Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-18, 12:20
  #13
Medlem
Om det är "shards" så är väl gatupriset närmare $80.00 - $100.00 grammet i USA om jag inte minns fel.
Citera
2018-08-18, 19:12
  #14
Medlem
Fyfan

Kan rekommendera tv-serien "El Chapo". Går ju hand i hand med det här.
Citera
2018-08-18, 19:26
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Okej då räcker det ett tag med 5 ton då, tack för svar!
Fast det var tvetydligt här, vem har rätt?


Ett halvt gram på en hel kväll jösses jag är så dålig på matte men känns som en helkväll för halva jordens befolkning eller hela som sagt siffror är inte min grej!

50 ton är 50000kg vilket är 50000000g det räcker alltså för 100000000 personer att vara höga ett bra jävla tag (typ 4 dagar) om jag inte missat någon nolla. Sinnessjukt mycket med andra ord!
Citera
2018-08-18, 19:44
  #16
Medlem
Undrar om det verkligen är sant detta..
Vad fasiken har marinen bland bergen att göra?
Där går väl ingen sjöfart..
Citera
2018-08-19, 10:36
  #17
Moderator
blomvattnares avatar
Brott och brottsbekämpning --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2018-08-19, 10:39
  #18
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Antagligen inte för eget bruk.

Marinen i bergen? Har man inte armén till sånt... Bra jobbat i vilket fall!
Citera
2018-08-19, 10:55
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Antagligen inte för eget bruk.

Marinen i bergen? Har man inte armén till sånt... Bra jobbat i vilket fall!
Citat:
In 2010, the Mexican Marine Corps began undertaking land-based counter-narcotics operations, in large part due to the marines' reputation of being Mexico's most trustworthy and unimpeachable force.
https://en.wikipedia.org/wiki/Marines
Citera
2018-08-19, 11:41
  #20
Medlem
Som några andra varit inne på så kan det vara läge att ändra rubriken som i nuläget är en smula missvisande.
Marinen är alltså ett lands sjöstridskrafter, medan Marines på engelska är en typ av militär som förvisso ursprungligen är kopplade till landstigningar och sådant, men som idag i praktiken snarare är beteckning på en militär elitstyrka som inte alls behöver ha något med krigföring till sjöss att göra.
Citera
2018-08-19, 16:35
  #21
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Ja jävlar

Det måste, med stor marginal, vara det största tillslaget i historien.

Vad kan gatuvärdet ligga på för summa?

Nja . Det torde vara när Hitlers pervitin, kokain & oxylager hittades men det redovisades nog inte på detta sätt.
Möjligtvis var japanernas amfetaminlager större men det öste jänkarna ut över befolkningen så det redovisades inte heller i kriget mot droger.
Sverige hade mer än 50 ton i lager och även det verkar vara spårlöst borta..
Citera
2018-08-19, 16:57
  #22
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Okej då räcker det ett tag med 5 ton då, tack för svar!
Fast det var tvetydligt här, vem har rätt?


Ett halvt gram på en hel kväll jösses jag är så dålig på matte men känns som en helkväll för halva jordens befolkning eller hela som sagt siffror är inte min grej!

Just mexiko är liksom inkörsporten till USA, det bor 350 miljoner i USA.
50 ton går kanske åt på en vecka eller två bara i staterna, svårt att veta eftersom inga siffror finns.
50 ton är såklart mycket eftersom det motsvarar ett beredskapsförråd för ett mindre land men det är inte så att det blir torka bland hela jordens befolkning eller kan jämföras med hur mycket knark som de lagliga läkemedelsbolagen hanterar.

Istället för att tänka på hur mycket de tog vid just detta tillfälle bör ni ägna en tanke åt hur mycket de måste hanterat genom åren för att ha så här stora partier på ett och samma ställe.
Citera
2018-08-19, 17:59
  #23
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziver
Vad snackar du för jävla goja? 2g meth på en kväll? Då är du antingen död eller hög i 2 veckor.

En riktigt hård methmissbrukare skulle MAX använda 0,5g på en kväll. MAX.

0,06g oralt är max enligt många sidor. Det klassas som strong/extreme och du är hög 12-24h. Har du någonsin provat själv ens eller gissade du bara?

Lätt att blanda ihop med vanligt amfetamin kanske ?

Hursom var en tablett pervitin på 3mg och rekommenderad dos två tabletter tre gånger om dygnet en gång i tiden.
Många tabletter pervitin på 50 ton, efterfrågan måste vara enorm fortfarande.
Citera
2018-08-19, 18:16
  #24
Medlem
carle2s avatar
Om man kollar på darkweeb ligger cristal på 70-100 usd per gram i USA.

För att jämföra hur drygt det är så får brukar ett gram räcka mig 4-5 dagar/2-3 dagar om det är fest.
Från vad jag läst på drugsforums så ligger en tung methhead på 2-4g om dagen. (tyckte det var kolossalt mycket men hittade ett tiotal trådar orelaterade till varandra där de hävdade den mängden )
__________________
Senast redigerad av carle2 2018-08-19 kl. 18:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback