Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-22, 00:47
  #1
Medlem
Hej jag köpte fyra kartor iktorivil som jag fram o tillbaka i två eller tre månader tog lite då och då, ibland 2mg och ibland 4mg med några dagars mellanrum, åt även två till tre xanor med det och sen slutade jag och fick ont i bröstet med hjörtklappningarefter att jag var utan i två eller tre dagar, sen tog jag en 0,5 mg för att trappa ner och tre dagar efter det tog jag lyrica för att hjälpa abstinensbesvären i tre dagar och ytterligare tredagar efter det nu sitter jag här med hjärtklappningar som kommer hela tiden ich slutar inte samt med bröstsmärtor och även haft diarre den senaste veckan, kan jag fortsätta utan att ta något mer ikto och gå cold turkey eller kan jag dö av hjärtattack eller liknande, har haft småryckningar i ögonlock, lite random småmuskler här och där samt i fingrarna, vad ska jag göra? Hjälp!
Citera
2018-08-22, 00:49
  #2
Medlem
Har som en stickande känsla i mitten av bröstet där hjärtat sitter och som en nål sitter i ryggen också som kommer när jag ligger ner
Citera
2018-08-22, 01:36
  #3
Medlem
Jessigirlies avatar
Mm

Citat:
Ursprungligen postat av chrilleman63
Har som en stickande känsla i mitten av bröstet där hjärtat sitter och som en nål sitter i ryggen också som kommer när jag ligger ner

Med den känslan kommer du troligen att dö snart.....



Nää, med d lilla på så lång tid har du nog knappt ens abstinens killen..ta d lugnt bara o försök sov^^

Kram//jessica
Citera
2018-08-22, 02:37
  #4
Medlem
Så 6dagar ren? Tottalt
Citera
2018-08-22, 03:52
  #5
Medlem
Motorola80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilleman63
Hej jag köpte fyra kartor iktorivil som jag fram o tillbaka i två eller tre månader tog lite då och då, ibland 2mg och ibland 4mg med några dagars mellanrum, åt även två till tre xanor med det och sen slutade jag och fick ont i bröstet med hjörtklappningarefter att jag var utan i två eller tre dagar, sen tog jag en 0,5 mg för att trappa ner och tre dagar efter det tog jag lyrica för att hjälpa abstinensbesvären i tre dagar och ytterligare tredagar efter det nu sitter jag här med hjärtklappningar som kommer hela tiden ich slutar inte samt med bröstsmärtor och även haft diarre den senaste veckan, kan jag fortsätta utan att ta något mer ikto och gå cold turkey eller kan jag dö av hjärtattack eller liknande, har haft småryckningar i ögonlock, lite random småmuskler här och där samt i fingrarna, vad ska jag göra? Hjälp!


Ångest och nojar upp dej!

Ta det piano och ät inte sån du inte klarar sen.

Lycka till nu!
Citera
2018-08-25, 05:14
  #6
Medlem
Lugna ner dig för det du känner låter som ångest och inget annat.
Att få svår abstinens på sån kort tid och på de doserna kan du glömma.
Jag har använt benzo varje dag sedan minst 9 år tillbaka. Där kan man snacka om abstinens!

Lycka till!
Citera
2018-08-25, 06:28
  #7
Medlem
Tripportreats avatar
Det som är vanskligt med benso är att man snabbt vänjer sig med att vara ångestfri, så när man slutar och ångesten kommer tillbaka så är det lätt att trissa upp den. Det behöver inte vara nån kraftig abstinens du känner, ingen fysisk iaf. Det är nog din ångest som kommer tillbaka.

Du har gått på moderata doser utspritt över en hyfsad tid så cold turkey kommer inte vara fysiskt farligt, samma sak med hjäklappning - det är obehagligt som fan men det ska mycket till innan det blir farlig.

Jag lider av ptsd och hade hjärtklappning en vecka en sväng(somnade med hjärtklappning och vaknade med hjärtklappning) det var inget vidare men jag överlevde.

//tripportreat
Citera
2018-08-25, 10:42
  #8
Medlem
Buttersss avatar
Rök Cannabis. Kan låta som den dummaste idén - men att tvinga fram en riktig panikångest attack så får du möta alla rädslor du har är riktigt nyttigt, när ruset släpper så släpper även i princip all ångest du har.

Fortsätt kämpa, ingen vill vara en torsk. Många här på forumet vill rättfärdiga sitt missbruk med att "jag mår mycket bättre av det" eller "jag kan inte sluta" "det har inte gått så lång tid bara några månader" "jag har inte ätit några iktorivil på en vecka nu men jag åt xanax igår"..
__________________
Senast redigerad av Butterss 2018-08-25 kl. 10:45.
Citera
2018-08-25, 12:04
  #9
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Människans självmedvetenhet om sin egen kropp — med minnet icke förglömt att vi alltjämt och likafullt är primater och därigenom också har biologiska försvarsmekanismer — har till det yttersta onekligen enastående fördelar, men lika mycket problem som oavlåtligen följer därav.

Å ena sidan är vi medvetna om vår kropp, vår unika existens och vilka potentiella konsekvenser och effekter som följer utan undantag mdd de m val vi beslutar oss för att ta, å andra sidan tappar vi tidvis bort oss själva till ett sinnets dunkel, i vilket vi inte länge funderar på eller fullföljer de alternativ vi egentligen vet med oss är de allra bästa för var och en av oss.

Ett snabbt, koncist och koncentrerat citat som jag alldeles nyss kom på i samband med den här tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av Echoes
”Lika tomma som minneslunderna i den tid då de före detta efterlevandes bortgångar blivit en berättelsens knappnål i den svunna historian, blir också han eller hon som inte besitter kunskap och förståelse nog att lära sig av sina misstag bara ett ögonblick bort en lika tragisk varelse som den död vi allesammans till sist kommer att gå till mötes.”

Bensodiazepiner är en av de allra mest ofarliga substanserna vad avser det fysiska — det är först vid upphörandet av den kontinuerliga användningen som symtom värda att övervaka kan förekomma.

I den situation du beskriver, befinner du dig i en renoverad eka och du flyter fram över vågornas blygsamhet just i denna stund. Men så lossnar en av årorna och oundvikligen sprider sig en panik för hur du ska lyckas återvända hem igen.

Det är min fullaste övertygelse att din upplevelse i grunden har utvecklats i ditt sinne och sedan svarar kroppen med reaktioner på ditt inre mående. De ska vandra över solupplysta åkrar hållande i hand med varandra — inte fängslas i ett illustrerat fängelse i vilket följden ofrånkomligen i det långa loppet kommer att bli till konfikt och egenbestraffning.

Du kommer att repa dig, min kära medmänniska och likafullt liksom följaktligen en vän. Skicka ett privatmeddelande om du vill prata ut.

Citat:
”Om du är ensam när du är själv, är du i dåligt sällskap.”
— Jean-Paul Sartre.

Just därför ska du ges möjligheten att reda ut detta problem genom och med hjälp av medlidelsefulla människor som genuint bryr sig om sin egen art.

Jag nonchalerar korrekturläsandet av denna på telefonen författade text. Min vakenhet har pågått i ungefär 24 timmar nu och sömnen före dessa timmar var ingen storlagen sådan sedan tidigaren heller (4-5 timmar med flera uppvakningar). Följaktligen är jag helt slut nu, men jag längtar till kvällens och mörkrets äntrande:

Ta väl hand om dig och stressa inte i onödan. Det kommer alltid senare tillfälle att fullfölja de uppsatta målen. Du är inte ensam.
__________________
Senast redigerad av EchoesOfSilence 2018-08-25 kl. 12:20.
Citera
2018-08-25, 16:06
  #10
Medlem
Fan du låter precis som mig!!! Testa kratom och ta inga andra droger!!!!!

Du har nog svårt att andas me va? Eller det kanske är uteslutet?
Citera
2018-10-08, 20:57
  #11
Avstängd
ta det lugnt och vänta ut det bara , det försvinner efter några dagar. Det kan vara lätt att inbilla sig att man har massa symptom som inte finns
Citera
2018-10-09, 14:08
  #12
Medlem
bortmedfifittors avatar
Jag har tagit Ksalol varje kväll 1-2 Mg, sedan början på Augusti, och glömde att man behöver trappa ner. I Fredags tog jag 3 Mg och somnade gott.

Sen dess har jag inte fått en blund. Hjärnan vägrar släppa iväg mig på sömn-äventyr och när jag väl trillar i sömn, inpå småtimmarna, så drömmer jag väldigt klara mardrömmar som får mig att vakna upp igen, och sen kan jag inte somna om.

Jag är inne på natt TRE, och jag håller på och dör, så mosigt är huvudet. När går DETTA över?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback