Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 16:26
  #1
Medlem
Browndawgs avatar
Då är det äntligen snart dags för US Open att dra igång. Den 27 augusti - 9 september får vi njuta av detta spektakel. Eurosport sänder i vanlig ordning.

Kvalmatcher har dock redan dragit igång och kan ej se att någon tråd är skapad.

Personligen tycker jag det ska bli riktigt intressant att se hardcourt-formen på Djokovic, han visade att han är tillbaka på riktigt när han vann Wimbledon.

På damsidan är det Serena Williams som kommer dra mycket uppmärksamhet, är hon fit for fight?

Vilka håller ni som favoriter och hur ser det ut med svenskar i denna turnering?

Väl mött!
2018-08-22, 20:39
  #2
Medlem
Är det nån som har en fungerande livescore till Ymers match? Eller regnavbrott?

Han sumpade tre setbollar i egen serve i första set och förlorade tiebreak.
2018-08-22, 20:57
  #3
Medlem
Vet inte om denna uppdateras heller, men den har kommit längst iaf http://www.tennislive.net/atp/match/...new-york-2018/
2018-08-22, 21:06
  #4
Medlem
@argentinotenis på twitter följer matchen. 3-2 Berlocq i tredje just nu, Ymer ska serva
2018-08-22, 21:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Då är det äntligen snart dags för US Open att dra igång. Den 27 augusti - 9 september får vi njuta av detta spektakel. Eurosport sänder i vanlig ordning.

Kvalmatcher har dock redan dragit igång och kan ej se att någon tråd är skapad.

Personligen tycker jag det ska bli riktigt intressant att se hardcourt-formen på Djokovic, han visade att han är tillbaka på riktigt när han vann Wimbledon.

På damsidan är det Serena Williams som kommer dra mycket uppmärksamhet, är hon fit for fight?

Vilka håller ni som favoriter och hur ser det ut med svenskar i denna turnering?

Väl mött!

Avgörande för Serena är som sagt fysiken, hon har varit rejält fläskig och orörlig senaste tiden men har hon fått till en bra deff nu så kan hon gå långt. Hon har ju dessutom fördelen med att få prestationshöjande mediciner utskrivna.

Djokovic har nog som Halep, slitit ut sig och kommer inte orka två veckor. Fördel Federer, Nadal och någon skräll kanske, Thiem säger vi.
2018-08-22, 21:17
  #6
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Avgörande för Serena är som sagt fysiken, hon har varit rejält fläskig och orörlig senaste tiden men har hon fått till en bra deff nu så kan hon gå långt. Hon har ju dessutom fördelen med att få prestationshöjande mediciner utskrivna.

Djokovic har nog som Halep, slitit ut sig och kommer inte orka två veckor. Fördel Federer, Nadal och någon skräll kanske, Thiem säger vi.

Jo jag läste något om medicinerna. Har du nån länk om det? Läste också att man inte kommer låta hennes seedning påverkas av att hon var gravid, läste jag rätt?

Angående skräll så hoppas jag på att del Potro kan spela på topp. Vore kanske inte skräll i ordets rätta bemärkelse men hoppas han kan hota den absoluta toppen.
2018-08-22, 21:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jo jag läste något om medicinerna. Har du nån länk om det? Läste också att man inte kommer låta hennes seedning påverkas av att hon var gravid, läste jag rätt?

Angående skräll så hoppas jag på att del Potro kan spela på topp. Vore kanske inte skräll i ordets rätta bemärkelse men hoppas han kan hota den absoluta toppen.

Hon blev seedad 17. Ingen länk men det är bara att google, kommer fram mängder med källor. Det är ju annars helt rätt att låta henne bli seedad, det är ju framförallt inte sjyst med övriga toppseedade att behöva möta henne i en förstaomgång.
2018-08-22, 21:27
  #8
Medlem
Ymer torskade.
2018-08-23, 09:43
  #9
Medlem
HandsomeDans avatar
Riktigt dåligt att torska mot Berlocq på HC.

Lär väl bli Djokovic/Nadal/Federer som vinner. Del Potro tror jag tyvärr inte på att han kan hota. Kan säkert vinna nån stormatch, men han har inte fysiken för flera tuffa femsetare på kort tid tyvärr.
2018-08-23, 20:31
  #10
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Ferrer får möta Nadal i första rundan i sin sista Grand Slam. Thiem, Sock, Shapovalov och Anderson är möjliga motståndare till kvarten för världsettan.

Möjlig kvartsfinal mellan Federer och Djokovic. Federer har även en möjlig tredje runda mot Kyrgios och Chung/Fognini i fjärde. Lättare väg fram till kvarten för Djoko.

Eventuell tredje runda mellan Del Potro och Murray. Båda på Nadals halva.

Dimitrov mot Wawrinka i första rundan igen.

Zverev, Nishikori, Cilic och Goffin krigar längst ner i trädet om vem som får möta Federer eller Djokovic i en semifinal.
__________________
Senast redigerad av AlbusDumbledore 2018-08-23 kl. 20:47.
2018-08-23, 22:44
  #11
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Ferrer får möta Nadal i första rundan i sin sista Grand Slam. Thiem, Sock, Shapovalov och Anderson är möjliga motståndare till kvarten för världsettan.

Möjlig kvartsfinal mellan Federer och Djokovic. Federer har även en möjlig tredje runda mot Kyrgios och Chung/Fognini i fjärde. Lättare väg fram till kvarten för Djoko.

Eventuell tredje runda mellan Del Potro och Murray. Båda på Nadals halva.

Dimitrov mot Wawrinka i första rundan igen.

Zverev, Nishikori, Cilic och Goffin krigar längst ner i trädet om vem som får möta Federer eller Djokovic i en semifinal.

Ska bli riktigt kul att se Murray spela igen på denna nivå. Han verkar ju kommit igång ordentligt.
2018-08-24, 10:28
  #12
Medlem
HandsomeDans avatar
Efter den lottningen måste ju Nadal ses som solklar favorit till att ta hem detta. Han kunde inte ha fått det mycket bättre.

Men det blir (förhoppningsvis) en jäkla kul kvart mellan Federer-Djokovic...

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback