Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 13:15
  #1
Medlem
Hej jag läste något spännande häromdagen nämligen att forskare hade använt en espresso maskin för att extrahera thc.cbd och cbn på under 1 minut. Då väcktes naturligtvis lite frågor i mitt huvud
Finns det någon form av sanning i texten eller är det bara bluff ?
Om det är sant hur gör dom det ? Någon som har fått för sig att testa?

https://www.marijuanamoment.net/scie...uana-extracts/
Citera
2018-08-21, 13:57
  #2
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusk00
Hej jag läste något spännande häromdagen nämligen att forskare hade använt en espresso maskin för att extrahera thc.cbd och cbn på under 1 minut. Då väcktes naturligtvis lite frågor i mitt huvud
Finns det någon form av sanning i texten eller är det bara bluff ?
Om det är sant hur gör dom det ? Någon som har fått för sig att testa?

https://www.marijuanamoment.net/scie...uana-extracts/

Tjo.
Detta låter ju väldigt intressant.
Önskar det var med lite mer info om hur det exakt gick tillväga.
Citera
2018-08-21, 14:53
  #3
Medlem
Live rosin är ju något som är inne nu.
Det ska gå bra att lägga färskt weed i ett ihopvikt stycke bakplåtspapper och sedan pressa weedet med en plattång. Varpå det man vill åt pressas ut i form av kladd på pappret som man kan samla ihop och röka.

Men nu vet jag att det trixa en del med att göra is-hash (med bubblebags) som man sedan fryser och sedan så pressar man detta hashet i någon form av press under värme så att detta extrakt pressas ut. Detta faller inte under kriteriet att utföra på någon minut självklart och jag har aldrig själv provar ovanstående eller intresserat mig nämnvärt så jag kan ha fått något moment om bakfoten.
Citera
2018-08-21, 19:07
  #4
Moderator
kvm3s avatar
Cannabis --> Drogodling och drogtillverkning
/Moderator
Citera
2018-08-21, 21:02
  #5
Medlem
Jag läste någonstans att dom använde isopropanol?
Känns väl rätt troligt i med att alkohol släpper fri ämnena med det måste ske under lägre värme än espresso bryggare gör och uppvärmningen ska vara under 2 Tim iallafall med h.sh
Länkar under
Men samtidigt om man ska använda iso måste man låta det vaporisera från producent genom att frysa vätskan med cannabis i sedan hälla genom kaffe filter sen låta cannabisen i filtret torka och verkligen se till att allt är rent

https://vaporblog.org/blog/guides/gu...abis-e-liquid/
Citera
2018-08-21, 21:39
  #6
Medlem
SkunkenIsBacks avatar
Jag fnös till för mig själv när jag läste titeln och trodde det skulle vara en riktigt puckad tråd.
Men blev glatt överraskad :P

OnT:
Nu vet jag inte hur en espresso maskin funkar direkt då jag aldrig intresserat mig för en sådan. Men i artikeln skriver dom att dom för in cannabis i filtret på maskinen.
Nu kan man ju göra the på cannabis, dock brukar man väll använda något fett för att lösa upp allt thc först?

Många frågor uppstår som artikeln inte direkt besvarar.
Kanske någon som äger en espresso maskin kan experimentera med detta och återkomma med resultat?
Citera
2018-08-21, 21:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkunkenIsBack
Jag fnös till för mig själv när jag läste titeln och trodde det skulle vara en riktigt puckad tråd.
Men blev glatt överraskad :P

OnT:
Nu vet jag inte hur en espresso maskin funkar direkt då jag aldrig intresserat mig för en sådan. Men i artikeln skriver dom att dom för in cannabis i filtret på maskinen.
Nu kan man ju göra the på cannabis, dock brukar man väll använda något fett för att lösa upp allt thc först?

Många frågor uppstår som artikeln inte direkt besvarar.
Kanske någon som äger en espresso maskin kan experimentera med detta och återkomma med resultat?

Joo man ska ha fett då helst kokos fet eller margarin som är så gott som fritt från vatten helst 80% fetthalt på det man använder har gjort väldigt mycket kapslar och olika mat rätter. Men det som är problemet är att det blir inte shadder/vax av det utan. Det dom prata om i artikelen var ju att kunna ersätta bho exempelvis då det är farligt pga trycket och eld risken men om man kan göra det med en espresso maskin blir det ju iallafall inte trycket. Samt att dom pratar om att det blir klart på 40 sec vilket är väldigt tidssparande. Problemet är att faktan är så dålig så man vet ju inte ens vart man ska börja. Ska se om jag hittar länken om iso
__________________
Senast redigerad av rasmusk00 2018-08-21 kl. 21:55.
Citera
2018-08-21, 21:54
  #8
Medlem
Hitta länken https://www.marijuanatimes.org/resea...action-device/
Citera
2018-08-21, 22:15
  #9
Medlem
SkunkenIsBacks avatar
Vi får avvakta och se om någon hjälte här är beredd att offra lite tid och kanske sin espresso maskin för vetenskapen.

Citat:
Ursprungligen postat av marijuanatimes
but by no means should you whip out your espresso maker and try to create some cannabis oil with it

Jag skulle gärna ha provat att göra detta om jag haft en maskin
Citera
2018-08-21, 22:31
  #10
Medlem
Det är väl bara att slänga i öl i behållaren och en tepåse med enbär i lattehållaren så har du Hembränt Gin . Har inte testat men det borde funka bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback