Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2021-08-10, 21:14
  #109
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Du verkar helt ha missat poängen i mitt inlägg. Av din signatur att döma så är det med flit som ni väcker anstöt. Ni göder irritation och hat mot de ni säger er representera.

Kaffemaskinist bekräftar problembilden:
https://www.flashback.org/sp76863089

Vi noterar att du blir irriterad och blir hatisk av att se andra människor visa kärlek och ha roligt tillsammans, den rätten har du, varför inte demonstrera för det gråa alternativet? Ingen hindrar dig och andra gråbleka män gå i marsch till statiskt brus.
Raggare och sedan punkare väckte anstöt och mångas irritation när det begav sig, numera är det inga som höjer på ögonbrynen t.o.m. tanter går med blåfärgat hår!

Det är inte för inte mycket av modern kultur utvecklats i HBTQ-miljöer, dynamiken saknas bland de kränkta männen...
Citera
2021-08-10, 21:19
  #110
Medlem
jag är väl positiv till pride.

Men, ingenstans hör jag någon som pratar om pride, har en prideflagga, eller det har i alla fall minskat massor med prideflaggor i affärer o andra ställen. Kanske blev för många pride-festivaler runt om och så där görkul var det kanske inte egentligen.
Citera
2021-08-10, 21:56
  #111
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
jag är väl positiv till pride.

Men, ingenstans hör jag någon som pratar om pride, har en prideflagga, eller det har i alla fall minskat massor med prideflaggor i affärer o andra ställen. Kanske blev för många pride-festivaler runt om och så där görkul var det kanske inte egentligen.

Normalisering rör det sig om. Lite karnival med puss och kram på gatan är inget märkvärdigt längre. Så var det även med raggarna, modsen och punkarna.
Citera
2021-08-10, 21:59
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Normalisering rör det sig om. Lite karnival med puss och kram på gatan är inget märkvärdigt längre. Så var det även med raggarna, modsen och punkarna.

ja det kan vara så, men det känns ändå som att pride har "toppat" ja ok många kommer tycka det är viktigt men för varje år... kanske lite färre. Det kommer nya trender / grejjer / viktigheter. Inget konstigt .
Citera
2021-08-10, 22:04
  #113
Avstängd
Jag är en grå & förslavad arbetarmus. Jag älskar pride & dess tjocka, tatuerade kvinnor med lila hår & näsring. Så fint & moget. & männen sedan, med deras skinnbyxor med bar stjärt, långa ögonfransar, viftandes med lösdildos. Så vågat & framförallt progressivt! Otroligt befriande när man är så uppknäppt & tråkig som jag.
Citera
2021-08-10, 22:07
  #114
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
ja det kan vara så, men det känns ändå som att pride har "toppat" ja ok många kommer tycka det är viktigt men för varje år... kanske lite färre. Det kommer nya trender / grejjer / viktigheter. Inget konstigt .

"Trend" rör det sig inte om, ungefär som allmän rösträtt eller kvinnors myndighet har Pride varit en del av normaliseringsprocessen. Kom ihåg att Pride tillkom efter olagliga upplopp efter polisförtryck, medvetet har Pride varit en del av kampen för lika rättigheter. Numera hissas prideflaggor utanför stadshus, på bussar, i affärer mm.
HBTQ är lika gammalt som människan, knappast någon trend.

Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Jag är en grå & förslavad arbetarmus. Jag älskar pride & dess tjocka, tatuerade kvinnor med lila hår & näsring. Så fint & moget. & männen sedan, med deras skinnbyxor med bar stjärt, långa ögonfransar, viftandes med lösdildos. Så vågat & framförallt progressivt! Otroligt befriande när man är så uppknäppt & tråkig som jag.

Jag får gratulera att du hittat hem.
Citera
2021-08-11, 06:51
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Vi noterar att du blir irriterad och blir hatisk av att se andra människor visa kärlek och ha roligt tillsammans, den rätten har du, varför inte demonstrera för det gråa alternativet?
Du vill provocera fram hat? Varför. Vad får du ut av en bred konflikt? Du kan fira din sexualitet hemma varje dag, liksom jag. Du behöver inte göra en kampanj av det och förstöra det offentliga rummet med dagliga "demonstrationer".
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback