Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 17:16
  #1
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/pressmed...-nytt-uppdrag/

Citat:
Chef på nytt uppdrag

Jale Poljarevius, chef för lokalpolisområde (LPO) Uppsala/Knivsta, kommer att utföra stabstjänstgöring vid kansliet för region Mitt i höst.

Tjänstgöringen startar den första september och sträcker sig över sex månaders tid.

– Jag är tacksam över att ges denna möjlighet. Det ska bli väldigt intressant att följa det strategiska arbetet i regionens ledning. Jag hoppas också att jag ska kunna bidra till själva arbetet i regionen, säger Jale Poljarevius.

Jale Poljarevius kommer utöver stabstjänstgöringen att fortsätta arbetet med operation Lynx i regionen.



Jan Håkansson, nuvarande chef LPO Enköping/Håbo, kommer under tiden att svara som chef för LPO Uppsala/ Knivsta.

Rekrytering pågår av tillförordnad chef LPO Enköping/Håbo.

Fakta om stabstjänstgöring
Stabstjänstgöring på regionpolischefens kansli är en återkommande funktion i polisregion Mitt. Personer i arbetsledande och chefsposition med god utvecklingspotential får två gånger per år möjlighet att söka funktionen. Blir man antagen görs ett individuellt program och en personlig utvecklingsplan. Funktionen har man i 6 månader. Efter avslutad stabstjänstgöring återgår man till ordinarie arbetsuppgifter.

Vad säger ni om detta? Är det att se som en befodran?

Min uppfattning är att fler polischefer har velat vara som Jale Poljarevius, men tryckts tillbaka av katastrofen Dan Eliasson och hans politrucker. Förhoppningsvis finns fler som med ny RPC kliver fram och blir tydligare med polisens kärnuppdrag - att bekämpa brott.
Citera
2018-08-17, 19:42
  #2
Medlem
Ska väl i sammanhanget nämnas att Jale inte kunnat presentera några som helst belägg för sina påstådda bedrifter. Har gjorts ett par granskningar av hans arbete och påstådda resultat och än så länge har man inte funnit några belägg, inte heller har han personligen gett några belägg.

Finns gott om artiklar rörande detta.
Citera
2018-08-20, 14:23
  #3
Medlem
Pulpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Ska väl i sammanhanget nämnas att Jale inte kunnat presentera några som helst belägg för sina påstådda bedrifter. Har gjorts ett par granskningar av hans arbete och påstådda resultat och än så länge har man inte funnit några belägg, inte heller har han personligen gett några belägg.

Finns gott om artiklar rörande detta.

Sp+ännade, kan du inte länka några artiklar. har helt gått mig förbi
Citera
2018-08-20, 15:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulpa
Sp+ännade, kan du inte länka några artiklar. har helt gått mig förbi

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...tsen-i-uppsala

Har väl med det mesta rörande frågan. Vill minnas att ett par till medier hakade på detta när SVT inte fick ut handlingarna. Har tyvärr inte riktigt tid att googla vidare nu men börja med den artikeln så hittar du resten
Citera
2018-08-20, 16:16
  #5
Medlem
Pulpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...tsen-i-uppsala

Har väl med det mesta rörande frågan. Vill minnas att ett par till medier hakade på detta när SVT inte fick ut handlingarna. Har tyvärr inte riktigt tid att googla vidare nu men börja med den artikeln så hittar du resten
Spännade, tack helt missat det där.

Trodde på han till 100 % innan..
Citera
2018-08-20, 16:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulpa
Spännade, tack helt missat det där.

Trodde på han till 100 % innan..

Kanske var så att det bara blev stort i Uppsala, är trotts allt min f.d hemstad så florerade en del på facebook m.m bland barndomsvänner. Oavsett är det ju spännande sett till hur mycket förtroende han fått av ledande politiker och tjänstemän, inte endast på regeringens sida. Vill minnas att exempelvis Mattias Karlsson (SD) målat upp Uppsala-polisens arbete som något att sträva efter (är dock inte helt hundra så ta inte detta för absolut sanning).
Citera
2018-08-20, 22:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulpa
Spännade, tack helt missat det där.

Trodde på han till 100 % innan..

Det bör ju dock påpekas att det inte finns något (som jag har läst) som tyder på att det han säger inte stämmer. Det enda artikeln säger är att det är svårt för journalister att kontrollera det han säger. Därmed inte sagt att han ljuger.

Den enda konkreta jag har läst i media är att han sagt någonting i stil med ”300 gripna gängmedlemmar” när det hade varit mer precist beskrivet om han istället hade sagt ”vid 300 gripandetillfällen hade den misstänkte en gängtillhörighet”.

Vad det nu skulle göra för skillnad? Det är ju inte mindre lovvärt att gripa någon för exempelvis mordförsök bara för att den personen även greps förra månaden för ett annat brott.
Citera
2018-08-21, 09:16
  #8
Medlem
Pulpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollapalooza
Det bör ju dock påpekas att det inte finns något (som jag har läst) som tyder på att det han säger inte stämmer. Det enda artikeln säger är att det är svårt för journalister att kontrollera det han säger. Därmed inte sagt att han ljuger.

Den enda konkreta jag har läst i media är att han sagt någonting i stil med ”300 gripna gängmedlemmar” när det hade varit mer precist beskrivet om han istället hade sagt ”vid 300 gripandetillfällen hade den misstänkte en gängtillhörighet”.

Vad det nu skulle göra för skillnad? Det är ju inte mindre lovvärt att gripa någon för exempelvis mordförsök bara för att den personen även greps förra månaden för ett annat brott.

Nej så är det såklart. Men konspirationer är alltid roligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback