Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-19, 20:36
  #1
Medlem
Bytte skärm nyligen och den nya är helt hopplös. Har Xbox kopplad på HDMI och datorn på DP.
Om jag stänger av Xbox och inte hinner byta till DP så slocknar skärmen och vägrar starta upp igen. Den går igång en sekund, konstaterar att Xbox är av och stänger av sig igen.
Snälla säg nån att det går stänga av den funktionen! Finns det nåt jag kan ladda ner eller så för att skärmen inte ska stänga av sig på detta sätt? Hittar absolut inget på inställningar.
Citera
2018-08-20, 07:11
  #2
Medlem
Dra ur hdmi-sladden när den inte används. (Och kolla efter "firmware update" till din AOC.)
Citera
2018-08-23, 17:11
  #3
Medlem
Testat uppgradera firmware. Dra ur sladden är inget jag vill då den är svår komma åt. Jobbigt att man inte får mer tid på sig att växla till annan input.
Citera
2018-08-25, 10:04
  #4
Medlem
JLDATAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JompaSE
Bytte skärm nyligen och den nya är helt hopplös. Har Xbox kopplad på HDMI och datorn på DP.
Om jag stänger av Xbox och inte hinner byta till DP så slocknar skärmen och vägrar starta upp igen. Den går igång en sekund, konstaterar att Xbox är av och stänger av sig igen.
Snälla säg nån att det går stänga av den funktionen! Finns det nåt jag kan ladda ner eller så för att skärmen inte ska stänga av sig på detta sätt? Hittar absolut inget på inställningar.
När jag letade ny datorskärm så läste jag på om AOC, verkar vara mycket problem med just deras skärmar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback