Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-20, 07:19
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Nu handlar ju ditt fall om "ett flertal försändelser", men normalt sett när inkassobyråer ska förnya sina krav så skickar de bara ett enda brev om det.
Och de skickar ofta det enda brevet för sent, dvs det har gått längre tid än tre år sedan KF senast hörde av sig till Gäldenären, och då är det bara att påpeka det för KF så tar inte KF längre upp fallet.

Du behöver inte tjafsa vidare om detta då jag, som redan sagts, har personlig erfarenhet av att göra just detta, och därmed vet jag med säkerhet att det funkar så.

Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Bra, då vet vi att du saknar trovärdiga källor till dina påståenden.

Du tjafsar ju bara för tjafsandets egen skull, som så många andra.

Min "trovärdiga källa" är ju jag själv då jag redan gjort så här, som jag redan skrivit, men då du tjafsar vidare så letade jag nu reda på Rättsfallet jag hos KF hänvisade till då jag slapp mina kreditkortsskulder för runt 9 år sedan.

Alltså; Kan inte inkassobyrån bevisa att de sänt dig brev .. minst vart tredje år! -- där de kräver dig på skulden, så är skulden Preskriberad, och KF kommer inte att hjälpa inkassobyrån att driva in skulden.

Kod:
https://lagen.nu/dom/rh/2002:66

Så kom inte och påstå att jag saknar: "trovärdiga källor till mina påståenden"!
Citera
2018-08-20, 07:25
  #14
Medlem
Dr Wolfs avatar
Hur stor var inbetalningen?
Citera
2018-08-21, 09:54
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Så kom inte och påstå att jag saknar: "trovärdiga källor till mina påståenden"!
Men om du missbrukat kreditkort så är du en "falskmyntare"/bedragare/tjuv och saknar därmed trovärdighet.
Citera
2018-08-22, 08:16
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Men om du missbrukat kreditkort så är du en "falskmyntare"/bedragare/tjuv och saknar därmed trovärdighet.

Och även DU tjafsar ju bara för tjafsandets egen skull, som så många andra, det du skriver har inget att göra med det jag skriver!

trottwell skrev att: "Bra, då vet vi att du saknar trovärdiga källor till dina påståenden."

Vilket jag svarade på genom att då ge honom den Länk han efterfrågade: lagen.nu/dom/rh/2002:66
Och därmed fick trottwell sin "trovärdiga källa", saken klar!

Varför jag hade kreditkortsskulder har inte med saken att göra överhuvudtaget, så Lägg NED!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback