2018-08-22, 22:04
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Att SD blir Sveriges största parti och AFS kommer in i Riksdagen.

Tänk er minen på Pascalidou när på hon valnatten är som vanligt inbjuden till SVT i direktsändning för att kommentera valresultatet.
SD 26%. Sveriges största parti och AFS 4.4%.
Två! Två invandringskritiska partier.
Hon kommer få en hjärtattack på bästa sändningstid och det kommer bli sååå underbart och underhållande.

Tårarna från journalisterna på Södermalm kommer leda till översvämning värre än vårfloderna i Norrland.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-08-22 kl. 22:14.
Citera
2018-08-22, 22:07
Medlem
Morot91s avatar
Min största förhoppning är att det blir en alliansregering. Ett plus är om även MP åker ut.

Fortsätter Stefan Löfven som statsminister super jag skallen av mig
Citera
2018-08-22, 22:09
Bannlyst
Min önskedröm:

1. SD blir klart största partiet (säg 25-26% av rösterna)
2. MP åker ut
3. KD ramlar också ut och tar L med sig
4. S går under 20%
5. Alliansen blir det största blocket med minsta möjliga marginal
6. Inget av blocken kan få egen majoritet utan stöd av två av SD, S och M.

Jag vill helst se en radikalt förändrad politisk karta. När alla småpartier försvinner, koncentreras mandaten till S+M+SD och C+V kan inte påverka regeringsfrågan åt något håll. Alla möjliga regeringsalternativ kräver stöd av både Löfvén och Kristersson (alternativt Åkesson).

MP ut är bara det skäl nog att korka upp skumpan.
Citera
2018-08-22, 22:11
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Att någon på tv börjar gråta åt SDs framgång, som valet 2010.

Då ska jag köpa en påse med champagnekorkar och strö runt mig.

Tänker er detta fast i ännu större skala och omfattning.
Vem kan glömma klappturken och gråtsossen
Citera
2018-08-22, 22:16
Medlem
crusades avatar
Att miljöpartiet åker ut, då öppnas den ”fina” skumpan😀
Citera
2018-08-22, 22:19
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Reinfeldt, Sahlin och Romson gör come back i respektive partier. Nu behövs ansvarsfulla politiker som kan få landet på rätt köl och vilka är mer lämpade än dessa tre som gjort så mycket bra för landet tidigare.
Citera
2018-08-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Att mp åker ut, kd stannar och sd får över 30% är väl 3 saker, vet inte hur jag ska ranka dem.

Om jag måste välja, att MP åker ut.
Citera
2018-08-22, 22:23
Medlem
Snubchurps avatar
Skulle sossarna komma under 20 % skulle jag jubla nått extremt. Hade jag haft råd hade jag bjudit alla som ville komma på en stor fest där vi klär ut oss till den förre detta regeringen, man får komma som valfri sosse.

Socialdemokratin har de senaste 30 åren förstört för mina föräldrar och deras förutsättningar att leva ett bra liv och den har även påverkat mig negativt. Min största önskan vore att se dem försvinna från politiken.
Citera
2018-08-22, 22:24
Medlem
Att mp åker ut hade varit överlägset störst.
Citera
2018-08-22, 22:24
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Jag skulle uppskatta om AFS kom in i riksdagen även om jag inte tror att det kommer att ske. Det skulle även vara skönt om så många allianspartier som möjligt åker ur riksdagen. Jag ser hellre att små skitpartier som FP och KD åker ut, än MP, som kan ha visst existensberättigande om de i framtiden fokuserar på just miljö.
Citera
2018-08-22, 22:28
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Senaste Novus mätningen såhär innan valet, SD backar och under 20%, socialdemokraterna störst med 25%, så den största enskilda händelsen detta val är nog att massa SD kommer gråta på gator och torg samt här där man drömmer om 25-50% av rösterna, nej sanna mina ord Stefan blir stadsminister igen, och med tanke på hur hård han börjar bli mot EU mm angående flyktingar så ligger nog han rätt i tiden, senast idag tala han om att Sverige tar inte en enda flykting av de 190 som ligger och guppar på medelhavet, dax för de andra länderna ta sitt ansvar.

För vilken stad?
Citera
2018-08-22, 22:30
Medlem
SituationReports avatar
När de börjar slåss om smulorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem