Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-17, 20:12
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Inte en sekund pinsam. Var alldeles säker på, att alla banker, kreditkortsbolag och andra, har fullt fokus på när det närmar sig tre år, och då begär en ny utmätning hos kronofogden.

Du diskuterar ungefär, som att du skulle ta ett lån på 350 000, skita i att betala, och efter tre år vara skuldfri. Nae.

Tror inte du ens vet vad preskription betyder.

Så du vet vilka skulder TS har? Imponerande isåfall.

Jag har full koll. Och har även fått skulder borttagna.

Men enligt dig. Så blir aldrig skulder borttagna.
Och DÄR hade du uppenbarligen fel..

som 99 av 100 av alla andra dina svar på forumet!
Citera
2018-08-17, 20:20
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobsstege
Om det ändå vore så väl. Men du har tyvärr fel. Sitter själv och har utmätning på skulder som härrör sig från 1991. Det vill säga 27 år gamla skulder. Kronofogden tar rubbet. Får behålla 1992 kr/månad, som skall täcka mitt leverne...


Ibland missar dom att ta bort skulder ur systemet. Har du undersökt datum på dina skulder?

1992? Du har alltid rätt till existensminimum. Och det är en annan siffra. Något på 4 tusen.

Vad för sorts skuld har du?
Citera
2018-08-17, 20:25
  #15
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Inte en sekund pinsam. Var alldeles säker på, att alla banker, kreditkortsbolag och andra, har fullt fokus på när det närmar sig tre år, och då begär en ny utmätning hos kronofogden.

Du diskuterar ungefär, som att du skulle ta ett lån på 350 000, skita i att betala, och efter tre år vara skuldfri. Nae.

Tror inte du ens vet vad preskription betyder.

Varför just 3år när de kan vänta i 10år. Konsumentskulder preskriberas efter 3år. Har fått massor med såna preskriberade.
Citera
2018-08-18, 08:31
  #16
Medlem
Jacobssteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Ibland missar dom att ta bort skulder ur systemet. Har du undersökt datum på dina skulder?

1992? Du har alltid rätt till existensminimum. Och det är en annan siffra. Något på 4 tusen.

Vad för sorts skuld har du?
Kapitalskulder som förräntat sig. Skadestånd. Företagskonkurs som personligt ansvarig. Jag överlever tack vare frun som har mycket hög årsinkomst och hon äger en obelånad villa samt fordonspark. Men så djävla kymigt att vara fast i henne. Måste be om penki på nästan daglig basis. Antar att det kändes likadant för hemmafruar på 50, 60 å 70 talet. Man lever på nåder. Jag måste sköta hemmet å knulla henne på befallning, vare sig jag vill eller inte......
Citera
2018-08-18, 10:58
  #17
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Du får leva på existensminimum nu i fem år. Vad det är, är olika från kommun till kommun, men skiljer inte jättemycket.

Ja överskottet går till dina skulder. Är de inte betalda efter fem år förfaller de.

Nej det gör de inte om det inte är frågan om så kallad skuldsanering.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback