Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-22, 19:49
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joykarn
Min mamma betyder allt för mig, & nu är det såhär att hon inte vill att jag ska tatuera mig. Varför vet jag inte, hon vill väll inte att hennes kära son ska förändra sin kropp så mycket.
Du måst hata/förakta din mor väldigt mycket.

Så att du måste påminna henne varje gång ni träffas för all framtid, att hon misslyckades med att uppfostra dig ordentligt.
Citera
2018-08-24, 12:44
  #26
Medlem
Gör det inte, lyssna på din mamma.
Citera
2018-08-25, 00:13
  #27
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gneggar
Är du minderårig eller kanske omyndigförklarad eftersom du behöver "ha med henne på detta"?
Omyndigförklarad? Omyndigförklaring avskaffades i Sverige för nästan 30 år sedan.
Citera
2018-08-25, 02:21
  #28
Medlem
supremanics avatar
Din mamma verkar vara en klok kvinna. Lyssna på henne.
Är man kring 20 så kan det verka skitballt med den där jävla tribal-tatueringen som ska likna en drake som man spenderat många timmar på att rita upp. Men när du mognat lite till, vilket du kommer att göra, så kommer du själv säkert se hur naiv och intetsägande den i verkligheten är.
Citera
2018-08-25, 20:21
  #29
Medlem
RZLAs avatar
Gör det bara om det är så viktigt för dig. Din morsa kommer att acceptera det och vänja sig vid det efter ett tag.
Citera
2018-08-30, 20:04
  #30
Medlem
Ogdens avatar
Prata med din mor och förklara att du väldigt gärna vill göra den, förklara hur mycket den betyder för dig och varför du vill göra den. Förklara även att du vill att hon ska ha accepterat det, att det inte ska kännas som att du gör något för att såra henne.

Alla gaphalsar i tråden som tycker att de är jättecoola för att de lärt sig att bröla att tatueringar är WT ska du inte lyssna på.
Citera
2018-09-14, 00:30
  #31
Medlem
Jag tatuerade mig när jag var fjorton, trodde av personliga själ att morsan inte skulle bry sig så jag visade henne på ett sätt pappa hade gjort, hon höjde rösten lite bara men hon är lite feg också om vi ska va sånna
Citera
2018-09-14, 00:33
  #32
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joykarn
Hej Flashback! Detta är mitt första inlägg här, så om denna tråd har hamnat fel får en förstående mod gärna flytta den.

Jag vill tatuera mig. Det har jag velat länge. Sålänge jag kan minnas har jag varit intresserade av det o alltid varit säker på att en dag ska jag tatuera mig. Nu har jag haft en tatuering jag tycker är väldigt fin i huvudet, som skulle passa bra på mig o min personlighet samt som har en stor betydelse för mig. Den kommer täcka runt hela min underarm. Men jag har ett problem.

Min mamma betyder allt för mig, & nu är det såhär att hon inte vill att jag ska tatuera mig. Varför vet jag inte, hon vill väll inte att hennes kära son ska förändra sin kropp så mycket. Hon säger att min arm är så fin, o varför ska jag förstöra den sådär? Det blir fult när man är äldre o det går inte bort när (ja, det är när & inte om enligt mamma) man ångrar sig. Man kan tänka sig att hon är en person som bara inte tycker om tatueringar, men det är mer än så. Hon kollar mig alltid i ögonen & verkligen ber mig att inte göra det. Det ända som fattas är att hon går ner på knäna liksom, hennes ögon skriker verkligen snälla snälla gör inte detta.

Nu är det såhär att jag som sagt vill verkligen göra detta. Denna tatuering är jag säker på då jag byggt upp den i huvudet i ungefär 4 år. Men det är inte lika kul längre att tänka på det då jag kommer göra mamma ledsen. Jag kommer inte gå ut från studion den dagen stolt & glad utan kommer tänka ”fan, vad har jag gjort mot mamma..”.

Jag kommer göra den, men jag vill att hon ska acceptera det.

Så jag ställer mig till er & frågar: Vad ska jag säga för att få henne att vara med på detta? Att inte se detta som något negativt?

Vi skippar kommentarer som:
- Be din mamma att växa upp, du är vuxen o gör som du vill.
- Skit i vad kärringen säger, hon får gilla läget.

Jag vill inte ha hennes godkännande. Jag har själv gett mig det. Men jag vill ha med henne på detta, så hon inte ser detta som något jobbigt utan som något jag verkligen vill göra o som jag blir glad av.

Värt att tillägga är att hon sagt att om jag ska göra en tatuering så gör jag det där det kan täckas, men jag vet att hade så varit fallet hade hon inte gillat det heller.

Är detta något mammor gör, alltså är detta ett vanligt fenomen? Vänjer dem sig med tiden & börjar acceptera det ju mer tiden går? Eller stannar dem vid detta anti tattoo mindset? Jag vet att det är olika för olika personer, men ni får gärna lägga till hur det var för er om ni var i min sits.

Ursäktar för stavfel, skriver på mobil.

Är du myndig så har inte din morsa ett dugg att säga till om, mer än ett eventuellt tycke.
Låter som att du bör klippa navelsträngen... Du är inte äldre än 18 va?

Har du funderat på denna i över fyra år, så är du ju VERKLIGEN säker, ingen sån "Vi gaddar något på fyllan"...
Citera
2018-09-17, 09:20
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joykarn
Nej, jag glömde att tillägga att jag är något år över 18.

Vänta med tatuering, jag var liksom dig som tänkt skaffa tatueringar många gånger när jag var lika ung som dig och idag när jag är 35+ jag tackar till Gud att jag inte tatuerade mig!
Citera
2018-10-06, 03:52
  #34
Medlem
Jag var 17 år när jag gjorde min första...inte optimalt och smaken förändras enormt när du e över 30 bast.

Men som nån skrev att man stämplas som slödder verkar stämma....
Citera
2018-10-06, 10:52
  #35
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Så jag ställer mig till er & frågar: Vad ska jag säga för att få henne att vara med på detta? Att inte se detta som något negativt?

Det ska du inte. Har du minsta uns av respekt för din morsa ska du inte tvinga på henne en åsikt som hon inte vill ha.

Vill du ha din tattuering skaffar du den. Din morsa kommer att gilla dig ändå.

Var inte en jävla kontrollfreak.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback