Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 08:45
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Hett tips till Polisen! Ring nästa gång...

Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina
Genialiskt👍

Jag skulle hellre ta ett telefonsamtal är ett personligt besök av en präst eller polis.
Har ingen till överst för prästerskapet tycker bara de försöker utnyttja situationen.
Och en uniformerad polis inte heller trevligt.

Ring och låt mig sörja i fred.

Att de skickat någon jävla auktoritet måste vara typiskt för det etablerade PK samhällets självgoda och uppblåsta uppfattning om sig själva. En god peson kommer och ger dig tröst.

Förstår blatten utifrån min egen syn på dessa översittare.
Citera
2018-08-21, 08:56
  #158
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Ifall mannen är muslim kunde man haft med en imam, viktigt med respekt.

Håller med mannen, är du osså respektblatte...

https://www.youtube.com/watch?v=LDBuN4dswL4
Citera
2018-08-21, 09:29
  #159
Medlem
itsurewasntmes avatar
Inom tio år har Sverige gått med i NATO och kallat på internationell hjälp av militärpoliser och specialförband för att lösa de värsta problemen.

Amen.
Citera
2018-08-21, 10:22
  #160
Medlem
Inte så konstigt de flesta svenskar är väldigt fega.
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Helt djävla otroligt - men knappast förvånande - att poliserna lät GM avvika från platsen efteråt
Citera
2018-08-21, 10:31
  #161
Medlem
Svenskarna borde fan lära sig arabiska med tanke på att det kommer bli det största språket i framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ska börja med att vara mycket tydlig med att jag absolut inte försvarar GM, så inte Allwaysallin mfl åker på ett ep-anfall eller får en stroke, när dom läser det här inlägget.

Men jag funderade lite på om det är så klokt att det är Polisen som har till uppgift att lämna besked av det här slaget.

Speciellt i utsatta områden till folk som står längst från samhället, kanske bara bott här i något år, inte kan språket och har minst förtroende för polisen i många fall hatar dom.

Jag som etnisk svensk som inte har något större krångel med polisen skulle nog ändå uppskatta betydligt mer om det dök upp en diakon, psyksjuk-syrra ev ihop med en polis som höll sig i bakgrunden.

Det blir ju så klart ett jävla pådrag i vissa lägenheter bara av att dom ser en polis i titthålet och det är ju som gjort för kaos innan man med hjälp av streckgubbar och knagglig engelska överhuvudtaget lyckats förklara att någon dött. Det är ju sen inte helt ologiskt, om man är född i en bambuhydda, att man tror det är den som haft ihjäl släktingen som också kommer och berättar det. Om man sen adderar lite sedvanlig problematik med att kontrollera sina känslor och utåtagerande är det ju inte helt förvånande att det går som det gick här.

Åker man dit på dagtid och vet att det är araber borde man väl enkelt kunna fiska upp och ta med en imam och se till att i alla fall en polis kan arabiska!?
Citera
2018-08-21, 10:34
  #162
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Inte så konstigt de flesta svenskar är väldigt fega.

Jo - till skillnad från "modiga" blattar som måste vara minst tio mot en för att våga göra något...
Citera
2018-08-21, 10:49
  #163
Medlem
Vivalla, tydlig och rak kommunikation från myndigheter - resulterar i misshandel. Är någon överraskad över omständigheterna?
Citera
2018-08-21, 10:58
  #164
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Det äckliga i hela historien förutom att polisen inte sköt den äckliga blatten på fläcken är ju frågan nu många ställer sig:

Vem ska man ringa om POLISEN får stryk och inte själva vågar göra något? Robocop?

Stenkastande babbeungar ska skjutas vid minsta sten som kastas mot blåljus. Punkt.

Det här blattegeniet kunde alltså slå ned 2 snutar med järnrör (SD-wannabe?) och sen hota sig iväg i bil.

Ingen skjuter däcken på biljäveln, ingen skjuter kräkmedlet själv och ingen genomför en vända-upp-och-ned-på-lägenheten-husrannsakan för att jävlas.
Ingen ens slår av smalbenet på honom utan låter Vivalla bestämma reglerna.

Ni kan säga upp er poliserna i Örebro, det finns P-lisor för det ni är lämpade för. Helt sjukt att han ens kan gå idag, han ska ligga på sjukhus med dropp och med brutna ben.

Har ni glömt hur man "trillar in i dörrkarmen redan"??
Citera
2018-08-21, 12:10
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ska börja med att vara mycket tydlig med att jag absolut inte försvarar GM, så inte Allwaysallin mfl åker på ett ep-anfall eller får en stroke, när dom läser det här inlägget.

Men jag funderade lite på om det är så klokt att det är Polisen som har till uppgift att lämna besked av det här slaget.

Speciellt i utsatta områden till folk som står längst från samhället, kanske bara bott här i något år, inte kan språket och har minst förtroende för polisen i många fall hatar dom.

Jag som etnisk svensk som inte har något större krångel med polisen skulle nog ändå uppskatta betydligt mer om det dök upp en diakon, psyksjuk-syrra ev ihop med en polis som höll sig i bakgrunden.

Det blir ju så klart ett jävla pådrag i vissa lägenheter bara av att dom ser en polis i titthålet och det är ju som gjort för kaos innan man med hjälp av streckgubbar och knagglig engelska överhuvudtaget lyckats förklara att någon dött. Det är ju sen inte helt ologiskt, om man är född i en bambuhydda, att man tror det är den som haft ihjäl släktingen som också kommer och berättar det. Om man sen adderar lite sedvanlig problematik med att kontrollera sina känslor och utåtagerande är det ju inte helt förvånande att det går som det gick här.

Åker man dit på dagtid och vet att det är araber borde man väl enkelt kunna fiska upp och ta med en imam och se till att i alla fall en polis kan arabiska!?

Kan man inte ta och utöka sällskapet med en representant för MP och eller FI, det är ju dom två partier som hårdast driver krav på ohämmad invandring till detta sargade Sverige!
Dags för politiker att möta den vardagens verklighet!
Citera
2018-08-21, 13:50
  #166
Medlem
Researchgruppen101s avatar
Ett språktolkat dödsbud per telefon är nog säkrast i framtiden.
Citera
2018-08-21, 16:49
  #167
Moderator
Fear2bes avatar
Uttrycket "Don't shoot the messenger!" har en historia som jag sedan länge trodde var ett avslutat kapitel. Trodde faktiskt inte att det fanns så här korkade människor i vårt civiliserade samhälle. Lika korkat som att spöa upp en meteorolog för att man är missnöjd med vädret. Folk som spontant anfaller andra av högst godtyckliga anledningar ska vara inlåsta.
Citera
2018-08-21, 18:06
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vilken typ av poliser är det SD har lovat och på vilket vis skiljer dom sig från poliserna som blev misshandlade i Vivalla?

Varför är det S fel att poliserna blev misshandlade?
För att S valt att ta bort alla krav på fysik från polisutbildningen.
Det betyder att man skickar två kvinnor med fysik som elvaåriga flickor att hantera kriminella.
Hur tror du själv att det påverkat kårens prestanda och förmåga?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback