Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-20, 17:31
  #1
Medlem
Kan man koppla denna till tv:n på något vis och vad är lättaste sättet då?
Citera
2018-08-20, 19:57
  #2
Medlem
Tvonds avatar
Beror på om Tvn har analogt ljud ut, Stereon har iaf analogt ljud in se sid 23 i manualen.

https://www.sony.se/electronics/supp.../42543724M.pdf
Citera
2018-08-23, 11:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Beror på om Tvn har analogt ljud ut, Stereon har iaf analogt ljud in se sid 23 i manualen.

https://www.sony.se/electronics/supp.../42543724M.pdf

Tack som fan för svar! Detta är något jag har noll kunskap om och som inte går in i mitt huvud!

Om Tv:n har analogt ljud ut? Det lär den ha eftersom att det står Audio därbak varpå jag kan sätta i en vit och en röd sladd.
Det är en LG 37LC55 och jag har testat att sätta i dessa två sladdar på sidan på scart och bakre på Audi...

Konstigt att det inte verkar funka då båda är helt fungerande! Behövs adapter eller något? Kan ge mer info om det behövs.

Har jag vänt fel håll på sladdarna? Fast det är samma ''sladdspetts'' och färg på både sidorna.
__________________
Senast redigerad av Siktarn 2018-08-23 kl. 11:55.
Citera
2018-08-23, 19:13
  #4
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Tack som fan för svar! Detta är något jag har noll kunskap om och som inte går in i mitt huvud!

Om Tv:n har analogt ljud ut? Det lär den ha eftersom att det står Audio därbak varpå jag kan sätta i en vit och en röd sladd.
Det är en LG 37LC55 och jag har testat att sätta i dessa två sladdar på sidan på scart och bakre på Audi...

Konstigt att det inte verkar funka då båda är helt fungerande! Behövs adapter eller något? Kan ge mer info om det behövs.

Har jag vänt fel håll på sladdarna? Fast det är samma ''sladdspetts'' och färg på både sidorna.

Kollar man Manualen till din tv så har den bara Ljud ut via Optiskt så den har inge Analogt ljud ut.

Scart på sidan är AV3 och är en ingång dvs du skickar något in i tv ej ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback