Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-20, 14:14
  #25
Medlem
Harambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExpressK
Fick du ont i ryggen av att stå upp så mycket? Låt oss säga ett pass på 9h? Men samtidigt kan det omöjligt vara kunder där hela tiden så ni får tid att sitta ner i en stol?

Njaa, jag hade inga problem med ryggen. Dock kunde jag få ont i fötterna om jag hade dåliga skor.
Jag hade en 30 min rast per pass och vi hade kunder i princip hela tiden, dock så kunde man smyga iväg och ta en 5 minutare här och där, oftast rymde jag till frysen för att svalka ner mig
Citera
2018-08-21, 09:59
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Jodå, för det fick jag nämligen. Lagstadgat.

Sedan skiter jag fullständigt i om det är lugnt eller inte, har jag rast har jag rast, vill arbetsgivaren strula så vänder jag mig till facket.

Sedan att det inte kanske blir någon rolig arbetsplats är en annan femma, men att skriva att det vore någon "lag" på att man inte får ta rast bara för det är en restaurang är ju löjligt.

Blir du så överkörd menar du?

Om han ska vända sig till facket varje gång han inte får sin fulla rast när han jobbar på en snabbmatsrestaurang så kommer han få sparken.
Så om han ska gå in med den attityden är det ingen idé att han ens söker jobbet.
Citera
2018-08-21, 10:07
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Blir du så överkörd menar du?

Handlar inte om att bli överkörd, handlar om att det är så det fungerar inom snabbmatsbranschen. Du får inte alltid dina raster i tid, du kan inte alltid ta ut hela din rast.

Dyker det helt plötsligt upp 80 gäster i kassan så kan du ju försöka springa iväg och kontakta facket för att din rast blivit framskjuten om du vill.
Citera
2018-08-26, 14:38
  #28
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevligaklas
Handlar inte om att bli överkörd, handlar om att det är så det fungerar inom snabbmatsbranschen. Du får inte alltid dina raster i tid, du kan inte alltid ta ut hela din rast.

Dyker det helt plötsligt upp 80 gäster i kassan så kan du ju försöka springa iväg och kontakta facket för att din rast blivit framskjuten om du vill.

Jo det handlar precis om att bli överkörd vännen.
Det är upp till arbetsgivaren att se till så att arbetet kan flyta på.

Sedan att man inte blir långvarig är en helt annan sak, man ska inte behöva ta skit på jobbet, punkt slut.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback