Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-19, 15:43
  #1
Medlem
Om jag inte misstar mig så dömdes 1995 den dåvarande ägaren till konkursade Sturehof i Stockholm till fängelse i 4 år för bl a skattebrott. Polisen misstänkte att gangstern Arkan även fanns med bakom som ägare. Är det någon som vet vad den här "ägare" heter?
Citera
2018-08-19, 16:35
  #2
Medlem
Ingår i Stureplansgruppen, sex olika restauranger. Ett investmentbolag äger samtliga.
Citera
2018-08-19, 17:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ingår i Stureplansgruppen, sex olika restauranger. Ett investmentbolag äger samtliga.

Jag känner till att det är så idag ja. Men jag undrar vem som var ägare innan nuvarande ägare. Dvs omkring fram till 1994-1995.
Citera
2018-08-19, 19:29
  #4
Moderator
Schlesiens avatar
Per-Erik Nilsson tog över hösten -94 tillsammans med designern Jonas Bohlin, öppnade våren -95.
Det är kanske krögaren innan dem som är aktuell?

Finns det länk till eller datum på artiklar om konkursen och domen?
Citera
2018-08-19, 21:23
  #5
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Om jag inte misstar mig så dömdes 1995 den dåvarande ägaren till konkursade Sturehof i Stockholm till fängelse i 4 år för bl a skattebrott. Polisen misstänkte att gangstern Arkan även fanns med bakom som ägare. Är det någon som vet vad den här "ägare" heter?

Om han dömdes 1995 så har brottet begåtts minst ett år innan.

Jag tror att han heter Dragan, det kan vara ett smeknamn, han drev också Östergök, hans högra hand hette Bruno, på den tiden åt jag väldigt ofta på Östergök och hade långa samtal med både Dragan och Bruno. Dragan köpte Sturehof på den tiden.
__________________
Senast redigerad av trottwell 2018-08-19 kl. 21:44.
Citera
2018-09-19, 19:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Om han dömdes 1995 så har brottet begåtts minst ett år innan.

Jag tror att han heter Dragan, det kan vara ett smeknamn, han drev också Östergök, hans högra hand hette Bruno, på den tiden åt jag väldigt ofta på Östergök och hade långa samtal med både Dragan och Bruno. Dragan köpte Sturehof på den tiden.

Det kan stämma. Du vet inte vad Dragans riktiga namn kan vara? Eller Brunos efternamn? Vad jag förstått ska någon av ägarna även drivit en modebutik samtidigt eller innan
Citera
2018-09-19, 19:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Per-Erik Nilsson tog över hösten -94 tillsammans med designern Jonas Bohlin, öppnade våren -95.
Det är kanske krögaren innan dem som är aktuell?

Finns det länk till eller datum på artiklar om konkursen och domen?

Har tyvärr inga artiklar eller domar. Snubblade över den här artikeln som väckte mitt intresse http://blog.zaramis.se/2011/01/07/arkan/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback