Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 21:52
  #1
Avstängd
Någon annan här som verkligen känner att hela samhällsklimatet är en stor anledning till att man mår dåligt? Jag menar, jag är så sinnessjukt himla less på våra politiker, på massinvandringen som fullkomligt har sönder precis allt vi har, gemenskapen som är som bortblåst, feminismen, galna tjejer och en dekadens som är så otroligt hög, sex sex sex överallt, kvinnor som knullar friskt från ålder 13 till 30 innan de väljer nån "trygg kille" som dom avfärdade alla deras yngre år för att knulla "heta bad boys".

Alltså hela samhället är så sjukt nu, ingen samhörighet, bara massa kras, fyfan jag tror fasiken ALLA mina polare, nästan, har blivit dumpade av sina tjejer, många med barn. Tjejerna bara för för sig nåt en dag sen gör dom slut.

Vad fan är hoppet i det?

Jag önskar ibland jag var ung i ett tidigare Sverige där folk inte var så cp i huvudet.

Man mår dåligt ibland, hur gör man för att inte må kasst i dagens Sverige? Verkar som att otroligt många människor mår dålig pga detta, men dom kan inte sätta fingret på riktigt varför.
Citera
2018-08-21, 21:55
  #2
Medlem
2560ps avatar
Personligen har jag alkoholiserat mig, funkar rätt så fint. Den trista biten är att jag måste jobba för att ha råd med spriten, och således betalar jag dubbel (om inte trippel eller värre) skatt till systemet jag föraktar.

Alternativet är väl annars att flytta, rekommenderar Polen eller Ungern om du är ung nog att orka lära dig ett nytt språk.
Citera
2018-08-21, 21:55
  #3
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Cannabis.
Citera
2018-08-21, 21:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Någon annan här som verkligen känner att hela samhällsklimatet är en stor anledning till att man mår dåligt? Jag menar, jag är så sinnessjukt himla less på våra politiker, på massinvandringen som fullkomligt har sönder precis allt vi har, gemenskapen som är som bortblåst, feminismen, galna tjejer och en dekadens som är så otroligt hög, sex sex sex överallt, kvinnor som knullar friskt från ålder 13 till 30 innan de väljer nån "trygg kille" som dom avfärdade alla deras yngre år för att knulla "heta bad boys".

Alltså hela samhället är så sjukt nu, ingen samhörighet, bara massa kras, fyfan jag tror fasiken ALLA mina polare, nästan, har blivit dumpade av sina tjejer, många med barn. Tjejerna bara för för sig nåt en dag sen gör dom slut.

Vad fan är hoppet i det?

Jag önskar ibland jag var ung i ett tidigare Sverige där folk inte var så cp i huvudet.

Man mår dåligt ibland, hur gör man för att inte må kasst i dagens Sverige? Verkar som att otroligt många människor mår dålig pga detta, men dom kan inte sätta fingret på riktigt varför.

Det har aldrig funnits en tid utan problem, ingen har tvingat dig att vara en ''snäll kille''.
Tuffingar som får tjejer har alltid funnits men likaså, trevliga, rika och snygga killar.
Sättet du skriver på talar inte för att du är så trevlig.
Vill man må bra så ska man sluta hata andra människor på grund av deras val och försöka hitta på roliga saker, ha givande samtal och aktivera sig på sätt som man tycker om.
Du verkar ganska upptagen med sådant du uppfattar som jobbigt, fokusera på något annat!
Citera
2018-08-21, 22:00
  #5
Medlem
Politiken och medias uppvigling åt olika håll - där man ger utrymme till olika identitetspolitiskt programmerade individer som polariserar samhället - det förstör nog människors psyken.

Samt att landet inte verkar kunna ta hand om sig självt.


Lösning?
Hitta en spirituell övertygelse. Religiös eller filosofisk; läs de böcker som krävs. Kanske bibeln.
Var mer i naturen, gör goda gärningar.

...i slutändan kan man inte göra mer än att försöka bli en bättre människa själv.
Lyssna inte på uppviglarna/krigshetsarna. Deras hjärnor har blivit kidnappade/korrupta.
Alla kan fria sig själva dock från korrupt ondska.

Jag är inte ens uttalat religiös, men detta är min lösning. Vad gäller tjejer så får man nog även där hitta någon med en spirituell övertygelse - den sanningen håller oavsett samhällets omständigheter.


mvh
rc
Citera
2018-08-21, 22:01
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
Det har aldrig funnits en tid utan problem, ingen har tvingat dig att vara en ''snäll kille''.
Tuffingar som får tjejer har alltid funnits men likaså, trevliga, rika och snygga killar.
Sättet du skriver på talar inte för att du är så trevlig.
Vill man må bra så ska man sluta hata andra människor på grund av deras val och försöka hitta på roliga saker, ha givande samtal och aktivera sig på sätt som man tycker om.
Du verkar ganska upptagen med sådant du uppfattar som jobbigt, fokusera på något annat!

.. Liksom detta jag syftar på. Talar man om det, då kommer det alltid nån nisse och yrar om att "deet är ditt problem och du är inte trevlig!"

Orkar inte, skitsamma, Sverige är förstört för alltid, de flesta mår skit men många erkänner det inte, lev ni i det blå.
Citera
2018-08-21, 22:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
.. Liksom detta jag syftar på. Talar man om det, då kommer det alltid nån nisse och yrar om att "deet är ditt problem och du är inte trevlig!"

Orkar inte, skitsamma, Sverige är förstört för alltid, de flesta mår skit men många erkänner det inte, lev ni i det blå.

Men det kanske är för att det är det som är problemet?
speciellt om det är flera nissar som sagt detta.
Citera
2018-08-21, 22:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
Men det kanske är för att det är det som är problemet?
speciellt om det är flera nissar som sagt detta.

Förresten så är det såklart många andra som mår dåligt men man behöver inte spy galla på andra för det. Ha det som en gemensam nämnare istället, finns ju säkert någon tjej för dig som delar din världsbild.
Citera
2018-08-21, 22:05
  #9
Medlem
Man skaffar en tjej att knulla och stänger ute resten av världen.

Då mår man okej.
Citera
2018-08-21, 22:09
  #10
Medlem
D_V_Ss avatar
Man får väl göra det bästa av situationen. Vänta en 3 veckor till och se hur det verkar rent kollektivt efter valet.

Annars är väl det vanliga att gymma/träna, hjälper lite iaf. Bor man i en storstad så kan man flytta till en mindre, om man anser sig ha möjligheten. Kanske kolla upp om det finns någon kvällskurs som lockar, kan vara avgörande att träffa nya människor.
Citera
2018-08-21, 22:11
  #11
Medlem
Bäst är att hålla till på landet, nära naturen.
Där är livet som förr i sverige. det flyter på!
Man känner igen sig, känner sig trygg.

mvh
rc
Citera
2018-08-21, 22:13
  #12
Medlem
Man låtsas må bra .
Då mår alla andra dåligt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback