Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-20, 18:39
  #1
Medlem
Med tanke på alla mobil-, wifi-, DECTtelefon-radiovågor (kanske finns mer jag inte kommer på nu?) i vårt samhälle, och framför allt i storstäder, och i o m att hjärnan och kroppens nervsystem bygger på elektriska impulser, som måhända störs (= man blir lättare trött, får svårare att koncentrera sig, ev mer cancer och annat), så vill jag börja sova i en s k Faraday-bur.

Hur bygger man en enkel och billig sådan? Helst av något slags nät, dvs som inte tar en massa plats.

Något förslag på hur man under dagtid, när man t ex sitter och arbetar vid ett skrivbord eller sitter i en soffa, kan skydda sig? Helst så billigt som möjligt.

Tack för all hjälp jag kan få.

Mvh
Citera
2018-08-20, 18:44
  #2
Medlem
Gneggars avatar
Du kanske kan få inspiration här https://rtk.se/category.html/baldakiner
Citera
2018-08-20, 18:48
  #3
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Med tanke på alla mobil-, wifi-, DECTtelefon-radiovågor (kanske finns mer jag inte kommer på nu?) i vårt samhälle, och framför allt i storstäder, och i o m att hjärnan och kroppens nervsystem bygger på elektriska impulser, som måhända störs (= man blir lättare trött, får svårare att koncentrera sig, ev mer cancer och annat), så vill jag börja sova i en s k Faraday-bur.

Hur bygger man en enkel och billig sådan? Helst av något slags nät, dvs som inte tar en massa plats.

Något förslag på hur man under dagtid, när man t ex sitter och arbetar vid ett skrivbord eller sitter i en soffa, kan skydda sig? Helst så billigt som möjligt.

Tack för all hjälp jag kan få.

Mvh
Den strålning som garanterat kan orsaka cancer, kan du skydda dig emot med en hatt, paraply eller mer heltäckande kläder. Å andra sidan missar du då hälsofördelarna med den strålningen.
Citera
2018-08-20, 19:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gneggar
Du kanske kan få inspiration här https://rtk.se/category.html/baldakiner

Åh vilken bra butik. Tack.

Dock är jag inte sugen på att betala typ nästan 30 000 kr för något jävla myggnät hahaha

Inköpskostnaden kan ju omöjligt motivera ett sådant högt pris?

Kan man inte själv köpa något liknande i handeln? Någon butik som säljer saker/verktyg för mobilmastbyggen osv, avskärmning osv, måste ju sälja i praktiken samma material, extremt mycket billigare?

Någon som vet?
Citera
2018-08-20, 19:06
  #5
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Istället för foliehatt varför inte en foliepyjamas där du ligger helt mumifierad i folie?
Citera
2018-08-20, 19:08
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Med tanke på alla mobil-, wifi-, DECTtelefon-radiovågor (kanske finns mer jag inte kommer på nu?) i vårt samhälle, och framför allt i storstäder, och i o m att hjärnan och kroppens nervsystem bygger på elektriska impulser, som måhända störs (= man blir lättare trött, får svårare att koncentrera sig, ev mer cancer och annat), så vill jag börja sova i en s k Faraday-bur.

Hur bygger man en enkel och billig sådan? Helst av något slags nät, dvs som inte tar en massa plats.

Något förslag på hur man under dagtid, när man t ex sitter och arbetar vid ett skrivbord eller sitter i en soffa, kan skydda sig? Helst så billigt som möjligt.

Tack för all hjälp jag kan få.

Mvh

Jag spånar helt fritt här, ni kompisar på Flashback kan säkert bidra med rättelser i mitt lilla tips:

Tapetsera ditt rum/sovrum/lägenhet/hus med vanlig alufolie inomhus. Koppla alufolien till skyddsjord. Tapetsera även golv och tak. -Lätt som plätt, och rätt biligt torde det också bli, alufolie är billigare än vanliga tapeter.

(Grillfolie är lite tjockare än vanlig alufolie, så det torde skydda "bättre", men även vanlig alufolie duger väldigt bra.)

Obs! -Skyddsjord behövs egentligen inte, men som ett extra "lager" safeness så why not?
-Glöm trådlösa förbindelser om du gör detta, men det kanske är skit samma?
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2018-08-20 kl. 19:11.
Citera
2018-08-20, 21:39
  #7
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tapetsera ditt rum/sovrum/lägenhet/hus med vanlig alufolie inomhus. Koppla alufolien till skyddsjord.
Det borde vara förbjudet att slå mynt av sämre vetande. Eller, är det inte?
Citera
2018-08-20, 21:58
  #8
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Med tanke på alla mobil-, wifi-, DECTtelefon-radiovågor (kanske finns mer jag inte kommer på nu?) i vårt samhälle, och framför allt i storstäder, och i o m att hjärnan och kroppens nervsystem bygger på elektriska impulser, som måhända störs (= man blir lättare trött, får svårare att koncentrera sig, ev mer cancer och annat), så vill jag börja sova i en s k Faraday-bur.

Hur bygger man en enkel och billig sådan? Helst av något slags nät, dvs som inte tar en massa plats.

Något förslag på hur man under dagtid, när man t ex sitter och arbetar vid ett skrivbord eller sitter i en soffa, kan skydda sig? Helst så billigt som möjligt.

Tack för all hjälp jag kan få.

Mvh
Eftersom du oroar dig i onödan spelar det ingen roll vad du gör, det blir ändå minst lika bra som homeopatisk medicin (som inte heller har någon som helst effekt).

---

Med tanke på vilket FB-forum vi är i är svaret på frågan förstås: en rymdraket.
__________________
Senast redigerad av nerdnerd 2018-08-20 kl. 22:14.
Citera
2018-08-20, 23:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Det borde vara förbjudet att slå mynt av sämre vetande. Eller, är det inte?

Nej, för då skulle 99 procent av våra riksdagsledamöter samt journalister stå åtalade och fällda/dömda, och sitta i finkaburum.
Citera
2018-08-21, 07:23
  #10
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag föreslår användning av "Plastic-Padding" ALUMINIUM-NÄT

"Den enkla metoden för lagning av rosthål"

Användes tillsammans med PLASTIC PADDING fyllnadsspackel.

Helt säkert går det att skapa en s.k. Faradays bur med ett antal ark av denna produkt. Mikrovåg-säker också, på det att maskstorleken bara är c:a 1,2 mm. Kan enkelt formas för att följa olika kurvaturer.

Själv har jag inköpt några ark för att bygga fina berg på en modelljärnväg som jag aldrig byggde till min nu vuxne son

Lite dyra att täcka väggarna på ett helt rum med kanske...Vackert och raffinerat dock

Men nöden är uppfinningarnas moder, så några lager av kycklingnät vore betydligt mer kostnadseffektivt. Man kan förskjuta kycklingnäten så att man på det viset erhåller en mindre effektiv maskstorlek i kombinationen. Jag kommer inte ihåg maskstorleken på kycklingnät, men den torde vara c:a 12-15 mm. Koppla näten till ett av vattenledningselementen, eller en vattenledning. Inte till en jordskena i vägguttaget eller i gruppcentralen. I brist på vattenledning, ett jordspjut i marken. Skjut fast näten över varandra till väggen med en klammerpistol.

En effektiv maskstorlek av c:a 5 mm torde skydda ganska bra mot de flesta sorters UHF-radio-strålning.

Om installationen skulle skydda mot EMP eller måhända avlyssning i kombination med andra åtgärder, det är jag inte tillräckligt välutbildad att svara på, men en utgångspunkt kan det säkert vara

Jag skojar förstås, men tipsen är fullt teoretiskt gångbara likaväl. Ingen avsiktligt falsk information således
__________________
Senast redigerad av Knivur-273 2018-08-21 kl. 08:13.
Citera
2018-08-21, 18:39
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Jag föreslår användning av "Plastic-Padding" ALUMINIUM-NÄT

"Den enkla metoden för lagning av rosthål"

Användes tillsammans med PLASTIC PADDING fyllnadsspackel.

Helt säkert går det att skapa en s.k. Faradays bur med ett antal ark av denna produkt. Mikrovåg-säker också, på det att maskstorleken bara är c:a 1,2 mm. Kan enkelt formas för att följa olika kurvaturer.

Själv har jag inköpt några ark för att bygga fina berg på en modelljärnväg som jag aldrig byggde till min nu vuxne son

Lite dyra att täcka väggarna på ett helt rum med kanske...Vackert och raffinerat dock

Men nöden är uppfinningarnas moder, så några lager av kycklingnät vore betydligt mer kostnadseffektivt. Man kan förskjuta kycklingnäten så att man på det viset erhåller en mindre effektiv maskstorlek i kombinationen. Jag kommer inte ihåg maskstorleken på kycklingnät, men den torde vara c:a 12-15 mm. Koppla näten till ett av vattenledningselementen, eller en vattenledning. Inte till en jordskena i vägguttaget eller i gruppcentralen. I brist på vattenledning, ett jordspjut i marken. Skjut fast näten över varandra till väggen med en klammerpistol.

En effektiv maskstorlek av c:a 5 mm torde skydda ganska bra mot de flesta sorters UHF-radio-strålning.

Om installationen skulle skydda mot EMP eller måhända avlyssning i kombination med andra åtgärder, det är jag inte tillräckligt välutbildad att svara på, men en utgångspunkt kan det säkert vara

Jag skojar förstås, men tipsen är fullt teoretiskt gångbara likaväl. Ingen avsiktligt falsk information således

Tack så jättemycket för informationen, ska kolla vidare på detta. Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback