2018-08-27, 16:45
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Hur vet du att det inte är så?
Nu var det inte jag som påstod något. Personen ifråga vräker ur sig en siffra utan täckning.
OK då. 10 miljarder då....
Citera
2018-08-27, 17:16
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...droger-och-sex

2005 la svenskar 2,3 miljarder på droger (lär ha ökat idag)/år finns även siffror på mer än 4 miljarder /år så nog kan BO suttit på några miljoner.
Artikeln är från den 1:a april 2005 och redogör för statistik som gällde för över 13 år sedan.
I en drogpolitisk diskussion kan statistiken fylla viss relevans, men jag ser inte bäringen till trådämnet som är tortyr i samband med ett mord och ett mordförsök genomfört i Spanien?
Personer/-na är/var involverade i logistiken kring införsel av stora mängder narkotika via en av dörrarna in till Sverige.
Vilken summa Sverige knarkar för per år ger ingen relevant info om vad just Simon eller någon annan berörd person dragit in per år.
Relevant info är inte heller de sporadiskt ändrade recepten på trollkakor som ramlar ur kakhålet på "GizmoBoy".
En besökare i tråden har på annat ställe av Flashback berättat i ett inlägg om hur enkelt h*n drar in sexsiffriga månadsbelopp.

- Nog kan BO suttit på några miljoner säger du, och det vore väl illa annars när en av dem tvingats kasta in handduken redan vid 28 års ålder.
Pensionsförsäkringen får man jobba ihop själv, även om medelåldern bland de klippta har sjunkit ifrån 26 till 23 år på en handfull år.
Senast redigerad av LeBronThurman 2018-08-27 kl. 18:05.
Citera
2018-08-27, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Artikeln är från den 1:a april 2005 och redogör för statistik som gällde för över 13 år sedan.
I en drogpolitisk diskussion kan statistiken fylla viss relevans, men jag ser inte bäringen till trådämnet som är tortyr i samband med ett mord och ett mordförsök genomfört i Spanien?
Personer/-na är/var involverade i logistiken kring införsel av stora mängder narkotika via en av dörrarna in till Sverige.
Vilken summa Sverige knarkar för per år ger ingen relevant info om vad just Simon eller någon annan berörd person dragit in per år.
En besökare i tråden har på annat ställe av Flashback berättat i ett inlägg om hur enkelt h*n drar in sexsiffriga månadsbelopp.

- Nog kan BO suttit på några miljoner säger du, och det vore väl illa annars när en av dem tvingats kasta in handduken redan vid 28 års ålder.
Pensionsförsäkringen får man jobba ihop själv, även om medelåldern bland de klippta har sjunkit ifrån 26 till 23 år på en handfull år.
Det jag ville säga var att de som påstår att de här killarna drar in stora summor förmodligen har rätt, och eftersom du efterfrågar källor och länkar på allt så postade jag en, och skrev att siffran i dag 13 år senare med största sannolik är högre dvs, länken med omsättning bevisar att även mindre aktörer drar in miljonbelopp.
Citera
2018-08-27, 19:17
Medlem
Vet någon vart i Fuengirola som de brände bilen?
Citera
2018-08-27, 20:24
Medlem
JohnDillingers avatar
Någon mille har han kanske gjort, men är inte det svåra att göra. Det finns killar i gymnasieåldern som tjänar stora pengar. Att han skulle vara god för x antal millen och ha någon +20 mille kåk tror jag inte på. Tjänar man grova pengar, då har man muskler också. Det är liksom en "Säkerhetskostnad" man får räkna med som given utgift.

Lite vad jag spekulerar kan ha hänt.
Om man försökte utpressa dessa två så tror jag att dom inte trodde att snubbarna skulle gå hela vägen och vägrade ge eller säga något. Killarna får panik när det inte går deras väg och vet att grannarna har hört ljud från huset. Ett försök att bli av med dom men ena överlever och man sticker i panik då hela deras idé om att pressa dom på lite kola failade. Att den ena överlever är varför jag tror att det har ballat ur och man har inte kunnat tänka ordentligt i paniken som uppstod. Amatörjobb delux luktar det som.
Varför ens göra det i sin egna lya?

Hämnd kan man utesluta, då hade båda haft flera skott i huvudet. Utpressning/rån är det då man har torterat för att komma över något. Hade man velat få bort en konkurrent, då torterar man inte personerna (om det inte är extremt personligt) man gör det snabbt och enkelt.
Citera
2018-08-27, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Någon mille har han kanske gjort, men är inte det svåra att göra. Det finns killar i gymnasieåldern som tjänar stora pengar. Att han skulle vara god för x antal millen och ha någon +20 mille kåk tror jag inte på. Tjänar man grova pengar, då har man muskler också. Det är liksom en "Säkerhetskostnad" man får räkna med som given utgift.

Lite vad jag spekulerar kan ha hänt.
Om man försökte utpressa dessa två så tror jag att dom inte trodde att snubbarna skulle gå hela vägen och vägrade ge eller säga något. Killarna får panik när det inte går deras väg och vet att grannarna har hört ljud från huset. Ett försök att bli av med dom men ena överlever och man sticker i panik då hela deras idé om att pressa dom på lite kola failade. Att den ena överlever är varför jag tror att det har ballat ur och man har inte kunnat tänka ordentligt i paniken som uppstod. Amatörjobb delux luktar det som.
Varför ens göra det i sin egna lya?

Hämnd kan man utesluta, då hade båda haft flera skott i huvudet. Utpressning/rån är det då man har torterat för att komma över något. Hade man velat få bort en konkurrent, då torterar man inte personerna (om det inte är extremt personligt) man gör det snabbt och enkelt.

Tror du har rätt i mycket av det du spekulerar om.
Citera
2018-08-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Vet någon vart i Fuengirola som de brände bilen?

Det var nära gamla Barclays, den nya avenyn som går ner till tågstationen i Fuengirola.

Man kan ju tänka sig att de träffats där/Fuengirola allihop och sedan åkt Porsche till Puebla Tranquila, fortfarande vänner får man anta, i princip spikrakt upp mot Mijas-byn. När allt var klart åkte man och brände upp BOs BMW för att sedan fortsätta mot Algeciras.
Citera
2018-08-27, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mgmgrand2099
Finns väl flera exempel? Zlatans bror och farsa är avdankade alkoholister medans deras familjemedlem är god för en skön summa. Alla som har pengar delar ej med sig av sina tillgångar eller tar in familjen i företaget.

Simon var en av dom stabila aktörerna i Europa. En knodd från Stockholm yes. Man kan säga såhär ingen i hans närhet skulle bli chockad av att se han på en löpsedel. Men mördad trodde ingen.

Gibbo aaa det är ju en fattig neger från Dalen som brukar ha näsan över toalettlocket på Berns när han inte är nere i Marbella. Carl Rizk med Gibbo och company har väl av ren avundsjuka gett sig på SM. Verkar så mer och mer. En fattig neger på 40 bast som ser sig omsprungen av en knodd på 28. En av hans gamla springpojkar är nu en av dom största i Europa medans han fortfarande springer runt och gratistränar på diverse gym och bötfäller folk för 50 tusen. Lär ju brunnit i negern när en svensk blåögd kille sitter på så mycket deg. En ”mupp” i hans ögon.

Nu blir nog negern utlämnad till Spanien när telefontrafiken kommer fram. Anstiftan till mord och mordförsök.

Kan ju va så att SM vart skyldig Los Castanas cash. Är ju vanligt i dessa sammanhang att man jobbar på kreditlina. Då lär negern aldrig kunna åka till Spanien igen och skulle han hamna på ett spanskt fängelse så är det rövpanna som gäller. CR har det förmodligen jävligt jobbigt på kåken i Alhaurin.

Detta är Castanas bröderna för er som inte vet.
https://m.youtube.com/watch?v=fdB5qBDlYTs

Lär er en sak av dessa gossar! Det finns inga smarta eller säkra sätt förr eller senare torskar man! Dom har levt lyxliv visat upp sina bilar sina dyra vanor och inte haft någon inkomst. Det är kört dom alla föll för girigheten och ville skryta om sina dyra materiella saker dom köpt på sig! Alla har haft snuten uppe i arslet i alla år och då har dom blivit slappa och vant sig vid det och trott att ”de eee luuuungt” men glöm det svenska snuten är att räkna med idag dom har övat i många år nu och idag är dom allt annat än några färskingar. Så kolla nu alla kommer åka dit på det här för alla kommer ha gjort sina misstag och inte minst för det här var inte tänkt att hända enligt mig. Det här är vad jag tror skulle hända, dom killarna som blev skjutna/dödad hade tillgång till stort parti med knark eller massa kontanter så Carl och hans lakejer åkte dit för att ta godiset från småpojkarna och dom trodde det skulle bli så lätt. Väl på plats så finns det varken knark eller pengar och då påbörjas tortyren men utan framgång och då skiter det sig och någon flippar och skjuter killarna och panik utbryter. Jag är säker på att en massa sms och samtal drar iväg från dessa herrar när dom är på flykt och att innan denna hädelse har det varit massa möten med de som gett grabbarn info/order om att utföra jobbet så jag lovar er alla som varit delaktiga i detta kommer åka åt helvete om dom blir fällda så att säga. Men bara vänta och se alla dom det skrivits om kommer definitivt bli insugna och med lika stor säkerhet bli nerskickade till Spanien och där kommer det dröja lång tid innan dom blivit dömda/frikända. Det finns inget som heter bara snabba pengar för med dom snabba pengarn kommer en jävla massa skit och jag lovar börjar du jobba i kassan på Ica som 18 åring så kommer du vara rik i jämförelse med 99% av dom som valde kriminaliteten sanna mina ord du kommer vara rik som ett troll i jämförelse. Så gör om och gör rätt kriminalitet är bara skit en piss värld!
Citera
2018-08-28, 00:42
Medlem
Enligt en vän som bor och är uppvuxen i Mijas ska det handla om droger över 1 miljon euro som försvunnit från ett "Svenskt gäng" men hur mycket sanning som finns i det vet jag inte, som han själv sa "the gypsy people talking" Då menar han inte Romerna.
Citera
2018-08-28, 01:05
Medlem
LizzyLizzards avatar
Okej, nu ska jag försöka räta ut några frågetecken och ge min bild på lite saker.

1) C.R - det är en kille som dök upp för ett gäng år sen (2009-2010 typ?) i huligankretsar, gick med i bajens yngre för att sedan avancera till Kgb. Jävligt trevlig, nästan så man får ett intryck av att han alltid har något i baktanke. Snackar förövrigt rikssvenska utan brytning om det har nån relevans i sammanhanget.
Bra fighter, både i ringen och i huligansammanhang. Ensam uppfattar jag honom dock som rätt harig. Efter några år försvann han lite från huligankartan, och började istället hänga med ”gangstrar”. Väl där var han rätt misslyckad och drog på sig både ”fiender” och skulder m.m.
Han återgick för nåt år sedan till sitt kompisgäng huliganer och blev någon typ av alternativ ledare. Efter en kortvarig comeback hoppade han av igen och nu sitter han där han sitter. Snubben har betydligt mer muskler än hjärna och är ibland barnsligt korkad.

2) BO (S.M). Han känner jag inte så väl, utan mer genom vänner. Det jag däremot kan säga, som det diskuterats om i tråden är att han hade bra med pengar. Hur mycket pengar det rör sig om vet jag inte, men han har gjort bra deg i många år.

Jag har två teorier.

Den ena, som jag också hört av folk med bra insyn i den världen, är att C.R. och hans två valpar till kumpaner (båda från Västerort som tidigare nämnts) helt sonika försökt pressa S.M på pengar/prylar i tron om att det skulle vara lätt. Det går åt helvete, och vi alla vet utfallet. Men att det skedde i C.Rs lägenhet leder mig in på min andra teori.

Det är att de lurar dit S.M, och S.T. med att de ska köpa alt. sälja grejor till/av dem. De tror att BOs ska ha det med sig till lägenheten och att det ska gå smärtfritt till. Där har de fel, och då börjar istället den tortyrliknande utpressningen vi läst om. Jag kan inte tänka mig att C.R varit den som drivit på mest, men vad vet jag, mycket kan ha hänt på de månader som gått sedan jag träffade honom sist. Det kan ju också vara så att de, som några tidigare varit inne på, varit pressade från den 40-åriga dalenbon som tidigare nämnts i tråden. Varför han skulle vilja se S.M. skadad/död är ett frågetecken dock. De kände varandra väl och hade mycket gemensamma vänner.

Tids nog kommer saker och ting klarna upp gissar jag. Men tills dess får folk spekulera.

Adios.
Citera
2018-08-28, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhoe.v2
Enligt en vän som bor och är uppvuxen i Mijas ska det handla om droger över 1 miljon euro som försvunnit från ett "Svenskt gäng" men hur mycket sanning som finns i det vet jag inte, som han själv sa "the gypsy people talking" Då menar han inte Romerna.

Det här stämmer. Utan att gå in på så mycket mer så kan jag säga att det handlar om detta. Ett par kilon kola (fler än 5) som S.M ska ha blåst de andra på. Kan ha tillhört G.S med vänner.
Senast redigerad av NorraSidan187 2018-08-28 kl. 01:17.
Citera
2018-08-28, 02:19
Medlem
kontrarevolutionars avatar
Om man nu ska spekulera grovt kan det ju vara någon som klantat sig?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...spansk-marknad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in