Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-08-29, 06:20
  #73
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RicaTheCat
Har aldrig trott på varken spöken, demoner, zombies, vampyrer eller annat trams...
....förrän nu.

Din tankesfär är saturerad av dina skuldkänslor för ditt dödade EX, och dessa överväldigande tankar börjar numera spilla över från din Drömmar till din Upplevda Verklighet, och kommer så att fortsätta göra tills dess att du löst ut den mentala obalans som dina skuldkänslor skapat från början.
INGEN (medial) kan veta vad du ljuger för dig själv om i detta, men ALLA (mediala) VET att du tampas med en konflikt som spelar mellan ditt Medvetna Jag och ditt Undermedvetna Jag.

Lös ut den konflikten, och du kommer ha NOLL återstående problem med det hela.

__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2018-08-29 kl. 06:50. Anledning: radbrytningar
Citera
2018-08-30, 16:55
  #74
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Läkare som inte fyller kraven blir av med legitimationen. Vem kontroller om självutnämnda medium är bedragare?
Du har kanske lite väl höga tankar om den svenska läkarkåren tror jag.

Resten av oss är mer än väl medvetna om att det brister i lämplighet både här och där.
Och att vi som kunder egentligen inte har så värst mycket att säga till om.

Det enda vi kan hoppas på - och inte tycka att det är överdrivna förhoppningar - är att läkaren Åtminstone ska vara "Normalt funtad".
Och då har man lågt ställda förväntningar, förhoppningar. När man blir glad över att läkaren är Normalt Funtad.



---

Så, vad kan man förvänta sig om "medium" då ... ?
Jag vet egentligen inte ens om det är två jämförbara "föremål" ens.

Men jag kan nog Tänka mig att det är lättare att göra ett "olämpligt medium" arbetslös, än en motsvarande läkare.
För en läkare har uppbackning från statsmakten, vilket det frilansande mediumet verkligen inte har.
Utan kunder får mediumet ingen inkomst, och kan inte göra någon skada.

Men den olämpliga läkaren kan fortsätta och fortsätta orsaka skada, så länge arbetsgivaren håller den bakom ryggen så ...

Ett exempel kanske du kräver?
Ja, jag läste i bladet för inte så länge sedan om en dansk läkare som hade blivit av med sin legitimation i Danmark.
Och vad gjorde då de svenska arbetsgivarna ...

Jo, naturligtvis anställde de honom på direkten.

Det finns INGEN ursäkt för det. Det finns INGEN förmildrande omständighet.
De anställde en kille som de Visste hade blivit fråntagen sin läkarlegitimation.
Som de VISSTE.
Ändå tyckte de att det var en god idé att låta honom ansvara för patienter.
Det finns, som sagt, ingen ursäkt.
Citera
2018-08-30, 17:26
  #75
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Du har kanske lite väl höga tankar om den svenska läkarkåren tror jag.

Resten av oss är mer än väl medvetna om att det brister i lämplighet både här och där.
Och att vi som kunder egentligen inte har så värst mycket att säga till om.

Det enda vi kan hoppas på - och inte tycka att det är överdrivna förhoppningar - är att läkaren Åtminstone ska vara "Normalt funtad".
Och då har man lågt ställda förväntningar, förhoppningar. När man blir glad över att läkaren är Normalt Funtad.



---

Så, vad kan man förvänta sig om "medium" då ... ?
Jag vet egentligen inte ens om det är två jämförbara "föremål" ens.

Men jag kan nog Tänka mig att det är lättare att göra ett "olämpligt medium" arbetslös, än en motsvarande läkare.
För en läkare har uppbackning från statsmakten, vilket det frilansande mediumet verkligen inte har.
Utan kunder får mediumet ingen inkomst, och kan inte göra någon skada.

Men den olämpliga läkaren kan fortsätta och fortsätta orsaka skada, så länge arbetsgivaren håller den bakom ryggen så ...

Ett exempel kanske du kräver?
Ja, jag läste i bladet för inte så länge sedan om en dansk läkare som hade blivit av med sin legitimation i Danmark.
Och vad gjorde då de svenska arbetsgivarna ...

Jo, naturligtvis anställde de honom på direkten.

Det finns INGEN ursäkt för det. Det finns INGEN förmildrande omständighet.
De anställde en kille som de Visste hade blivit fråntagen sin läkarlegitimation.
Som de VISSTE.
Ändå tyckte de att det var en god idé att låta honom ansvara för patienter.
Det finns, som sagt, ingen ursäkt.
Att det finns oegentligheter i en bransch legitimerar inte bedrägerier i en annan.

Det jag menar är att läkarens arbete går att kontrollera. Ett mediums förmågor är inte falsifierbara.
Citera
2018-10-07, 22:38
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RicaTheCat
Obduktionen gav inget säkert svar.
Någonting om sömnapné. Hon hade tydligen bara slutat andats.
Det är jobbigt att inte få ett ordentligt svar.

Mvh // RTC
Sömnapné! Jo pyttsan. Du skriver i en annan tråd.

"Blev anhållen och förhörd.
Jag sade som det var...
Och att jag hade hittat en tallrik amfetamin dagen efter.
Min flickvän hade säkert även tagit sömnpiller och lugnande tabletter. Jag vet inte.
Vi gick och lade oss samtidigt. När jag vaknade var hon död.
"

Så hon dog utav sömnapné när hon var tankad med amfetamin och diverse piller?
Kryp tillbaka under din sten.
Citera
2018-10-07, 22:59
  #77
Medlem
Kan ju bara beklaga.
Hjärnan kan ställa tillbdet ordentligt tyvärr.

Spöken finns inte, men hjärnspöken ja det kan man råka ut för.

Jag hoppas det går över
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback