Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-20, 00:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Vilket gift skulle det vara som är, såväl helt smaklöst, som mycket kraftfullt? Jag är vare sig giftmördare eller toxikolog, men såna gift finns säkert.
Tja, du har ju polonium exempelvis.
Citera
2018-08-20, 01:45
  #14
Medlem
SpaceGurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropiica420
Har suttit och tänkt på det här nu i säkert 3 timmar. Det var så att jag tidigare köpte en påse med nötter på 400g, och i butiken märkte jag att påsen såg lite platt ut men tänkte inte mer på det, checkade ut 25,90 kr. Nu när jag kom hem och tryckte vidare på påsen så mycket riktigt är det ett litet hål stort som en nål och jag känner luftdraget när jag trycker på den.


NU HAR JAG FÅTT EN FÖRESTÄLLNING ATT NÅGON HAR FÖRGIFTAT SKITEN!!!

Kan någon komma med lite logik att så inte är fallet, hålet är alltså stort som att nån har petat in en nål ungefär.

Jag provade lite i tanke att jag skulle dö av skiten så jag markerade på kvittot nötterna och la det vid ytterdörren så att om någon påträffar mitt lik att dom kan kolla vidare med butiken och säkerhetskamerorna.

Hur ofta är det hål i påsar ni köper eller liknande. Finns det folk som går och förgiftar skit i matbutiket? Varför är världen så svår att tyda ibland.

Känns dumt att förgifta en påse nötter eftersom det märks så tydligt om det är hål i påsen. Finns ju frukt och grönsaker som ligger helt öppet, borde vara lättare att välja dem.
Jag tror inte att du kommer kola av nötterna.

Är det blandade nötter eller en sort? Var de smaksatta? Konsum eller ica?
Bara undrar ifall du avlider, så jag inte köper samma.
Citera
2018-08-20, 12:12
  #15
Medlem
kolla varje vara i butiken innan du lägger ned den i korgen/kundvagnen.
det kan ju finnas någon som sticker hål i förpackningar för att sabotera för butiken.

det har funnits händelser som gått ut på att inhemska terrorister förgiftar mat och på så sätt idkar utpressning mot butiksägare.
det har funnits flera fall i Tyskland och USA för många år sedan, sabotage/förgiftning och utpressning.

förr köpte jag ett fiberrikt tyskabröd.
flera gånger hittade jag häftklammer i brödet.
det var ett solklart fall av sabotage.
småbarn kan ju svälja föremål som inte borde finnas i mat.

kolla alltid brödpåsar så dom inte är sönderrivna eller att varor som är plomberade inte har plomberingen sönderriven, tex på honungsburkar.
Citera
2018-08-26, 10:07
  #16
Medlem
Varför skulle det troligaste vara att förpackningen gått sönder på fabrik?
Varenda (?) affär har ju flygande råttor inne i butikerna.
Mest troligt är det en sådan som pickat hål på påsen.
En av de teorier som är minst trolig är att någon är ute efter TS och man har sett vilka nötter denne brukar köpa. Således har en hemlig agent förgiftat nötterna genom att trycka in en spruta med ricin i påsen.

Är förpackningen trasig, lämna tillbaka den i affären. Pengarna blir returnerade till dig.
Citera
2018-08-26, 10:14
  #17
Medlem
MeowTse-Tungs avatar
Rök mindre gräs så lovar jag att världen blir lite lättare att förstå samt att din paranoia försvinner.
Citera
2018-08-26, 11:28
  #18
Medlem
godboys avatar
Sannolikheten att någon valt att "förgifta" nötterna är i princip noll. Detta av flera skäl:
Att lyckas förgifta innehållet i förpackningen är svårt då nötter är hårda och att det är många i förpackningen. Då är det betydligt lättare med andra produkter, typ äpplen eller kött.

Kan ju mycket väl vara så att hålet uppstått vid uppackning eller under transport. Men om man är det minsta orolig, släng nötterna! Har själv någon gång lyckats köpa något som varit härsket eller dåligt och då slängt skräpet. Självklart kan man ju reklamera, det beror ju på om man orkar. Dock så är det ju ett lätt val att avskriva de 25 kr påsen kostar mot att bli sjuk.
Citera
2018-09-06, 19:29
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Dock så är det ju ett lätt val att avskriva de 25 kr påsen kostar mot att bli sjuk.

Man bör tänka på att om man ger efter för sånt så matar man sina tvångstankar, det kan vara mycket ohälsosamt. Jag skulle nog säga att risken att man får svårare och svårare tvångstankar väger tyngre än att bli sjuk av nötterna.
Citera
2018-09-06, 19:31
  #20
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Man bör tänka på att om man ger efter för sånt så matar man sina tvångstankar, det kan vara mycket ohälsosamt. Jag skulle nog säga att risken att man får svårare och svårare tvångstankar väger tyngre än att bli sjuk av nötterna.
Det håller jag faktiskt med om! Men om det stannar vid en kasserad påse nötter så är ju det lugnt, men om det även börjar röra andra saker så är det osunt
Citera
2018-09-06, 19:40
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det håller jag faktiskt med om! Men om det stannar vid en kasserad påse nötter så är ju det lugnt, men om det även börjar röra andra saker så är det osunt

Jag misstänker dock att om man blir så orolig att man startar en tråd här så är det nog så illa att man bör ta det väldigt försiktigt. En person som inte hade haft risk att bli sämre av att lyda tvångstanken hade antagligen bara slängt den direkt och inte tänkt mer på det. Misstänker att ts är en person som bör ta sin psykiska ohälsa på allvar.
Citera
2018-09-06, 20:41
  #22
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Jag misstänker dock att om man blir så orolig att man startar en tråd här så är det nog så illa att man bör ta det väldigt försiktigt. En person som inte hade haft risk att bli sämre av att lyda tvångstanken hade antagligen bara slängt den direkt och inte tänkt mer på det. Misstänker att ts är en person som bör ta sin psykiska ohälsa på allvar.
Kan så vara, i o f så startas trådar om allt möjligt skit här, men jag fattar hur du tänker.
Citera
2018-09-06, 20:49
  #23
Medlem
asså ts varje svar här i tråden ger dej en dopaminhit som leder till att du associerar eftergivelse för paranoida impulser med positivt resultat, och programmerar dej att vara mer benägen att fortsätta o eskalera
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback