Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-21, 23:39
  #1
Medlem
Hur många timmar i veckan spenderar ni med era föräldrar (telefonsamtal inkluderat om ni nu bor avlägset)?

Frågan är mer till för er som klivit in i vuxenlivet (definierat som att ha ett jobb, eventuellt gift sig etc. och inte 18-åringar som bor hos föräldrarna, men självklart får även ni svara).
__________________
Senast redigerad av Niklas1993 2018-08-21 kl. 23:42.
Citera
2018-08-21, 23:41
  #2
Avstängd
ihatemes avatar
Bor väldigt nära. 20 minuter i veckan kanske, sms-konversation och samtal inkluderat.

Är jag en kass son per automatik? Eller kan man ha en sådan hälsosam relation till familjen?
Citera
2018-08-21, 23:43
  #3
Medlem
talar nog 2 timmar i veckan, sen när man ses är det ju nästan dygnet runt.
Citera
2018-08-21, 23:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas1993
Hur många timmar i veckan spenderar ni med era föräldrar (telefonsamtal inkluderat om ni nu bor avlägset)?

Frågan är mer till för er som klivit in i vuxenlivet (definierat som att ha ett jobb, eventuellt gift sig etc. och inte 18-åringar som bor hos föräldrarna, men självklart får även ni svara).
Har varierat kraftigt sen 0 års åldern.. Detta har dock ingenting med att göra med att jag älskar dom eller hur mycket jag älskar dom.
Citera
2018-08-22, 01:02
  #5
Medlem
Jagtardindotters avatar
1 gång per år ringer jag dem. Älskar dem väldigt mycket.
Citera
2018-08-22, 07:08
  #6
Medlem
jeppsss avatar
Är 28 år och lever sambolivet.
Träffar pappa kanske 1 gång i veckan, men vi snackar nästan dagligen.
Träffar mamma mer sällan tyvärr, kanske 1 gång i månaden och vi snackar lika sällan, men när vi ses så snackar vi väldigt mycket och kärleksfullt.
Vi säger numera att vi älskar varandra när vi säger hejdå, det borde fan alla göra till sina föräldrar!
Citera
2018-08-22, 07:13
  #7
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppss
Är 28 år och lever sambolivet.
Träffar pappa kanske 1 gång i veckan, men vi snackar nästan dagligen.
Träffar mamma mer sällan tyvärr, kanske 1 gång i månaden och vi snackar lika sällan, men när vi ses så snackar vi väldigt mycket och kärleksfullt.
Vi säger numera att vi älskar varandra när vi säger hejdå, det borde fan alla göra till sina föräldrar!
Nu utgår du bara från din situation. Alla har inte en bra relation till sina föräldrar. Bara för att någon är förälder betyder det inte automatisk att denne gett sitt barn en bra barndom.
Citera
2018-08-22, 08:27
  #8
Medlem
Rem-s avatar
Jag och mina föräldrar bor på varsin sida av samma stad och träffas en eller två dagar i veckan. Har kontakt över Messenger nästan dagligen. De är väldigt involverade i mitt liv så vi pratar ofta, samma gäller syskonen. Snart flyttar jag till annan ort dock, så det lär bli mer sällan.

De flesta jag känner träffar sina föräldrar mer sällan än så dock, och inte alls för att deras relation till föräldrarna är dålig. Föräldrar är mer eller mindre involverade i sina barns liv, mina mer.
Citera
2018-08-22, 08:30
  #9
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagtardindotter
1 gång per år ringer jag dem. Älskar dem väldigt mycket.

Det var då ett jävla pladdrande i luren. Du har inte funderat på att skära ned på det?
Citera
2018-08-22, 09:46
  #10
Moderator
Sun Rulers avatar
Gift och bor relativt nära dem. Mamma brukar vilja vara med vårt barn en dag i veckan och det föranleder ett samtal. Så vi ringer nog varandra 1-2 gånger per vecka och träffas kanske en gång i månaden.

Min far arbetar och reser mycket så vi brukar ses kanske 2-3 gånger max per år normalt sett.
Citera
2018-08-22, 09:58
  #11
Medlem
Pratar med Farsan på telefon kanske varanann vecka morsan lite mer sällan kanske 1 gång i månaden vi syns väl ca 4-5 ggr per år. Och det är faktiskt ganska konstant oberoende av vilket avsånd vi bott mellan oss. Sen Vuxen ålder från 5 min promenad till som mest 5 timmar i bil. Nu tar det ca 30 min bil.
Och Ja jag älskar mina föräldrar och har haft en bra uppväxt.
Citera
2018-08-22, 10:11
  #12
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas1993
Hur många timmar i veckan spenderar ni med era föräldrar (telefonsamtal inkluderat om ni nu bor avlägset)?

Frågan är mer till för er som klivit in i vuxenlivet (definierat som att ha ett jobb, eventuellt gift sig etc. och inte 18-åringar som bor hos föräldrarna, men självklart får även ni svara).

Jag pratar med morsan och farsan i telefon runt 3 gånger i veckan och brukar försöka käka middag hos min mor varannan vecka, dock lyckats jag alltid komma dit när jag är bakis, vilket jag har rätt dåligt samvete över.

Farsan bor många mil bort och jag hälsar på han 2 gånger om året, men han brukar komma hit 2 gånger om året också.

Jag är ändå en riktig morsgris och min mamma är den jag älskar och respekterar mest av allt, haha..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback