Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-19, 22:41
  #1
Medlem
Hej! har några frågor som jag gärna skulle ha svar på ifall någon vet? studerat klart nu till rörmokare och gjort värnplikten klart! är det bara att flytta nu då? Skulle så vilja börja jobba på olje plattform men skulle vilja studera först så man har lite kunskap till vad man skall göra tips på var man kan hitta utbildningar till det? finns det ens? OCH hur skall man hitta en bostad? tips på sidor? kollat på studie bostäder men min tjej är inte så intresserad av det eller är det bara värt att söka jobb direkt men ser på flera sök jobb i norge sidor att man måste ha så mycket kurser och efarenthet av att börja jobba på oljeplattform! dfr skulle jag vilja studera till något sånt så kanske chansen blir lite större!
Tycker kranförare eller vvs på oljeplattform intresserar stort! tack för alla tips och eran hjälp!
Citera
2018-08-19, 23:00
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Du norde lära dig söka och använda en redan befintlig tråd - (FB) Jobb i Norge del 2 - Se i FAQ i førsta inlägget innan du postar
__________________
Senast redigerad av GormDenGamle 2018-08-19 kl. 23:09.
Citera
2018-08-19, 23:06
  #3
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Vi ger tråden en chans i Utlandsstudier, men då vill undertecknad understryka att det är studier i Norge som skall diskuteras. För rent arbetsmarknadsrelaterade frågor hänvisas till ovan länkade tråd. Bostadsrelaterade frågor diskuteras enbart i Utlandsstudier om det handlar om studentbostäder.

Samt rubrik korrigerad. Tidigare rubrik: "Hjäp! vill studera i Norge!"

/Mod.
__________________
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2018-08-19 kl. 23:10.
Citera
2018-08-27, 17:50
  #4
Moderator
Tystnads avatar
http://www.nosefo.no/

Ett företag som erbjuder kurser för arbete i Offshore .

Finns säkert fler, men enda jag hört talas om.

och nej jag är landkrabba
aldrig jobbat offshore eller båtar men hade planer i ungdomen men det hände saker då tyvärr så det sket sig (utflaggning av svensk sjöfart)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback