind”- principen.
Citera
2018-09-19, 23:31
  #48
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breezyy
https://nixa.nixadresserat.se/#/login
Testa att anmäla er här om ni vill slippa den.

Tack!!! Återstår nu att se vilken skit jag slipper i framtiden.

Feltema-katalogen direktadresserar dem till mig, den går direkt i pappersinsamlingen. Idioter som tror att sån skit hjälper.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback