Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-24, 15:12
  #1
Medlem
Paijters avatar
Jag har krav på mig att varje förändring på min sida ska sparas under 6 månader. I vanliga fall använder jag Rsync och Ubuntu med följande kommando:
Kod:
rsync -avzhe --delete ssh hemsida.se@ssh.hemsida.se://customers/e/6/3/hemsida.se/httpd.www /media/USER.

Jag skulle kunna använda FTP varje gång med surfplattan, men då lär jag döda bandbredden. Finns det något liknande sätt som Rsync för Android?
Citera
2018-08-24, 16:12
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Jag antar att Rsync (eller liknande även finns till Android) och även en bättre cmd variant av FTP finns där du enbart ta backup av förändringar finns till Android (via ett script om inte GUI har vad du behöver). Men om du har ett krav att spara alla förändringar i en 6 månadersperiod och ser din mobila enhet som en bra backup för detta behovs så får du nog tänka om lite.

En backup som kan enkelt gå sönder, bli stulen, bli korrupt osv är inget vidare som backup tycker jag.
Citera
2018-08-25, 21:51
  #3
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Jag antar att Rsync (eller liknande även finns till Android) och även en bättre cmd variant av FTP finns där du enbart ta backup av förändringar finns till Android (via ett script om inte GUI har vad du behöver). Men om du har ett krav att spara alla förändringar i en 6 månadersperiod och ser din mobila enhet som en bra backup för detta behovs så får du nog tänka om lite.

En backup som kan enkelt gå sönder, bli stulen, bli korrupt osv är inget vidare som backup tycker jag.
Tanken är sedan lägga upp det i molnet.
Citera
2018-08-25, 22:48
  #4
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Tanken är sedan lägga upp det i molnet.

Du kan inte låta hemsidan själv göra backup direkt till molnet?
Citera
2018-08-25, 23:50
  #5
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Du kan inte låta hemsidan själv göra backup direkt till molnet?
Det bästa hade varit om mitt webbhotell kunnat spara varje förändring, men engelska supporten hos One.com förstod nog aldrig vad jag ville ha sagt utan trodde att en backup en gång per dag var tillräcklig. Det ser ut som jag löst det med AndFTP.
Citera
2018-08-27, 19:38
  #6
Moderator
vhes avatar
Läs på om versionshanteringssystem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback