Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 03:51
  #1
Medlem
Vilken är starkast?

Vilken verkar mest hälsosam?

Vilken tycker du är bäst?
Citera
2018-08-22, 04:36
  #2
Medlem
EchoesOfSilences avatar
5-CL-ADB-A är klart mest potent. Sanslöst små mängder krävs för att uppnå tröskeldos. Initialt en skön cannabinoid, fast jag har börjat ogilla den alltmer för varje gång jag röker den. I väldigt små mängder kan den vara behaglig, men så fort du går över en form av händelsehorisont övertas du oundvikligen och fullkomligt av substansens effekter, och de är inte alls så fullt behagliga vid en hög dos i mitt tycke.

MPHP-2201 började som den minst uppskattade av de tre - emellertid har den med utforskandets gång blivit alltmer till en favorit. Den är mjuk, behaglig och lätthanterlig samt att den inte är så förödande potent som ovanstående.

MMB-022 var en period min favorit, fast även denna har tappat charm och känns inkomplett på något vis. Den är mysig och behaglig på många sätt, fastän ändock inte lika högt i nivå så som MPHP-2201. Fördel är dock att den här lika väl som MPHP-2201 inte är så skrämmande potent. Däremot ser den direkt ut som ett kemiskt krigsvapen i ursprungsform som du poängterade i något annat inlägg, samt att den tillhör en grupp cannabinoider - vilket du också flera gånger uppmärksammat - ska vara orsak till flertalet dödsfall runtom i världen. Dock gäller väl det likaså för MPHP-2201 om jag inte missminner mig.

Min grovplaceringslista i fallande ordning är i skrivande stund:

1. MPHP-2201
2. MMB-022
3. 5-CL-ADB-A.

Detta är skrivet från en mobiltelefon, så om det önskas kan jag utveckla mina tankar när jag sitter vid en dator igen.

Ta hand om dig!
__________________
Senast redigerad av EchoesOfSilence 2018-08-22 kl. 04:38.
Citera
2018-08-24, 02:18
  #3
Medlem
ruttenfimps avatar
Du gick aldrig in på ruslängd på noiderna. Så min fråga blir rätt uppenbar hehe, men jag har en till fråga.

När jag höllt på med noider så brukade jag alltid blanda ett gäng i samma mix för o optimera både ruslängd och känsla, vilka tror du blir bäst för en go blandning?

/Your friendly neighborhood fimp
Citera
2018-08-24, 22:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Du gick aldrig in på ruslängd på noiderna. Så min fråga blir rätt uppenbar hehe, men jag har en till fråga.

När jag höllt på med noider så brukade jag alltid blanda ett gäng i samma mix för o optimera både ruslängd och känsla, vilka tror du blir bäst för en go blandning?

/Your friendly neighborhood fimp
Ah fast längden på ruset varierar så kraftigt beroende på dos och intagningssätt.. Samt individuella aspekter möjligtvis. Det verkar dock som att rök rustiden är dubbelt så lång på mmb22 än mphp-2201 men är inte säker.

Mphp-2201 och mmb22 skulle jag säga.. Kanske testa en med mer mmb22 och en med mer mphp-2201 och se vilken som är bäst?

Tycker det verkar som att mmb22 är mycket mer hälsosam än mphp-2201.. Verkar även som att mmb22 är mer neråt/indica och mphp-2201 mer uppåt/sativa hållet.

De var båda väldigt svåra att röka i ren pulverform vilket jag anser bara är bra och säkrare.

Sen vet jag inte ifall det är dessa folk gått åt på eller om det var liknande mer potenta ''indozoles'' cannabinoiderna.. Känns inte som att folk skulle gå åt på detta om de inte tar en megados..vilket skulle kännas extremt obehagligt!
__________________
Senast redigerad av Siktarn 2018-08-24 kl. 22:31.
Citera
2018-09-05, 20:48
  #5
Medlem
5-CL-ADB-A är klart bäst och starkast. Mest för pengarna och bör handskas med försiktighet. Dom andra två gillade jag inte alls. Visst funkade dom men fick mest ont i huvudet.
Var lite låg och risig i magen nån vecka efter man slutade med 5-CL-ADB-A annars lugnt.
Citera
2018-09-24, 19:41
  #6
Medlem
Någon som vill beskriva dom 3 olika sorterna som är inne nu?
Vilken anser ni är bäst?
Hur skiljer effekterna av dom 3?

Mvh.
Citera
2018-09-25, 22:40
  #7
Medlem
Ingen?
Citera
2018-09-25, 23:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livethy
Ingen?
Citat:
Ursprungligen postat av snokas
5-CL-ADB-A är klart bäst och starkast
J
håller med snokas Där
Citera
2018-09-27, 00:37
  #9
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snokas
5-CL-ADB-A är klart bäst och starkast. Mest för pengarna och bör handskas med försiktighet. Dom andra två gillade jag inte alls. Visst funkade dom men fick mest ont i huvudet.
Var lite låg och risig i magen nån vecka efter man slutade med 5-CL-ADB-A annars lugnt.

Jag håller inte med dig alls efter att ha rökt något så när tilltagna och omfattande mängder för att skapa mig en god uppfattning av respektive substans.

A) 5CL är tveklöst mest potent — den är sanslöst potent och en överdos är klart en reell risk. Vidare finner jag dess rus tämligen oskönt på något vis. Elektriskt och bedövande, utan att vara det på ett behagligt vis. I övrigt är den klart mest psykedelisk av de tre substanserna, samt att dess effekt är längst ihållande. Jag skulle säga 50 till 80 minuter med en över lag hastigt dalande landning.

B) MMB är en skön substans vilken jag numera har börjat röka i pulverform. Alltjämt använder jag cigaretter med filter, fast jag har frångått min rökmix och tillsätter i stället yttre spetsen från en vass kniv ned i cigarettens hylsa. Det är oerhört svårt att gissa dos på detta vis, men uppskattningsvis mellan 1-4 milligram kanske. Kroppen och huvudet blir avslappnat och den inducerar inte alls samma aggressiva rus som 5CL, utan är betydligt mer subtil och förlåtande. Rusets aktiva tid uppskattar jag till mellan 30-45 minuter, och sedan en tämligen kortvarig landning.

C) MPHP är tveklöst min favorit i fråga om effekter. Den är inte särdeles psykedelisk, fastän kognitionen likafullt påverkas och tankarna förändras avsevärt i förhållande till nyktert tillstånd. Fördelen är emellertid att man inte blir i närheten av lika trögtänkt eller främste som ett kognitivt missfoster som vid stark berusning av 5CL. Även med denna (MPHP) röker jag numera pulver och använder grovt uppskattat 2-5 milligram per röksituation. Följaktligen kan slutsatsen dras att toleransen ökar explosionsartat på dessa substanser. Den största nackdelen med MPHP är att rusets effekter som allra längst påtagligt känns i 15 till 30 minuter, för att sedan nästan på ett ögonblick försvinna.

Inledningsvis föredrog jag 5CL, men nu är det MPHP nära följt av MMB som är favoriterna. De två sistnämnda fungerar fint att med försiktighet kombinera med varandra, även om 5CL också kan ha en god förmåga att fylla somliga tomrum hos MPHP och MMB vilka fylls ut vid kombinationer där 5CL är inblandad. Däremot råder jag allesammans starkt att vara mycket försiktiga om ni blandar substanser. Se till att vara så pålästa det bara går innan ni fysiskt försöker er på det!

Tack för mig!
__________________
Senast redigerad av EchoesOfSilence 2018-09-27 kl. 00:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback