Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-27, 22:16
  #145
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Lugn. Greta kommer snart att gruppvåldtas av ett gäng Somalier. Efter detta blir hon hängiven SD:are och skiter i allt vad miljö heter.

Inte då. Med tanke på att hon är uppväxt i och lever i ett extremt PK-träsk skulle den kognitiva dissonansen, ivrigt påhejat av omgivningen, bara resultera i tända ljus och handhjärtan för att ge stöd åt de stackars traumatiserade Somaliegrabbarna. Och sedan på skulle det på något vis lyckas bli SDs fel i slutändan, som allt annat. PK-hjärnan är egentligen rätt lika en inkrökt nazist som lyckas få allt från försenad post till tandvärk att bli en infernalisk, judisk konspiration; det är bara att byta ut "Jude" mot "Jimmie" så kan man byta manuskript fram och tillbaka utan att någon märker något.
Citera
2019-03-28, 09:03
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falktass68
Miljöpartiets Karin Svensson Smith och Emma Berginger vill att kommuner får rätt att ta ut skatt för att du parkerar vid köpcenter utanför stadskärnorna.

Partiet föreslår att folk använder lådcykel i stället för bil när de storhandlar.

– Det kan vara en så kallad Christiania-cykel.

https://www.expressen.se/dinapengar/...ndlar-med-bil/

Nu kan Samhällsnytt rapportera om att Karin och hennes man har en 25 år gammal Volvo.

När Samhällsnytt ringer upp Karin Svensson Smith vill hon inte svara på några frågor om familjens Volvo 945, årsmodell -94.

– Jag har inget körkort. Om du vill veta nåt om bilen kan du få prata med min man.

När Henrik Smith kommer till telefonen vill han inledningsvis inte heller svara på Samhällsnytts frågor

– Jag är en alldeles vanlig icke-offentlig privatperson. Vad har min bil med media att göra?

Anledningen att jag frågar är att din fru har skrivit en debattartikel där hon förespråkar att man ska använda lådcyklar för att ta sig att storhandla. Använder ni Volvon när ni storhandlar?

– Ärligt talat kan jag inte förstå vad min Volvo som jag har som privatperson har med pressen att göra. Jag tycker det är extremt irriterande att min privatbil hängs ut i pressen. Jag kör bilen, min hustru har inget körkort. Jag förstår inte pressetiskt vad min bil har med offentligheten att göra.

Det har ju betydelse såtillvida att din fru som sagt har skrivit en debattartikel om att man inte ska använda bilen när man exempelvis storhandlar och då finns det ju ett allmänintresse i att veta hur ni i er familj sköter storhandlingen själva, i synnerhet som ni har en bil som är 25 år gammal och knappast uppfyller moderna miljökrav.

– Den uppfyller betydligt högre miljökrav än de flesta moderna bilar.

Hur menar du då?

– Ja det kan vi ha en längre debatt om vid ett annat tillfälle. Det mesta som gäller hur bilar miljöklassas ställer jag inte upp på.

https://samnytt.se/kraver-att-andra-...mmal-miljobov/

Ännu en miljöpartist ertappas alltså med en miljöovänlig bil. (det saknades dessutom katalysator på fler 945 som såldes)

Tycker ni det är rätt att de är oförstående till att folk reagerar?

Det där med skylla på sin man och han säger att han även kör frun med bilen, är det okej?

Är de inte det minsta rädda för bli granskade?

Hur tänker dom? Det ena dumma förslaget efter det andra. Samtidigt kör de själva runt som miljöbovar.

Vilka miljöpartister har nu blivit ertappade att inte leva som de lär?

Yvonne Ruwaida
(taxiresor)

Åsa Romson
(giftig färg på båten, diesel uppvärmning)

Gustav Fridolin
(Flyger hellre)

Isabella Lövin
(bensinslukande pickup)

Karin Svensson Smith
(25 år gammal volvo utan katalystor)

Några fler?

Vet du hur mycket co2 tillverkning av en ny bil skapar? Nej, just det, du glömde det. Om man använder bilen sparsamt är det garanterat miljövänligare att behålla en 940 och köra den till den är slut än att köpa en nytillverkad bil som drar 2 dl mindre/ mil. Katalysator ble obligatoriskt i 1988 så det saknas aldrig kat. på 940 (1991-1998). Om du inte har kunnskap så finns Google!
Citera
2019-03-28, 14:08
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Vet du hur mycket co2 tillverkning av en ny bil skapar? Nej, just det, du glömde det. Om man använder bilen sparsamt är det garanterat miljövänligare att behålla en 940 och köra den till den är slut än att köpa en nytillverkad bil som drar 2 dl mindre/ mil. Katalysator ble obligatoriskt i 1988 så det saknas aldrig kat. på 940 (1991-1998). Om du inte har kunnskap så finns Google!

Visst är det så. Men det är inte direkt miljöpartiets retorik att vi ska behålla så många gamla bilar som möjligt så att vi slipper tillverka nya. Går man ut med att folk ska handla mat i lådcyklar så förväntar man väl sig att miljömuppen själv är en erfaren lådcykelstorhandlare.
Citera
2019-03-28, 14:24
  #148
Medlem
alisvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hatar man miljöpartister så hugger man!
Låt kärringen cykla lådcykel upp till norrland i januari och leva som hon lär!

Det räcker med sträckan Södermalm - riksdagshuset i februari så kommer kärringen få stroke
Citera
2022-04-10, 10:57
  #149
Medlem
"600 000 bilar riskerar att stanna – om ryska gasen stoppas"

https://www.tv4.se/artikel/3AdpIDqjq...-gasen-stoppas

blir det lådcykel eller att bygga om bilarna så att utsläppen ökar?

miljöpartiet vill ju göra oss oberoende av ryssland så det finns säkert någon lösning som miljöpartiet har tagit höjd för?
Citera
2022-04-10, 18:07
  #150
Medlem
PalmeKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"600 000 bilar riskerar att stanna – om ryska gasen stoppas"

https://www.tv4.se/artikel/3AdpIDqjq...-gasen-stoppas

blir det lådcykel eller att bygga om bilarna så att utsläppen ökar?

miljöpartiet vill ju göra oss oberoende av ryssland så det finns säkert någon lösning som miljöpartiet har tagit höjd för?

MP har väl inga lösningar på någonting. En samling cannabis rökande tomtar på yttersta vänsterkanten. Problemet är att dessa knäpptomtar tänker inte. Man lägger ner kärnkraften, samtidig som vi nu inte kna vara beroende av rysk gast. MP är värsta sorten populister som inte förstår vad deras politik ge för resultat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback