Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-23, 01:23
  #1
Medlem
Gertrud1s avatar
Jag vet att det finns tråd om själva aktionen under aktivism. Hittar dock ingen som berör att Malena ligger bakom och att det handlar om att påverka valet. Det är alltså Malenas autistiska dotter Greta som uppmanats att strejka för klimatet.

Efter en hel del kritik kör Ernman damage kontroll på facebook.
Citat:
Min dotter och många andra barn skolstrejkar utanför riksdagshuset. Det är helt och hållet hennes eget initiativ och hennes egna ord och formuleringar. Greta är den som har lärt oss alla andra i familjen allt vi vet om klimatet.
Ändå ger hon själv ut en bok om klimatet i dagarna.

Citat:
Som förälder uppmanar jag henne att gå till skolan. Men som medmänniska förstår jag hennes vilja att synliggöra den hållbarhetskris som vi befinner oss i
Hennes dotter är alltså 15 och har asperger.
vidare
Citat:
Deras (sic) aktion är helt och hållet partipolitiskt obunden och alla är välkomna att delta

Hos Paul Pascalau fokuserar man på Malenas boksläpp och det skadliga föräldraskapet, men med tanke på tidigare historik hos Madame Ernman tolkar jag det här som ett sätt att behålla mp i riksdagen.

Paul
Citat:
Paul Pascalau
9 tim ·
Malena Ernman har alltså indoktrinerat sin dotter till att skippa skolan för ett iscensatt jippo i syfte att skapa PR för sin nya bok.

Mother of the year, typ.

PS - Tror ni hyllningskören i media hade varit densamma om Jimmie Åkesson tagit sina barn ur skolan för att skapa PR åt "Satis polito" eller något?

En av deltagare Pauls tråd påpekar koppling mellan Malena och Expo.

Citat:
Malena Ernman sitter i kulturrådets styrelse vilken är en statlig myndighet som varje år ger mycket stora belopp till den vänsterextrema organisationen Expo.
Kerstin Brunnberg är styrelseledamot i Expo. Hon har även samtidigt under ett antal år varit Styrelseordförande i Statens kulturråd fram tills år 2017 då hon avgick. Ifall det går att göra en polisanmälan i efterskott mot Kerstin Brunnberg känner jag inte till. Ifall någon besitter den juridiska kompetensen ta då gärna kontakt med mig via chatten på FB.
Kerstin Brunnberg har tidigare varit VD för Sveriges Radio.

År 2017 så gav Statens kulturråd Stiftelsen Expo ett ekonomiskt bidrag på 575.000 kronor. Samma år så fick Expo Expo även ett produktionsstöd på 475.000 kronor.
Fördelning av produktionsstöd som bestämdes år 2015 till Expo och som Kulturrådet benämner som en demokratisk tidskrift var på 475.000 kronor.

Kulturrådet är en myndighet under Kulturdepartementet. Varje år lämnar Kulturrådet ett budgetunderlag till regeringen. I budgetunderlaget talar de om vilka resurser som behövs inom kulturområdet.

En av de personer som intygade att hon bedömer att den interna styrningen och kontrollen vid myndigheten år 2016 är betryggande det är Malena Ernman.

Även flera fackförbund och postkodlotteriet stödjer Expo ekonomiskt
Det kan anses ett smula märkligt att Expo kallas för en demokratisk tidskrift när de tillsammans med researchgruppen helt olagligt åsiktsregistrerar människor och där det kriminella nätverket researchgruppen som själva kallar sig för "fetare än Stasi" olagligt hackar användarkonton.

Det kriminella nätverket researchgruppen har fått priset "guldspaden" av organisationen "grävande Journalister" som belönar en kriminell verksamhet och där den nuvarande SVT`S VD Hanna Stjärne satt i kommitén som gav dem priset.


Är det ett nytt grepp i valarbetet att knuffa sina barn framför sig, har vi nått en ny lägsta nivå?


Malenas bok handlar om privatlivet. Men Malena skriver.

Jorden har feber, men febern är bara ett tecken på en större hållbarhetskris.
Hon kopplar det vidare till stresssjukdomar och segregation som en annan valtalare

Hos Petterson finns bild på Malena och dottern med plakat från tidgare demo, såg också på bloggen att hon fått pris av Mp.

https://petterssonsblogg.se/2018/08/...-klimatangest/

Helt klart har hon rätt att försöka påverka valet precis som alla vi andra, men att använda dottern, och det faktum att media har mörkat sambandet. Jag vill diskutera det (o)moraliska i tilltaget ur valsynpunkt.

(har jag lagt tråden fel så ber jag mod att flytta, jag tolkar det som en påverkanskampanj för att behålla mp)
__________________
Senast redigerad av Gertrud1 2018-08-23 kl. 01:29.
Citera
2018-08-23, 01:27
  #2
Medlem
Lägg ner!
Det är grymt med barn som engagerar sig!
Citera
2018-08-23, 01:32
  #3
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
Lägg ner!
Det är grymt med barn som engagerar sig!

Så klart skall barn engagera sig, men så unga har inte konsekvenstänk, det är Malena som är ansvarig om dottern inte är myndig. Dessutom råder skolplikt.

Om dottern följer med mamman på demonstrationer, eller väljer egna att engagera sig i är det en annan sak. Här framställs det som ett helt eget initiativ och så står någon annan i kulisserna. Barn är väldigt lättpåverkade och många mår psykiskt dåligt av den hotbild som målas upp. Varje generation har haft sin skräck, från kärnvapen till klimatet.
Citera
2018-08-23, 01:36
  #4
Medlem
Finns många barn som försummas som får diagnosen Asperger.
Just saying.
Här kan man tydligt se hur och varför dottern helt plötsligt börjar må dåligt och vad som leder fram till diagnosen Asperger:
https://www.expressen.se/halsoliv/ha...helvetiskt-ar/
I samma artikel klassas mamman Malena som "extremfeminist".
Det är tur att barnet åtminstone fyller någon funktion i mamma Malenas liv.
Citera
2018-08-23, 01:39
  #5
Medlem
Det känns på riktigt som att demokratin håller på att avskaffas. Vilka är dessa personer som är beredda att ljuga och fuska hur mycket som helst för att få sin dåliga agenda igenom? Och media rapporterar inte detta.

Fanns dessa krafter för fem/tio år sen? När frågor om invandring inte var uppe på bordet visste man inte vilka som tillhörde dessa globalistiska krafter eller ej. Ingen visste vad Reinfeldt skulle ställa till med 2006. Ingen visste att Demokraterna i USA skulle förespråka öppna gränser för tio år sedan. Jag förstår dem inte. Men uppenbarligen hyser dessa personer antagligen ett ännu större förakt för oss med motsatta åsikter. Obehagligt är vad det är.
Citera
2018-08-23, 02:55
  #6
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vgh
Finns många barn som försummas som får diagnosen Asperger.
Just saying.
Här kan man tydligt se hur och varför dottern helt plötsligt börjar må dåligt och vad som leder fram till diagnosen Asperger:
https://www.expressen.se/halsoliv/ha...helvetiskt-ar/
I samma artikel klassas mamman Malena som "extremfeminist".
Det är tur att barnet åtminstone fyller någon funktion i mamma Malenas liv.
Herre
Gud

Dottern har inte AS. Hon har en narcissistisk mamma som är sjuk i huvudet.

Dottern använder hon till allt. Istället för att ransaka sig själv kommer hon på att allt handlar om klimatet...

Min morsa var också sån. Helt rubbad. Det är det vädret kunde hon kläcka ur sig för 30 år sen.

Edit
Kanske vi har en egen Gunilla Petsson här för TV 3 att sätta tänderna i.

I alla fall vet vi att hon inte kan sjunga mer och att det är dotterns fel. Och om det inte räcker så är det klimatet.

Hon är mer rubbad än jag förstått


Är hon en tillgång eller belastning i valet? Är hon i maskopi med mp journalisterna eftersom de inte säger sanningen?
__________________
Senast redigerad av Gertrud1 2018-08-23 kl. 03:00.
Citera
2018-08-23, 03:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Herre
Gud

Dottern har inte AS. Hon har en narcissistisk mamma som är sjuk i huvudet.

Dottern använder hon till allt. Istället för att ransaka sig själv kommer hon på att allt handlar om klimatet...

Min morsa var också sån. Helt rubbad. Det är det vädret kunde hon kläcka ur sig för 30 år sen.

Edit
Kanske vi har en egen Gunilla Petsson här för TV 3 att sätta tänderna i.

I alla fall vet vi att hon inte kan sjunga mer och att det är dotterns fel. Och om det inte räcker så är det klimatet.

Hon är mer rubbad än jag förstått


Är hon en tillgång eller belastning i valet? Är hon i maskopi med mp journalisterna eftersom de inte säger sanningen?

Jag kom också att tänka på Gunilla :-)

Lustigt att du skriver om Narcissism för Malena säger att hon först misstänkte sin make för att vara en Psykopat:
"Tänk om han är en psykopat!".

Och tid att vara hemma har hon inte, därför införskaffades en hund att ersätta mamma:
skaffade hunden Moses, som en sorts stand-in för Malena.


Och det kastas också ofta omkring porslin där hemma:
"Skrattande förklarar hon i nästa andetag att både hon och Svante är väldigt dramatiska, det brukar flyga en hel del porslin."

Och här ser man Narcissismen väldigt tydligt:
hemma vid matbordet brukar roa sig med att leka charader och härma olika grannar och släktingar
Man hånar omgivningen, kan det blir mer narcissistiskt stört än så?

Läs artikeln, den avslöjar också vad för typ av förälder denna kvinnan är, som var mycket snabb att skaffa barn, trots intensiv karriär:
https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjo...-hunden-moses/

Vågar man gissa på att även andra dottern får Asperger? Det är ju så ärftligt...

Malena Ernman är i maskopi med mörka och mycket dekadenta krafter, farliga krafter för främst barn.
Det här handlar alltså inte om jämställdhet utan om något helt annat.
Hon är sjuk i huvudet, ja, och en mycket olämplig mamma.
Alla dessa diagnoser som nästan alla barn av idag får är inget annat än ett sätt att mörka ett uteblivet moderskap- du har sett det, jag har sett det.
Nu hoppas jag alla som följer valrörelsen ser det?


Det är ett barn med anknytningsstörning vi ser sitta och försöka promota sin narcissistiska mammas bok, den där förlängda armen som Narcissisten alltid är i behov utav.
Citera
2018-08-23, 05:56
  #8
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Självklart ska ungen få underkänt i alla ämnen och tvingas gå om skolåret. Att föräldrarna (och Jonas Sjöstedt) uppmuntrar detta gör dem olämpliga. Hoppas någon gjort så kallad orosanmälan, att låta en Aspie göra bort sig för att skapa uppmärksamhet åt den egna boken tyder på att Malena E är en fullblodspsykopat.
Citera
2018-08-23, 07:21
  #9
Medlem
von.Durchfalls avatar
Har någon upprättat en orosanmälan till socialtjänsten? Det är ju en skyldighet om man misstänker att en minderårig far illa på något sätt.
Citera
2018-08-23, 07:32
  #10
Moderator
Unitys avatar
Vad hände med skolplikten?
Citera
2018-08-23, 09:19
  #11
Medlem
Gertrud1s avatar
Orosanmälan är gjord.

Men vad tänker ni om detta valarbete? Det hade blivit ramaskri om SD gjort nåt sånt.

Varför är det bara vi vanliga människor som upprörs?

Och varför hyllar media en dåre?
Citera
2018-08-23, 09:22
  #12
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Vad hände med skolplikten?
Det verkar ju vara total normupplösning.

Mp är fö ett kulturmarxistiskt parti. Det har ju varit tydligt i deras utspel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback