Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-29, 23:26
  #13
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernes-ine
Bra tips
Tänkte just på ordspråket att ..”hålla fienden närmre..”
Jobbar inte kvar där idag, som sagt... men begärde ut mina uppgifter och där lämnar denne chef ut sig själv: genom att bifoga ett misskrediterande utlåtande (vilket ju faktiskt bara speglar tillbaka på chefen själv och dessutom kan användas som bevis i en konflikt/tvist etc)

Att hålla fienden nära är exakt rätt princip!

Men även om du lyckas med att tex få bra position och lön så handlar ju det huvudsakligen om ditt goda mående. Vill du samarbeta med en person som gör som din chef dvs beter sig så illa emot folk? Jag skulle i slutändan nog bara sluta. Rövhål är farliga för ens mentala hälsa. Talar av personlig erfarenhet tyvärr... Men du får uppdatera hur det går och jag ska försöka tipsa efter bästa förmåga.
Citera
2018-09-30, 22:17
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Att hålla fienden nära är exakt rätt princip!

Men även om du lyckas med att tex få bra position och lön så handlar ju det huvudsakligen om ditt goda mående. Vill du samarbeta med en person som gör som din chef dvs beter sig så illa emot folk? Jag skulle i slutändan nog bara sluta. Rövhål är farliga för ens mentala hälsa. Talar av personlig erfarenhet tyvärr... Men du får uppdatera hur det går och jag ska försöka tipsa efter bästa förmåga.

TACK!

Jag stod inte ut och sa upp mig (och det var dithän personen ville komma: dvs att få mig ur vägen)
Det tråkiga är att flera hade synpunkter på ledarskapet men ingen gjorde något, men ändå har de ringt och beklagat sig i efterhand...
Citera
2018-09-30, 22:28
  #15
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernes-ine
TACK!

Jag stod inte ut och sa upp mig (och det var dithän personen ville komma: dvs att få mig ur vägen)
Det tråkiga är att flera hade synpunkter på ledarskapet men ingen gjorde något, men ändå har de ringt och beklagat sig i efterhand...

Suck... så typiskt många fega människor i det här landet. Man gnäller och knyter nävarna i fickorna men gör inget reellt...

Hursomhelst grattis att du lämnade, tycker du gjorde det helt rätta!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback