Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-27, 20:58
  #25
Medlem
Adriadnes avatar
I snitt 5 timmar i veckan skulle jag säga, inklusive telefonsamtal. Jag bor ca 40 minuter från mina föräldrar. Jag har barn och vi brukar hälsa på dem och sova över eller umgås över helgen ungefär 2 ggr i månaden och då blir det ju ganska många timmar.
__________________
Senast redigerad av Adriadne 2018-08-27 kl. 21:00.
Citera
2018-09-01, 22:46
  #26
Medlem
IceScreams avatar
I min ursprungsfamilj visar vi kärlek genom att ignorera varandra. Så en gång varannan månad. Kanske. Ses en gång om året. Kanske.
(Ju mindre vi ses, desto större kärlek)
Citera
2018-09-03, 12:48
  #27
Medlem
Amandishs avatar
Jag pratar med min pappa ca 2 gånger i veckan. Längden på samtalet varierar stort och jag avslutar alltid med ett ''jag älskar dig pappa''. Min mamma finns tyvärr inte med oss längre men om vi skulle pratat hade jag sagt ''jag älskar dig'' tusen gånger innan vi la på.
Citera
2018-09-03, 16:40
  #28
Medlem
Snackar nog i telefon med morsan nån halvtimme, timme i veckan. Tycker det är ganska rimligt - hon blir glad, och det är inte särskilt krävande eller ansträngande, liksom.

Med min far pratar jag nog en gång i halvåret, ungefär.
Citera
2018-09-03, 16:59
  #29
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemkuk
Snackar nog i telefon med morsan nån halvtimme, timme i veckan. Tycker det är ganska rimligt - hon blir glad, och det är inte särskilt krävande eller ansträngande, liksom.

Med min far pratar jag nog en gång i halvåret, ungefär.

Samma, jag bor ca 60mil söder om mina föräldrar så blir väl ett telefonsamtal på 30min med mor min under söndagen för att uppdatera varandra lite om vad som händer osv.

Min far pratar jag bara med face2face och aldrig på telefon om jag inte behöver tips och råd angående saker som måste göras i hemmet/bilen. Men jag och min far kommer förbannat bra överens när vi väl ses och tar ett par öl när någon av oss hälsar på den andre (oftast jag som åker hem till hemstaden under högtider).

Tror att det kommer bli mycket mer intensivt den dagen jag får sambo och skaffar barn, men det får tiden utvisa! Min bror har jag ett liknande förhållande som med min far och min mormor ringer mig ungefär en gång i veckan. Tror bara att männen i min släkt är sämre på det här med långdistans"förhållanden" men gärna ser varandra och dricker ett par öl/går på fotboll/liknande, medan för kvinnorna är det viktigare att prata och uppdatera sig med jämna mellanrum.
Citera
2018-09-09, 15:58
  #30
Medlem
Evikes avatar
Jag pratar i telefon med min mamma 1-3 ggr i veckan och vi ses ungefär en gång i månaden. Vi bor i samma stad.
Citera
2018-09-09, 16:28
  #31
Medlem
Pratar med mor i telefon varannan vecka i ca. 1 tim, ibland oftare. Ses 1- 2 ggr i månaden, men då sover jag över en natt ocksåTar vara på den tiden vi har kvar tsm..
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback