Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-22, 08:06
  #13
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisslamist
Hur kommer det sig?
Vi har en strikt alkoholpolitik. Men narkotikan flödar i landet.
Fentanyl säljs som aldrig förr, med massa dödsfall. Opiater säljs i mängder.
Ingen verkar bry sig nämnvärt.
Jag påstår att det har med invandring att göra.
Vi har tagit hit massa becknare.
Motbevisa mig.

Jag vet att du har rätt. Har själv sett utlänningar stå utanför polishuset och sälja droger öppet och polisen gör inte ett skit åt det. Satt ex utanför Polishuset på en kinarestaurang och såg en Somalier öppet säja småpåsar med pulver till andra utlänningar. Polis bilar åkte förbi ofta och snubben stod där under hela den tid jag var där (han stod där redan då jag kom) så minst 1,5 timme. Förmodligen stod han där hela dagen.

Tilläggas kan att tingsrätten ligger granne med polishuset. Så dessa verkar ha "frikort" till att sälja droger medans polisen haffar tonåriga Svennar som rökt en pipa grönt utan att tveka.
Citera
2018-08-22, 08:39
  #14
Medlem
Jag känner svenne som becknar gräs så vad snackar sig om?
Citera
2018-08-22, 09:40
  #15
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel2017
Där jag bor, finns speciella platser, som speciellt ensamkommande vistas på, nära allt men ändå lite vid sidan om. Vanligast är en liten park med bänkar och bord. Deras dealers verkar vara yngre män ifrån Mellan-Östern, de ensamkommande, samlas och väntar. När deras langare, "bästa kompis" kommer är alla glada. Går man förbi dem då, så tittar de lite nyfiket, men de döljer inget. Det luktar tobak en mycket stark och söt lukt, vad man röker vet jag inte, hasch tror jag. De dricker sällan alkohol, men att röka på går bra. Polisstationen ligger mindre än en km ifrån platsen. Ingen bryr, de får hållas, likaså alla "nya" svenskar som kör olagliga bilar. Polisen bryr sig inte.
Det tydligaste exemplet såg jag när jag körde genom Eskilstunas, Fröslunda Centrum en helgkväll, det stod bilar på rad utanför ett höghus i Centrum, på gatan. Tre svarta män sålde helt öppet, till sina kunder, "drive in" kunder. I Fröslunda verkar det som knarkhandeln får pågå helt öppet, inga beslag tas alls i Fröslunda fast knarket flödar.
De får hållas, när de skjuter eller dödar någon då kommer Polisen, annars inte.

Känns igen. Det finns där jag bor också. Det är bara att traska bort och signalera eller fråga så har man sitt hasch inom några minuter. Väldigt smidigt om än haschet är av varierande kvalitet.

Senast jag pratade med dem så berättade de att man man såg ner på alkoholkonsumtion i Afghanistan, medan hasch var en del av kulturen. Så i mångkulturens namn så bör det vara på sin plats att legalisera snart.
Citera
2018-08-22, 10:00
  #16
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisslamist
Hur kommer det sig?
Vi har en strikt alkoholpolitik. Men narkotikan flödar i landet.
Fentanyl säljs som aldrig förr, med massa dödsfall. Opiater säljs i mängder.
Ingen verkar bry sig nämnvärt.
Jag påstår att det har med invandring att göra.
Vi har tagit hit massa becknare.
Motbevisa mig.

De struntar ju inte i det men du förstår kanske att det finns väldigt många vanliga gatuförsäljare, och många står i kö för att vara det om man får bort några enstaka. Det krävs ju rätt mycket att sätta dit en försäljare, övervakning, span, inget man gör bara i en handvändning. Och om man tar dem har de kanske inte mycket på sig eller ens i sitt 'stash' där de gömt knarket.

Vad man gör är väl att försöka sätta dit de stora fiskarna som hanterar stora mängder knark och det kräver ännu mer resurser. Den svenska polisen är hopplöst 'outnumbered' här gentemot de kriminella. Det finns mer brott än de mäktar med att utreda eller motverka. Det är bara konstatera att det svenska samhället klarar inte av att hantera den brottslighet som växt fram.
Citera
2018-08-22, 10:08
  #17
Medlem
Kennethkvartings avatar
(FB) Åkte till Rinkeby och köpte hasch

Läs inläggen #60-63 i ovan länkade tråd.

Det låter en smula konspirationsteoretiskt/foliehattigt, men samtidigt undrar jag om det inte ligger lite i det.

Jag tror att svaret på frågan i TS är att bylingen är helt chanslösa att lyckas stävja all narkotikahandel, därför ser de mellan fingrarna med det för att hålla lugnet på gatorna.
Citera
2018-08-22, 14:57
  #18
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Varför struntar myndigheterna i att babbar becknar?

Den svenska narkotikapolitikens allfader, kommunisten Nils Bejerot, menade att polisiära insatser mot narkotikan måste vara fokuserade på de som använder narkotikan. Dessa menade han utgör den enda oersättliga länken i kedjan av narkotikahantering då en langare som grips helt enkelt ersätts av en ny.

Bejerots teser har sedermera hans maoistiska kampgrupp Riksförbundet för ett Narkotikafritt Samhälle, RNS, propagerat för i decennier. Under samma tid har Sverige fullt ut anammat den kulturella marxismen med dess mångfald och ömmande av minoriteter fullt ut.

Som bekant är nationalstatens kollaps en målsättning bakom massinvandringen. Genom detta upplägg, med svarta drogmarknader och ett massivt inflöde av främlingar som ges frisedel att administrera dessa, uppnår man en starkt destabiliserande verkan i samhället.

Det finns liknande skäl till varför svenska myndigheter klassificerar medelålders statsimporterade män från mellanöstern som barn, och dömer dem som vore de barn när de ertappas med att våldta allt ifrån minderåriga svenska flickor och åldringar till småpojkar.

Behöver jag berätta att Bejeroth var en jude? Karln såg ut som en judekarikatyr ur Der Sturmer.
Citera
2018-08-22, 16:55
  #19
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Behöver jag berätta att Bejeroth var en jude? Karln såg ut som en judekarikatyr ur Der Sturmer.
Absolut! Kan flika in att upprinnelsen till det hela stod i hans besvikelse över att 68-vänstern inte lyckades driva igenom den kommunistiska revolutionen. Detta blev då hans recept för att infria löftet.
Citera
2018-08-22, 22:23
  #20
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Integration och invandring --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback