Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-18, 22:12
  #1
Medlem
Jag har nyligen köpt en W211 E200 Kompressor (2003-a) och har en fråga angående Auto-läget för halvljusen. Oavsett om det är mörkt eller ljust så lyser halvljusen konstant. Borde inte varselljusen lysa på dagen och därefter slåss om till halvljus när det är mörkt? Kan det vara nåt fel i reglaget?
Bilen är utrustad med Follow Me Home funktion och är svensksåld.
Citera
2018-08-18, 23:07
  #2
Medlem
Provocative2.0s avatar
Ok. Inte mitt märke. Men en årsmodell 2003.
Jag har det du efterfrågar på min Volvo 2014. Det heter DRL.
Nog för att jag hört att tyskarna är tidiga med saker o ting så betvivlar jag att en 2003a har den funktionen ens på Mercedes.
Din bils lysen fungerar nog precis som de ska.
Citera
2018-08-19, 00:28
  #3
Medlem
Finns verkligen varselljus på en dylik bil? Eller är det dimljus som åsyftas kanske?
Citera
2018-08-19, 00:40
  #4
Medlem
SegSoppas avatar
Autoläge är förmodligen halvljus dag som natt. Du slipper tända det själv... Ska du ha helljus får du slå på belysning. Knappast nått som känner av om det är ljust ut på en så gammal bil. Finessen du nämner är väl fördröjd släckning så du hittar fram till husdörren.
Citera
2018-08-19, 02:13
  #5
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Jag har nyligen köpt en W211 E200 Kompressor (2003-a) och har en fråga angående Auto-läget för halvljusen. Oavsett om det är mörkt eller ljust så lyser halvljusen konstant. Borde inte varselljusen lysa på dagen och därefter slåss om till halvljus när det är mörkt? Kan det vara nåt fel i reglaget?
Bilen är utrustad med Follow Me Home funktion och är svensksåld.

W211 har inga varselljus, det kom först på efterträdaren w212 som presenterades 2009.

Varselljusen, eller om man så vill daytime running lights, eller på tyska tagfahrlicht som kom att ersätta det tidigare halvljuset vid färd under dagtid blev godkänt i EU från och med den 24:e september 2008.
Från den 7:e februari 2011 är det lag på varselljus på alla nytypade bilmodeller som säljes inom EU.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback