Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-18, 08:15
  #25
Medlem
Pope666s avatar
Bara idioter o folk med små kikar som läser på högskolan. Jag är smartast av alla och hade MVG i allt. Jag kör buss idag, tjänar mycket mer än de losers som måste plugga på högskolan. Ni kommer aldrig komma ikapp mig och ts smarta vän. Mär ni har några miljoner i skulder så sitter vi redan på feta kontrakt, har ferrsris, snygga tjejer, första hands kontrakt på Botkyrka och äger typ allt.

Du borde tänka mer som din smarta kompis o som mig. You trying to hard man. Vill man ha ett högavlönat jobb så skaffar man det. Det är vår smarthet o personlighet som avgör, ingen fånig utbildning, det är liksom 10 talet nu inte 1990

En bloggare tjänar mer än statsministern.
Citera
2018-08-18, 18:21
  #26
Medlem
IceScreams avatar
style is never out of fashion.
__________________
Senast redigerad av IceScream 2018-08-18 kl. 18:28.
Citera
2018-08-18, 19:00
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Ångra sig kan han ju lika gärna göra om han väljer att plugga där han kom in och sen inser att det inte faller honom i smaken, och nu dessutom har massa skulder på det som han själv sa. Vad jag vet är studielån någonting man dras med till över 50-års ålder som Svensson och det lär ju vara ännu mer om man betalar studieavgift och flygbiljetter etc. Och som sagt inte HELT säkert man får jobb heller.

Sant får väl lägga ner detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Bara idioter o folk med små kikar som läser på högskolan. Jag är smartast av alla och hade MVG i allt. Jag kör buss idag, tjänar mycket mer än de losers som måste plugga på högskolan. Ni kommer aldrig komma ikapp mig och ts smarta vän. Mär ni har några miljoner i skulder så sitter vi redan på feta kontrakt, har ferrsris, snygga tjejer, första hands kontrakt på Botkyrka och äger typ allt.

Du borde tänka mer som din smarta kompis o som mig. You trying to hard man. Vill man ha ett högavlönat jobb så skaffar man det. Det är vår smarthet o personlighet som avgör, ingen fånig utbildning, det är liksom 10 talet nu inte 1990

En bloggare tjänar mer än statsministern.


Svårt att ta dig seriöst då du i en av dina tidigare trådar skrev såhär ''Efter att ha funderat och bland annat frågat runt här på Flashback så bestämde jag mig för att söka till fem st olika sjuksköterskeutbildningar med start vårterminen 2018.'' Så hur blir det egentligen?
(FB) Missade min yrkesdröm pga slarv från antagning.se

Citat:
Ursprungligen postat av IceScream
style is never out of fashion.

Vad menar du?
Citera
2018-08-18, 19:01
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymonkey
Då är det ju ingen plötsligt personlighetsförändring som gjort att han är som han är, därför skulle jag ta hans inställning med ro. Han är väl bara sån. Du verkar ju bry dig om din polare så uppskatta honom bara för den han är. Det är inte ditt ansvar vad han gör med sitt liv!


Men om jag nu byter sidan på frågan, bad har en sån person för personlighet? Vilka karaktärsdrag?
Citera
2018-08-19, 00:13
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadrian93
Vill ju inte att han ska ångra sig i framtiden.

Han är mellan 23-26 år, chansen kanske inte alltid kommer finnas kvar.




Eller så försöker du sätta dig in i hur han tänker. Antagligen är han ute efter saker som är mer värda såsom kärlek, familj och lycka. Något inga pengar eller jakten på dem kommer lösa. Snackar om riktig kärlek nu, inte tramset som samhället idag där den ena ska vara "smart" och försöka lura den andra eller spela massa spel. Spel tar död på kärlek, lögner, falskhet och oengagemang likaså.

Däremot är det ett val man får göra här i livet. Antingen söker man efter kärlek eller så söker man pengarna. Båda två tillsammans funkar inte då man är tvungen att lägga tid och energi för att skapa och upprätthålla något av delarna.

Går man efter pengarna så har man inte tid eller energi för att kunna ha äkta kärlek, likadant tvärtom.


Och jo man kan ha delar av bägge. Iallafall bra med pengar så man klarar sig och lite till och ändå ha och upprätthålla äkta kärlek. Tid är pengar och pengar är tid. Balanserat av bägge krävs för att ha båda delarna.

Vill man ha riktigt stora pengar krävs mycket jobb och därav mycket tid, vilket utesluter det andra. Svårare än så är det inte.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback