Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-19, 02:16
  #1
Medlem
Jag är 21år, började dricka när jag var 19år, dricker mig riktigt full på både fredagar och lördagar, och sen så dricker jag 3-4 långburkar öl på söndagen samt 2 andra dagar mitt i veckan, alltså 2 dagar då jag känner att jag måste ha alkohol.

Hade jag haft ekonomin så hade jag druckit varje dag i veckan, inte stupfull men 3-4-5 långburk öl, har panikångest och ångest och mår fruktansvärt psykiskt.

Men jag skulle vilja höra med er, är det riktigt illa?

Edit: Glömde skriva det, men min mage har börjat paja på senaste gångerna jag druckit, aldrig behövt spy när jag varit bakis, men imorse var jag tvungen att sätta fingrarna i halsen och spy, och mått skit hela tiden och skakig, ända tills 20-tiden då jag började dricka igen. Under semestern drack jag 2 veckor i sträck, men inte ens då var det så illa, då var det bara magen som pajade.

Har haft/har släktingar som dricker varje dag, men dom dricker bara så dom blir lite sköna, inga super alkoholister.
__________________
Senast redigerad av Generalsnous 2018-08-19 kl. 02:29.
Citera
2018-08-19, 02:27
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalsnous
Jag är 21år, började dricka när jag var 19år, dricker mig riktigt full på både fredagar och lördagar, och sen så dricker jag 3-4 långburkar öl på söndagen samt 2 andra dagar mitt i veckan, alltså 2 dagar då jag känner att jag måste ha alkohol.

Hade jag haft ekonomin så hade jag druckit varje dag i veckan, inte stupfull men 3-4-5 långburk öl, har panikångest och ångest och mår fruktansvärt psykiskt.

Men jag skulle vilja höra med er, är det riktigt illa?

Edit: Glömde skriva det, men min mage har börjat paja på senaste gångerna jag druckit, aldrig behövt spy när jag varit bakis, men imorse var jag tvungen att sätta fingrarna i halsen och spy, och mått skit hela tiden och skakig, ända tills 20-tiden då jag började dricka igen. Och nu är jag full igen, och känner att jag redan börjat må illa igen.

Ja, ta en paus är att rekommendera. Säger kroppen ifrån är det inge bra. Det förstår du nog också.
Citera
2018-08-19, 02:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalsnous
Jag är 21år, började dricka när jag var 19år, dricker mig riktigt full på både fredagar och lördagar, och sen så dricker jag 3-4 långburkar öl på söndagen samt 2 andra dagar mitt i veckan, alltså 2 dagar då jag känner att jag måste ha alkohol.

Hade jag haft ekonomin så hade jag druckit varje dag i veckan, inte stupfull men 3-4-5 långburk öl, har panikångest och ångest och mår fruktansvärt psykiskt.

Men jag skulle vilja höra med er, är det riktigt illa?

Edit: Glömde skriva det, men min mage har börjat paja på senaste gångerna jag druckit, aldrig behövt spy när jag varit bakis, men imorse var jag tvungen att sätta fingrarna i halsen och spy, och mått skit hela tiden och skakig, ända tills 20-tiden då jag började dricka igen. Och nu är jag full igen, och känner att jag redan börjat må illa igen.

Har haft/har släktingar som dricker varje dag, men dom dricker bara så dom blir lite sköna, inga super alkoholister.

Ja, du bör ta tag i dina alkoholovanor. Att din mage börjar strejka är tydliga signaler. Du är ung och har hela livet framför dig.
Finns en sajt som heter alkoholhjälpen, gå in och kika.
Lycka till!
Citera
2018-08-19, 02:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stephilly
Ja, ta en paus är att rekommendera. Säger kroppen ifrån är det inge bra. Det förstår du nog också.

Jo jag vet det, svårt att erkänna för sig själv bara och känner att jag måste ersätta det med någon annan drog isåfall, aldrig att jag går nykter i 1 månad+.
Citera
2018-08-19, 02:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, du bör ta tag i dina alkoholovanor. Att din mage börjar strejka är tydliga signaler. Du är ung och har hela livet framför dig.
Finns en sajt som heter alkoholhjälpen, gå in och kika.
Lycka till!

Alkoholhjälpen är för alkoholister, jag vill inte se mig som en alkoholist eller att jag har problem med alkohol, men det kanske är så det är ändå... kanske måste göra det.
Citera
2018-08-19, 02:35
  #6
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalsnous
Jo jag vet det, svårt att erkänna för sig själv bara och känner att jag måste ersätta det med någon annan drog isåfall, aldrig att jag går nykter i 1 månad+.

Du dricker på tok för mycket. Att du inte är villig att gå nykter en månad och känner att du måste ersätta med annan drog är sorligt och kommer slita med att du blir av med allt. Du kan bli den blivande killen på torget med skit under naglarna och som stinker svett. Man vet att han är påverkad, nerknarkad, alkoholiserad eller psykiskt helt körd. Killen som står och funkar för sig själv, pratar för sig själv, rapar och spiller öl i knäet.
Bli inte en sådan person. Det finns fortfarande tid och möjlighet för sig att vända om detta.
Dina fysiska besvär är samma besvär som en gravt alkoholiserad person har. Du har börjat förstöra dina organ, kroppen säger ifrån. Du ser säkert helt sliten och blek ut innuti kroppen.
Citera
2018-08-19, 02:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Du dricker på tok för mycket. Att du inte är villig att gå nykter en månad och känner att du måste ersätta med annan drog är sorligt och kommer slita med att du blir av med allt. Du kan bli den blivande killen på torget med skit under naglarna och som stinker svett. Man vet att han är påverkad, nerknarkad, alkoholiserad eller psykiskt helt körd. Killen som står och funkar för sig själv, pratar för sig själv, rapar och spiller öl i knäet.
Bli inte en sådan person. Det finns fortfarande tid och möjlighet för sig att vända om detta.
Dina fysiska besvär är samma besvär som en gravt alkoholiserad person har. Du har börjat förstöra dina organ, kroppen säger ifrån. Du ser säkert helt sliten och blek ut innuti kroppen.

Tack, det var ett viktigt meddelande för mig att se..
Citera
2018-08-19, 02:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalsnous
Alkoholhjälpen är för alkoholister, jag vill inte se mig som en alkoholist eller att jag har problem med alkohol, men det kanske är så det är ändå... kanske måste göra det.

Du behöver inte se dig som alkoholist för att ev kunna ha god nytta av tips/erfarenheter på den sajten.
Idag dricker var sjätte svensk alkohol på ett skadligt sätt. De flesta som har problem med alkohol förnekar det.
Citera
2018-08-19, 02:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalsnous
Jo jag vet det, svårt att erkänna för sig själv bara och känner att jag måste ersätta det med någon annan drog isåfall, aldrig att jag går nykter i 1 månad+.

Du får väl försöka hålla dig till att dricka på fredag och lördag som in princip 60% av personerna i din ålder gör ute på krogen. Fast först får du väl se till att klippa dig och skaffa dig ett ordentligt jobb som utmanar dig så du väljer det före långburken.
Citera
2018-08-19, 02:54
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stephilly
Du får väl försöka hålla dig till att dricka på fredag och lördag som in princip 60% av personerna i din ålder gör ute på krogen. Fast först får du väl se till att klippa dig och skaffa dig ett ordentligt jobb som utmanar dig så du väljer det före långburken.

Jag går sista året på gymnasiet nu, för att jag är dum i huvudet och har hoppat av tidigare osv, och jobba efter skolan/helger är inget val för mig, mår så psykiskt dåligt så att då vet jag inte vad jag skulle göra. Skolan är tillräckligt förjävlig.
__________________
Senast redigerad av Generalsnous 2018-08-19 kl. 02:59.
Citera
2018-08-19, 02:59
  #11
Medlem
AnnaChiaras avatar
Du behöver ju hjälp och stöd för att sluta dricka. Så se till att ordna det. Dessutom behöver du en läkarkontakt så att du får hjälp med ditt psykiska mående, för du ska inte behöva må så dåligt och självmedicinera med alkohol. Du har alla förutsättningar för att bryta detta nu medan du är så ung.
Citera
2018-08-19, 03:00
  #12
Medlem
Jagtardindotters avatar
Du är alkolist, säg det högt framför spegeln. Första steget är att erkänna och förstå det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback