Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-06, 19:34
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Detta kan bara betyda att om vissa män inte får köpa sex så våldtar de. Det är en mycket tråkig inställning av sexköpare. Att man köper sex betyder INTE att man våldtar om det inte finns prostituerade att tillgå. Förstår inte hur de får det till det?
om du har män som är lite mindre begåvad och inte får någon att ha sex med så kan dom våldta någon istället
Citera
2019-02-03, 02:30
  #26
Medlem
Jag har försökt köpa sex två gånger,, första gången va det visst två kvinnor,, ja drack lite innan ,, de TOG mina 3000 kr,,men ja fick inte upp ballen,, skit,, andra gången va ja nykter,, bestämde med kvinnan att det va en outcalls och jak skulle hämnta henne,, men hon övertyga mig att hotellet va säkert,, kosta 1800 kr,, ja fick inte upp ballen,, skit,,
jag är garanterat på säker att om sexköparen,, säger till polisen som står utanför hotellrumet och vill delge dig en bot ,,, säger "stick och brinn snutjävell" ja då går det till åklagare och tingsrätt,,,, detta är fakta , . det blir merjobb polisen och åklagare rätten orkar inte med alla sexköpsärende och slutar att försöka lagföra,, ,, detta är ingen uppmaning till lagbrott,, det är hur lagsystemet fungerar,,,, om alla som med sin bil kör för fort,, nekar till förenklad delgivning om bot då går det till tingsrätten ,,,,men vi svenskar tackar å tar imot
Citera
2019-02-03, 05:29
  #27
Medlem
MartinJeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Detta kan bara betyda att om vissa män inte får köpa sex så våldtar de. Det är en mycket tråkig inställning av sexköpare. Att man köper sex betyder INTE att man våldtar om det inte finns prostituerade att tillgå. Förstår inte hur de får det till det?
Ja det tror jag att män hade gjort, under förutsättning att män inte heller kunde eller vågade åka utomlands för att köpa sex och inte heller fick det på hemmaplan så hade många gett upp. De flesta skulle nog inte våldta utan istället ta sina liv, misshandla kvinnor på måfå, bli pyromaner eller terrorister. När en människa inte längre har något att förlora eller ser något hopp då är hon farlig. Till skillnad från narkotika som går att sluta med och man mår bättre igen efter en tid är utlösning inget man kan träna sig till att hålla inne eller må bra av att bara tömma i vask eller wc.

Anledningen till att exempelvis Malmö har hög kriminalitet beror inte på att så många invandrare eller muslimer bor där utan på att för få kvinnor gör det i relation till antalet män. Män har blivit sexuellt hopplösa och utslagna och hade inte haft någon att vända sig till.
Citera
2019-02-03, 08:55
  #28
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Detta kan bara betyda att om vissa män inte får köpa sex så våldtar de. Det är en mycket tråkig inställning av sexköpare. Att man köper sex betyder INTE att man våldtar om det inte finns prostituerade att tillgå. Förstår inte hur de får det till det?

Håller med. Och de länder som har gott om bordeller, t.ex. Tyskland, har trots detta även våldtäkter etc. Bordellbesökare är inte våldtäktsmän. Däremot så ökar depressioner och andra former av psykisk ohälsa när det inte finns bordeller.
Citera
2019-02-05, 23:48
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Håller med. Och de länder som har gott om bordeller, t.ex. Tyskland, har trots detta även våldtäkter etc. Bordellbesökare är inte våldtäktsmän. Däremot så ökar depressioner och andra former av psykisk ohälsa när det inte finns bordeller.

Det finns faktiskt empiriska belägg för att laglig sexhandel inomhus minskar våldtäkter och vissa könssjukdomar i samhället med ungefär en tredjedel.

(FB) Empiriska belägg: feministiska förbud mot sexhandeln ökar våldtäkterna
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback