Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-25, 15:12
  #13
Medlem
Hlewagastirs avatar
Gammal artikel om när Anna besöker mångkulturen:

Citat:
Miljonären Anna Benson, 28, anlände till stadsdelen Råslätt i Jönköping under onsdagens avsnitt av ”Den hemlige miljonären”.

Området beskrivs i programmet som farligt, fattigt och med hög kriminalitet.

– Det känns inte helt tryggt. Jag hoppas att jag kan sova i natt, säger Anna i programmet.

I avsnittet följer bilder på sprängda bilar, klotterväggar och krossade rutor. Nu rasar Råslättborna mot den felaktiga bild som målats upp av området.

”Heligt förbannad”

– Vi känner oss oerhört kränkta. De sa till mig att de gjorde en dokumentär där de skulle lyfta fram en positiv bild av Råslätt och vi tog emot dem med öppna armar. Så gör de såhär. Jag är heligt förbannad, säger Peter Magnusson.

Organisationer och myndigheter har jobbat länge med att förändra mediebilden av förorten.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...de-och-krankta

Vad säger muslimerna om detta:
Citat:
För en tid sedan inledde konstnären och mångsysslerskan Anna Benson en utställning på Hotel Anglais i Stockholm. 22 stycken målningar hängdes upp av konstnären som har sina rötter i Torsås kommun. Utställningen fick emellertid ett abrupt slut när hotelledningen kontaktade Anna Benson och bad henne att plocka bort två av sina målningar.
Konstverken föreställde nakna kvinnor som rörde vid varandra. Den typen av motiv hade uppfattats som stötande av några av hotellets gäster.
http://www.barometern.se/torsas/nakn...e-upp-kanslor/
Citera
2018-08-25, 15:58
  #14
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
I sitt orginalmeddelande på instagram skrev hon "Bäst av allt var att "någon" hade "snott" SD:s alla valsedlar så att de var "borta"". Sedermera redigerade hon sitt meddelande och det lyder nu "Någon hade "snott" SD:s alla valsedlar så att de var "borta".

Det var det förstnämnda som Annie Lööf tackade för och jag tycker det kan utläsas som att "någon" mycket väl kan vara Anna själv eller någon hon känner.

Att hon redigerade det i efterhand är något som förstärker den misstanken.

Men om du anser så vara fallet är det inte omdömeslöst av Annie Lööf att officiellt stötta den här personen med sitt tack?


Att hon skriver "någon" tolkar jag som att hon vet vem det är, förmodligen hon själv.
Citera
2018-08-25, 16:33
  #15
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
INGET annat?

Om jag (i en politisk position) skulle ha fått stöd av en person som i sin tur stödjar valsabotage, då skulle jag tydligt ha distanserad mig från detta valsabotage.
Det anser tydligen inte Annie Lööf ska behövas.

Ur instagramtråden:
Citat:
annie_loof@mathiaslemen
Jag tackar alltså för rösten på Centerpartiet. Att ta bort valsedlar från lokaler, bränna ner valstugor och vandalisera valaffischer hör inte hemma i en demokrati. Skärp er vad gäller tolkningen.
Det är inte första gången Annie Lööf uttrycker sig nedlåtande på twitter - frågan är vem / vilka som borde skärpa sig i det här fallet.

https://www.instagram.com/p/Bm3cZXKl...ensontheartist
Citera
2018-08-25, 17:01
  #16
Medlem
Annie Lööf är riktigt obehaglig nu och en rätt dålig ämbetsman. Hon visste ju knappt om Sveriges grundlagar för något år sedan som sedan Polischefen i Göteborg påpekade på sin Twitter. Blir hon statsminister nu så lär vi nog få se en helt hänsynslös politik.
Citera
2018-08-25, 17:11
  #17
Medlem
PappasNyaKilles avatar
1. Anna Bensin gillar alltså valfusk/sabotage. Säger mer om henne än hon vill.
2. Den alternativa förklaringen till få SD-lappar är förstås att de använts. Antagligen ganska många vita män som utlandsröatar.
3. En politiker som Annie Lööf vet precis vad det betyder och hur det tolkas när hon gillar på sociala medier. Ingen behöver tvivla på att hon gillar antidemokratisk verksamhet. Så länge det drabbar SD och ingen exponerar henne,
Citera
2018-08-25, 18:20
  #18
Medlem
8711s avatar
Citat:
Chang Frick

Detta måste vara valrörelsens värsta lågvattenmärke: Journalist skryter om valsabotage mot SD – Annie Lööf tackar för stödet #svpol

https://twitter.com/ChangFrick/statu...86367130865665
Citera
2018-08-26, 01:38
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
I sitt orginalmeddelande på instagram skrev hon "Bäst av allt var att "någon" hade "snott" SD:s alla valsedlar så att de var "borta"". Sedermera redigerade hon sitt meddelande och det lyder nu "Någon hade "snott" SD:s alla valsedlar så att de var "borta".

Det var det förstnämnda som Annie Lööf tackade för och jag tycker det kan utläsas som att "någon" mycket väl kan vara Anna själv eller någon hon känner.

Att hon redigerade det i efterhand är något som förstärker den misstanken.
Någon sa antagligen till Benson att det inte var så lämpligt att skriva att det var "bäst av allt". Det är lite som förr i världen när (S)-pampar satt och skämtade om hur dom skulle låta Moderater dö.
Eller som här på Flashback där man går hårt åt Lööf med prat om våldtäkt/misshandel/mord.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Men om du anser så vara fallet är det inte omdömeslöst av Annie Lööf att officiellt stötta den här personen med sitt tack?
Hon stöttar inte personen. Hon tackar för en röst. Inget mer.

En bra regel är att inte läsa in mer än vad som står.
Citera
2018-08-26, 03:49
  #20
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Hon stöttar inte personen. Hon tackar för en röst. Inget mer.

En bra regel är att inte läsa in mer än vad som står.

En annan bra regel är att inte ge svar som kan miss förståss.
Citera
2018-08-26, 04:00
  #21
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det anser tydligen inte Annie Lööf ska behövas.

Ur instagramtråden:

Det är inte första gången Annie Lööf uttrycker sig nedlåtande på twitter - frågan är vem / vilka som borde skärpa sig i det här fallet.

https://www.instagram.com/p/Bm3cZXKl...ensontheartist

Annie Lööf är en sociopat med ekonomiska och maktabserade baktankar vilket reflekteras i allt hon gör och säger.
Citera
2018-08-26, 09:02
  #22
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Någon sa antagligen till Benson att det inte var så lämpligt att skriva att det var "bäst av allt". Det är lite som förr i världen när (S)-pampar satt och skämtade om hur dom skulle låta Moderater dö.
Eller som här på Flashback där man går hårt åt Lööf med prat om våldtäkt/misshandel/mord.

Hon stöttar inte personen. Hon tackar för en röst. Inget mer.

En bra regel är att inte läsa in mer än vad som står.
En bra regel (som Annie Lööf borde följa) är att läsa vad det står. I det här fallet innehöll meddelandet inte bara information om att Anna Benson hade lagt sin röst på Centerpartiet - hon jublade också över att "någon" ägnat sig åt valsabotage, att SD:s valsedlar var "borta". Hon skrev att detta var "det bästa av allt".

Jag tycker att det är olämpligt att som partiledare applådera sådant.

Det är att ursäkta odemokratiska tendenser och ren omdömeslöshet. Jag är lite förvånad över att du inte ser detta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback