Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 17:15
  #1
Medlem
Jag har ständigt, så länge jag kan minnas, varit förföljd av ett ihållande mörker. Ett mörker som sedan barnsben nästlat sig in i mitt sinne och format mig till den jag är idag. Det är som att jag alltid känt att något fattats i mitt liv. Min existens har aldrig känts komplett. Mitt liv har sällan känts meningsfullt.
Sann lycka och mening med livet har jag känt kanske två gånger under min livstid (när jag upptäckte musiken och när jag träffade min partner). Jag glömmer det aldrig. Men det var länge sedan nu...

Jag är 28 år. Skulle vilja kalla mig välutbildad. Jag har läst ett 3,5 år långt program som lett till att jag fått ett arbete inom mitt utbildningsområde. Jag arbetar heltid. Kommunalt. Har ett bra jobb. Tjänar bra. Livet borde vara bra.

Men enda skälet till att jag egentligen går till mitt jobb varje dag är pengarna. Lönen. Det finns nämligen en stor sorg i mig som grundar sig i att vara en del av detta arbetarsystem (eller ekorrhjul). Mitt liv blev inte alls som jag hade velat ha det.

Fikastunderna. Mötena i korridorerna. Kallpratet. Telefontiden. APT-möten. Veckomöten. Klientmöten.
Att dagligen existera bland ett gäng människor som är så otroligt olik en själv. Människor som aldrig skulle förstå olycka. Människor som på ett eller annat sätt är och alltid har varit lyckliga i sina liv. Människor som inte ser meningslösheten i det hela. Dag in dag ut.

Med tiden har jag blivit otroligt bra på att låtsats som att jag trivs på mitt jobb, att jag brinner för det jag sysslar med och att jag är en snäll och trevlig person. Var dag spelar jag "teater" och tar på mig olika roller och masker beroende på situation och vem jag möter. Men ingenting av det är sant. Ingenting av det jag gör, visar upp och den jag är i dessa sammanhang är sant. Jag ljuger om vad jag tycker om, vem jag är, vad jag gillar att göra, vilken humor jag har. Allt för att överleva. Att passa in på nåt sätt. Men fan vad det tär. Det sliter en i stycken.

Ibland undrar jag vad som hände? Jag skulle ju bli poet, konstnär och musiker, dö ung och ha levt ett hårt och dekadent men underbart liv.

Någon som känner igen sig..?
Citera
2018-08-17, 17:28
  #2
Medlem
tomchis avatar
Testat psykedelika?
Citera
2018-08-17, 18:09
  #3
Medlem
Nja. Är mer för lugnande centralstimulerande substanser...
Citera
2018-08-17, 18:13
  #4
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SedativeRelative
Nja. Är mer för lugnande centralstimulerande substanser...
Det kanske vore bra för dig, det kan ge dig andra perspektiv av livet.
Citera
2018-08-17, 18:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Det kanske vore bra för dig, det kan ge dig andra perspektiv av livet.


Specifikt tips?
Citera
2018-08-17, 19:18
  #6
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SedativeRelative
Specifikt tips?
läs lite om DMT, LSD, meskalin, svampar mm.

Sägs kunna bota depression, missbruk m.m
Citera
2018-08-17, 23:06
  #7
Medlem
känner igen oerhört mycket i det du beskriver och befinner mig i de tankarna just nu i mitt liv. Vad är egentligen meningen? Att följa normen och lyssna till alla andra och prata om varandras innehåll i matlådorna vid lunchen ? mår dåligt av bara tanken. Är också duktig på att "spela teater" . Men hur fan ska det hålla fram till pensionen. sen är man gammal och rosslig och ska tuppa av. Vi ska alla dö inom sådär 70 år, är meningen att jobba, träna, åka på en solsemester då och då och sova? Oehört tragisk tanke.
Citera
2018-08-17, 23:12
  #8
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SedativeRelative

Ibland undrar jag vad som hände? Jag skulle ju bli poet, konstnär och musiker, dö ung och ha levt ett hårt och dekadent men underbart liv.

Varför gjorde du inte det då? Du äger ditt liv, du borde styra ditt liv, vem fick dig att inte göra det du ville? Du själv? I så fall måste du komma överens med dig själv vad du verkligen vill, och är villig att betala för det ...
Klart du kan bli (kanske misslyckad) poet och leva hårt, men vill du? På riktigt? Du har ju ännu inte ens gjort det, fast du kunnat ...
Citera
2018-08-17, 23:24
  #9
Medlem
jipeesss avatar
ateism innebär desvärre att låtsas/hittapå/fantisera ihop en mening till de absurda kolatom-aggregat vi är;

sterilt rymdgrus som blir liv som blir sterilt rymdgrus igen..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback