Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-20, 18:50
  #1
Medlem
olasvenssons avatar
Hej.

Jag har ett lantställe där jag skulle vilja att en drönare startar själv och flyger en rutt, för att sedan landa på samma startplats igen. Jag vet att man kan få en drönare att flyga efter en själv om man har smartfon med tillhörande mjukvara. Men jag kommer befinna mig flera mil från lantstället och vill alltså att drönaren ska flyga och landa automatiskt utan att jag är på plats. Går det???
Citera
2018-08-20, 19:38
  #2
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ska drönaren användas för övervakning?


Om det går? absolut bara en fråga hur mycket pengar du vill punga ut med.
Citera
2018-08-20, 19:41
  #3
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ska drönaren användas för övervakning?


Om det går? absolut bara en fråga hur mycket pengar du vill punga ut med.

Ja, till övervakning. Hur fungerar det då? Hur får man en drönare att starta själv, flyga en rutt och landa på samma plats utan att jag är i närheten?
Citera
2018-08-20, 22:37
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Ja, till övervakning. Hur fungerar det då? Hur får man en drönare att starta själv, flyga en rutt och landa på samma plats utan att jag är i närheten?

Inga problem alls med Pixhawk+arducopter+telemetrilänk. Frågan är väl hur du skall lösa laddning och väderskydd? Ja, och videolänken såklart.
__________________
Senast redigerad av EckiEcki 2018-08-20 kl. 22:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback