Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-22, 12:22
  #13
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
De borde skicka dit en idiot på resa.
Intressant. Ska kolla in..



Ett rent genidrag att kalla in Karl Pilkington för att gå igenom listan!
Jag kommer garanterat vara klistrad vid dumburken
Citera
2018-08-22, 12:27
  #14
Medlem
PsychoChillers avatar
Temple Bar kan jag skriva under på. Pub och turistfälla i ett, alltid fullpackat och högljutt.
Citera
2018-08-22, 12:36
  #15
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Ett rent genidrag att kalla in Karl Pilkington för att gå igenom listan!
Jag kommer garanterat vara klistrad vid dumburken

Tack. Make it happen. Karln är guld..
Citera
2018-08-22, 12:50
  #16
Medlem
Knucklehugss avatar
Både sant och falskt

Sihanoukville är en riktig skithåla kan jag hålla med om, skattesmitarare och feta australiensare som går hand i hand med minderåriga där... och Phnom Penh är dess raka motsats städat och ordnat.

Coron är bland det vackraste i Filippinerna, journalisten måste tappat passet eller varit bakfull alt båda delarna för jag känner inte igen mig i beskrivningen.

Bratislava! Så fel så fel, ge mig numret till den där skribenten så ska jag visa det riktiga Bratislava. Vill du träffa turister åk till Prag vill du träffa riktigt folk åk till Bratislava. Har aldrig haft tråkigt där

Saigon är också fel. Visst trafiken är galen men jag åker hellre till Saigon alla dar i veckan än är en dag i Bangkok.
Citera
2018-08-22, 12:52
  #17
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Instämmer och lägger till Paris på listan. Paris är ett islamiskt kalifat.

Besökte Paris på 90 talet och trivdes där, kom tillbaka förra året och fick en chock.
Vrålande negrer och aggressiva araber blandat med mängder av ficktjuvar.
Åker gärna till Frankrike men aldrig mer till Paris.
Citera
2018-11-03, 11:39
  #18
Medlem
Virre217s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
https://journalistontherun.com/2016/...-destinations/

Här är en lista på världens 17 sämsta resmål. Några av städerna är överraskande med på listan såsom Bratislava och Pisa och Temple Bar på Irland. Läs och begrunda och tillför själva orter som ni tycker man ska undvika !

Resande är så klart subjektivt, men jag värderar inte den listan så högt när intressanta länder som Nord Korea är nummer ett och att det är "jobbigt" att besöka gruvorna i Bolivia.

Nordkorea är naturligtvis fejkguidat men ändå intressant att kunna se igenom fasaden och delar av det riktiga landet.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2969817

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback